Porsche već duže proizvodi električne automobile, no ovo je prvi puta da njihov postojeći model s pogona na fosilna goriva prelazi na baterijski električni
Porsche je predstavio novu generaciju svojeg najprodavanijeg modela. Macan donosi ogromnu promjenu, od sada će se nuditi isključivo s pogonom na struju. Porsche već duže proizvodi električne automobile, no ovo je prvi puta da njihov postojeći model s pogona na fosilna goriva prelazi na baterijski električni.
Macan na tržište u drugoj polovici godine s nizom jedinstvenih značajki zbog kojih Porsche tvrdi da će biti dostojan svojeg imena jednako kao i dosadašnji model s motorima na unutarnje izgaranje.
Što se tiče dizajna nema nekih iznenađenja, Macan izgleda poput drugih Porschea. Malo je narastao budući da se sada bazira na Porscheovoj Premium Platform Electric (PPE) arhitekturi, koju dijeli s Audijem Q6 e-Tron. Auto je 479 cm, širok 194 cm i visok 162 cm. Ima zakošenu liniju krova poput coupea koja se oštro spušta prema stražnjem dijelu. Veće dimenzije rezultiraju većim unutarnjim prostorom. Putnici straga sada imaju više prostora za noge, a u prtljažnik stane 84 litre više, odnosno 540 litara.
Unutrašnjost je moguće dobiti s tri zaslona. Središnji ima 10,9-inča, identično veliki zaslon može biti i ispred suvozača, a instrumenti su dijagonale 12,6 inča.
Za sada će u ponudi biti dvije izvedbe. Osnovni model Macan 4 razvija 408 KS i 650 Nm okretnog momenta. Do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, a maksimalna brzina mu je ograničena na 220 km/h. Top model Macan Turbo ima 639 KS i brutalnih 1130 NM okretnog momenta. Sprint do 100 km/h mu je munjevit, traje samo 3,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 260 km/h.
Macan serijski dolazi s pogonom na sve kotače zahvaljujući koncepciji s dva električna motora. Baterija ima kapacitet od 100 kWh. Maksimalna snaga punjenja od 270 kW znači da bi se Macan u idealnom slučaju mogao napuniti od 10 do 80 posto za samo 21 minutu. Doseg je, ovisno o izvedbi 519 (Turbo) i 613 km (Macan 4).
Macan je serijski opremljen stražnjim diferencijalom Porsche Torque Vectoring (PTV). Za kupce Macana Turbo postoji još naprednija inačica pod nazivom PTV Plus,koja omogućuje stražnjem motoru da funkcionira kao da ima mehaničku blokadu diferencijala. Oba modela nude i upravljanje na sve kotače, kod kojeg se stražnji kotači okreću za do pet stupnjeva kako bi se poboljšala stabilnost pri velikim brzinama ili smanji krug okretanja. Svi Macani serijski dolaze sa zračnim ovjesom.
Porsche Macan 4 i Macan Turbo već se mogu naručiti. Osnovni model u Njemačkoj košta od 84.000 eura, dok se za Turbo treba izdvojiti najmanje 115.000 eura. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, a početak prodaje očekuje se polovicom godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.