Novi Passat je osjetno narastao u odnosu na prethodnika i dimenzijama se sada svrstao uz bok modelima gornje srednje klase
Volkswagen Passat se prodaje već 50 godina i u tom razdoblju praizvedeno je oko 30 milijuna primjeraka što ovaj model srednje klase čini jednom od najvećih legendi europske automobilske industrije. VW je danas predstavio devetu generaciju koja je najveća prekretnica u povijesti ovog modela: kao prva više ne nudi limuzinsku već samo karavansku verziju Variant i vrlo vjerojatno je posljednja generacija Passata s benzinskim i dizelskim motorima, možda i posljednja uopće.
Novi Passat je osjetno narastao u odnosu na prethodnika i dimenzijama se sada svrstao uz bok modelima gornje srednje klase. Automobil je duži za čak 14 centimetara i opasno se približio granici od pet metara s 492 cm dužine. Međuosovinski razmak je narastao za 5 cm te iznosi 284 cm. Visina je sa 151 cm na razini prethodnika, a širina je narasla za umjerenih 2 cm na 185 cm.
Volkswagen je i kod ovog modela ostao vjeran svojoj dizajnerskoj evoluciji, bez prevelikih eksperimenata i promjena zadržane su prepoznatljive linije prethodnika. Ipak, svaki dio automobila je potpuno nov. Bočna linija je vrlo slična onoj kod prethodnika, a najveće promjene su se dogodile sprijeda i straga. Sprijeda dominira odbojnik s velikom rešetkom i tanka maska na čijim rubovima su nova LED svjetla a dva modula iznad kojih su tanka LED dnevna svjetla koja su međusobno povezana svjetlosnom trakom. Novi Passat bit će dostupan i s novom generacijom IQ.Light LED matrix prednjih svjetala.
Stražnji dio novog Passata dizajniran je po uzoru na aktualne ID. modele. Passat ovdje također ima spojena stražnja svjetla s novim 3D svjetlosnim potpisom. U gornjem dijelu vrata prtljažnika u oči upadaju veliki krovni spojler i bočni usmjerivači zraka koji daju do znanja da je VW jako mislio na aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka pao je s 0,31 na samo 0,25. To je bilo i očekivano s obzirom na jurnjavu automobilske industrije za što nižim CO2.
U unutrašnjosti Passat donosi ogromne promjene u odnosu na prethodnika, no opet sve je tako poznato iz drugih novijih VW modela. Dobra vijest je da je Volkswagen uzeo u obzir i implementirao povratne informacije kupaca Volkswagena koji su posljednjih godina u drugim VW modelima kritizirali upravljanje klimom putem kliznih komandi osjetljivih na dodir koje su neosvijetljene, dodirne tipke na upravljaču i kvalitetu plastike. Zbog toga ej Passat dobio potpuno novorazvijeni kokpit s instrumentima od 10,25 inča i novi infotainment sustav nazvan MIB4 sa zaslonom veličine 12,9 ili 15 inča, ovisno o opremi.
Infotainment ima novorazvijenu grafiku i strukturu izbornika te je jednostavniji je i intuitivniji za korištenje. Mnoge postavke također se mogu kontrolirati putem novog glasovnog upravljanja,a tu je i novi head-up zaslon. Ipak, odvojenih komanda klime kao u budućem Superbu, ovdje nema i to će sigurno i dalje biti predmet kritike kod mnogih kupaca. Središnja konzola nudi više prostora za pretince jer je ručica mjenjača postavljena iza upravljača, kao u ID modelima. Zbog toga je na lijevoj strani upravljača nova, višenamjenska polugica za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobrana.
Passat Variant također će biti opcijski dostupan s novim ergoActive prednjim sjedalima. Opremljena su električnim podešavanjem te funkcijama masaže i klimatizacije.Tu su i još bolja Wellness sjedala presvučena kožom koja su opremljena automatskom kontrolom klime sjedala. Na njima je moguće aktivirati automatski način rada, koji koristi senzore temperature i vlažnosti na sjedalima za otkrivanje i reguliranje potrebe za hlađenjem i/ili grijanjem sjedala.
Veći međuosovinski razmak znači i obilje prostora u unutrašnjosti. Straga je prostor za noge povećan za 50 mm na 947 mm, a prtljažnik je narastao za 40 litara na raskošnih 690 litara. S preklopljenom stražnjom klupom obujam iznosi 1920 litara, što je sada na razni karavana gornje srednje klase, poput Mercedesa E-klase.
Ponuda motora je očekivana i uvelike poznata iz prethodnika i drugih VW modela. U njoj ostaju poznati 1,5 TSI i 2,0 TSI motori i, što je mnogo važnije kupcima u Hrvatskoj, provjereni 2.0 TDI motori. Osnovni benzinski motor je 1.5 e TSI blagi hibrid s funkcijom isključenja cilindara i 150 KS, a iznad njega su 2-litreni benzinci s turbom i 204 te 265 KS. Najsnažniji model ima pogon na sve kotače.
Dizelaši su također dobro poznati. Osnovu predstavlja 2-litreni TDI sa 122 KS, a tu su još varijante sa 150 i 193 KS, pri čemu posljednja ima serijski pogon na sve kotače. U ponudi su i novorazvijena dva plug-in hibrida koji koriste 1,5 TSI motore (prije su bili 1.4 TSI). Slabija varijanta ima 204 KS, a snažnija 272 KS, a obje koriste isključivo prednji pogon. Imaju novu bateriju kapaciteta 19,7 kWh (prethodnik: 10,6 kWh) i trebali bi imati električni doseg oko 100 kilometara (službena WLTP homologacija još nije napravljena). Poboljšano je i punjenje baterije. AC snaga je s 3,6 kW podignuta na 11 kW, a apsolutna novost je i mogućnost brzog DC punjenja od 50 kW. I benzinski i dizelski i plug-in hibridi serijski imaju automatske DSG mjenjače, a ručni nije u ponudi ni za osnovni model.
Novi Passat donosi i novi ovjes s adaptivnim amortizerima koji imaju dva ventila. Brži rad amortizera s 2 ventila omogućuje bolju i tišu vezu karoserije s šasijom te istovremeno, zahvaljujući još preciznijoj kontroli stupnja povrata i kompresije, optimiziranu dinamiku vožnje. Ovaj ovjes dio je dodatne opreme, a novi upravljač koji nudi znatno više povratnih informacija i veću preciznost je serija.
Novi Passa na tržište dolazi u veljači iduće godine, a nudit će se u četiri verzije opreme, kao "Passat", "Business", "Elegance" i sportski "R-Line". Cijene za hrvatsko tržište još nisu objavljene, a u Njemačkoj će novi Passat koštati od 39.990 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.