Prvi u Hrvatskoj sjeli smo za upravljač sportskoga Hyundaija o kojemu se priča naveliko i naširoko, a u svemu nam je pomogao vjerni čitatelj Auto starta!
Sada kada smo svi zajedno pogledali video, bacimo se na činjenice. Prošloga smo vikenda organizirali posebnu akciju za naše čitatelje koji su na Facebooku i Instagramu pogađali koji se automobil krije iza naše fotografije. Ovaj put izvučeni sretnik bio je Marin Kruljac iz Karlovca, koji je s ekipom Auto starta prvi u Hrvatskoj testirao "ljuti" korejski hatchback - Hyundai i30 N Performance.
Ovaj je korejski "hothatch" djelo pravih majstora svoga zanata. Rad je to vodećih ljudi u Hyundaiju, koji su za razvoj ovoga modela pristigli iz najjačih njemačkih autokompanija poznatih po brojnim supersportskim automobilima. Jedan od ključnh ljudi za razvoj ovoga modela je Klaus Köster, čovjek koji je iz Mercedes-AMG-a stigao ravno u odjel "N" korejskoga proizvođača. Također, glavnu riječ daje i Albert Biermann, Nijemac koji se proslavio u BMW-ovu odjelu "M" automobila.
Taj utjecaj očit je u razvitku ovog automobila. Ništa na njemu nije dospjelo slučajno i svaki je detalj pomno i precizno razrađen, baš u njemačkome stilu. Bez imalo sumnje može se reći kako nas je i30 N vrlo ugodno iznenadio, prije svega svojom svestranošću i praktičnošću. U Hyundaiju se vode načelom "BPM, not RPM", što pojednostavljeno znači da ja njihov cilj omogućiti uzbuđenje i sreću vozača koji je za upravljačem, radije nego postizanje najveće snage ili vremena kruga.
Da se razumijemo, i30 N nije igračka i definitivno nije spor automobil. Dapače, vrlo je ozbiljan novi konkurent u klasi, a osim najpovoljnijom cijenom može se pohvaliti i iznimnim sportskim duhom. Pokreće ga dvolitreni turbobenzinski motor koji razvija velikih 250, odnosno 275 KS ako je riječ o paketu Performance.
Do stotke i30 N sprinta 6,1 sekundu, a maksimalno juri do 250 kilometara na sat. Iskustvo stečeno posljednjih godina u WRC-u i TCR utrkama pozitivno se odrazilo na ovaj automobil, za kojega bih osobno mogao reći da je jedan od najboljih "all rounder" automobila, odnosno auta koji je iznenađujuće iznimno dobar u svim svojim segmentima.
Kada bi baš morali odabrati neku manu ovog auta, onda bi to bila potrošnja. Iako je 12 litara sasvim normalna količina za automobil koji razvija 275 KS, jednostavno smo morali naći neku "zamjerku". S cijenom koja iznosi 239.000 kuna za osnovni model, te 259.000 za Performance izdanje, stvar postaje još bolja i privlačnija. Zaista mislim kako je konkurencija podcijenila prvi uradak Hyundai N odjela, jer ovo je istinski i pravi sportski automobil. Prava svijetloplava noćna mora za Golf GTI, Astru OPC, Peugeot 308 GTi...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.