Opet smo na blagi i zabavan način "utjerali strah u kosti" jednome našemu čitatelju. No on se oduševio novom češkom sportskom jurilicom koja razvija 245 konja i juri 250 km/h!
Sa svakom generacijom češke sportske limuzine događa se u principu ista stvar. Česi pod VW-ovom palicom prvo predstave standardnu Octaviju, a zatim na red dolazi varijanta RS. To se dogodilo i ovaj put, ponovno nas podsjećajući da Škoda zna napraviti sportski auto, da ima bogatu povijest u utrkivanju. U ovoj generaciji nakon redizajna imamo još više konja, još bolje performanse i još moderniju tehnologiju. Kako VW koncern ide naprijed, tako ide i Škoda.

Za razliku od Volkswagena, češki proizvođač može ponuditi istu količinu “svega”, no po prihvatljivijoj cijeni. To se opet dogodilo u slučaju ove Octavije RS. Donosi više konja nego Golf GTI, puno više mjesta i ogroman prtljažnik, no svejedno za manju cijenu. Ovaj je auto ima oznaku RS 245, broj označava konjske snage koje razvija 2,0-litreni turbomotor TSI. Raspolaže i s 370 Nm okretnoga momenta. Do stotke ova crvena jurilica sprinta 6,6 sekundi, a ako želite može vas odvesti do maksimalne brzine 250 kilometara na sat.

Aktivni blokirajući diferencijal nije se promijenio u usporedbi s prošlom generacijom. I dalje omogućava još brže prolaske kroz zavoje i osjećaj za upravljačem. Novi, 7-stupanjski mjenjač DSG izvanredan je i omogućava rafalna “prebacivanja” brzina te sustav Launch Control. Kao što je i slučaj s motorom, nova je Octavia evoluirala i u unutrašnjosti.

Grijana sportska kožna sjedala i grijani upravljač izvanredni su, a na središnjoj konzoli je 8-inčni dodirni zaslon s bogatim infotainmentom, a ugođaj upotpunjuje ozvučenje CANTON. Što se potrošnje tiče, očekivano je bila veća od 10 litara na stotinu kilometara, što je i logično s obzirom na toliku snagu i veličinu automobila.

Nova Octavia RS vozi se sportski, utegnuto i tvrdo, baš kako smo od nje očekivali. Testni primjerak je atraktivno crven, prošaran Škodinim RS naljepnicama, a sve su upotpunili crni elementi eksterijera, poput prednje maske i stražnjega difuzora. Netko će reći - ipak je to samo Škoda, no ne bih se složio s tim. Česi su još jednom uspjeli temeljito unaprijediti posao otprije i kupcima ponuditi nešto više nego konkurencija. Sve ovo može se kupiti po ukupnoj cijeni 324.806 kuna.

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.