Početna Auto 26 pregleda

Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više

Porsche Panamera
Vidi galeriju 1/10
Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više Panamera obožava 'autobahn', a zavojite ceste još i više

Porsche je na drugoj generaciji Panamere još više stanjio granicu između udobne limuzine i supersportskog auta, a nakon jučerašnje premijere i službeno je stigla u Hrvatsku

I prije domaće premijere, Auto start i 24sata imali su ekskluzivnu priliku isprobati prestižnu Panameru druge generacije. Na njoj je novo sve osim naziva. Većina će dakako prvo primijetiti novi dizajn jer limuzina s 4 vrata ugledala se na 911 jedinstvenom i prepoznatljivom linijom krova, ispupčenim blatobranima i zašiljenim prednjim dijelom.

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Unatoč nešto većim dimenzijama (34 mm duljine, 6 mm širine i 50 mm visine) izgleda elegantnije. Dizajn potpisuje Nijemac Michael Mauer, šef dizajna Porschea, koji je prema našemu mišljenju uvelike nadmašio slavnoga prethodnika Valtera da Silvu, autora prve generacije Panamere.

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Što se tiče tehnike, doista je riječ o besprijekornom autu koji svojim odlikama nadmašuje mogućnosti većine vozača. Nova je Panamera napravljena na MSB platformi razvijenoj u Porscheu, a kakvu koristi i Bentley Continental... Povećana je upotreba aluminija, pa je u, odnosu na prije - stotinjak kilograma lakša. Nakon konstrukcijskih izmjena, pa i onih na motoru, Panamerino je težište niže, a međuosovinski razmak je veći 30 mm. Tu je i najnapredniji ovjes danas dostupan u serijskom autu.

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Tim više što uz doplatu Panamera može biti opremljena PASM elektroničkom kontrolom amortizera, PDCC sustavom dinamičke kontrole ovjesa i PVT Torque Vectoringa, odnosno sustava kontrole okretnoga momenta na kotačima. Uz 4D kontrolu šasije i opcijski zračni ovjes ide i sustav upravljanja stražnjom osovinom, preuzet s modela 918. Tu je i izravni "driver friendly" elektromehanički upravljački sustav.

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Uglavnom, sve se idealno nadopunjuje uz dostupne motore. U prodaji su zasad tri izvedbe - 4S Diesel, 4S i Turbo s 422, 440 i 550 KS. Svi su motori s dva turbopunjača. Najjači je V8 s obujmom 4.0 litre, slijedi V6 s obujmom 3,9 litara, a dizel s osam cilindara ima čak 850 Nm okretnog momenta. Svi su s pogonom na sve kotače i munjevitim PDK mjenjačem s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa. Kotači su veliki 19, 20 ili (opcijski) 21 col. Tehnološki savršeni auto ima impresivne performanse i apsolutno je limuzina broj 1 kada je riječ o sportskim značajkama i osjećaju za upravljačem. 

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Kako bi doživljaj bio potpun tu je i besprijekorno dizajnirana, izrađena i opremljena unutrašnjost. Porsche Advanced Cockpit dizajn podrazumijeva nove površine osjetljive na dodir, zbog kojih je drastično smanjen broj tipki i prekidača. Njih su zamijenile glatke površine osjetljive na dodir i središnje postavljeni zaslon s brojnim funkcijama.

Porsche Panamera | Author: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE foto: Lukas Nazdraczew/Porsche CEE

Osnovna izvedba 4S stoji 1.215.000 kuna, 4S Diesel 1.237.000 kuna, a prestižni Turbo 1.677.000 kuna do registracije. Treba pridodati i dvjestotinjak tisuća kuna vrijednu dodatnu opremu, svakako preporučujemo karbonsko-keramičke diskove, zračni ovjes, upravljivu stražnju osovinu i perfekcionistički Burmeister audiosustav.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.