Početna Auto 1869 pregleda

Predstvaljen je novi Golf GTI Edition 50, najbrži GTI u povijesti

FOTO: Volkswagen

Koliko je auto brz dokazuje i nedavni interni rekord na Nürburgringu. Benny Leuchter je u automobilu zabilježio vrijeme kruga od 7:46,13 čime je Edition 50 postao najbrži VW idada

Volkswagen ove godine slavi okruglih 50 godina modela GTI, a kako dolikuje takvom jubileju, pripremio je posebno izdanje koje pomiče granice onoga što GTI može biti. Zove se Golf GTI Edition 50, a riječ je o najsnažnijem i najbržem serijskom GTI-ju ikad, s performansama kojima može zasjeniti i Clubsport i Golf R. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Srce ovog modela je dobro poznati dvolitreni TSI motor koji ej pojačan na 325 KS i 420 Nm, čime se smješta tik do Golfa R (333 KS, 420 Nm), te izdiže daleko iznad standardnog GTI-ja (265 KS) i GTI Clubsporta (300 KS). Pogon ostaje isključivo prednji, a mjenjač je sedmerostupanjski DSG. Ubrzanje do 100 km/h traje 5,5 sekundi što je brže od Clubsporta (5,6 s) i osnovnog GTI-ja (5,9 s).

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Iako Golf R s pogonom na sve kotače i dalje dominira u sprintu (4,6 sekundi do 100 km/h), GTI Edition 50 svoju snagu pokazuje pri višim brzinama i na stazi. Do 200 km/h stiže 1,6 sekundi brže od Clubsporta, a deklarirana maksimalna brzina je, ograničena na 270 km/h. 

Vizualno, Edition 50 jasno daje do znanja da nije običan GTI. Crni krov, kućišta retrovizora i završeci ispuha, bočne ukrasne trake i 19-colni Queenstown naplatci su ekskluzivne značajke ovog modela. Paleta boja uključuje i dvije nijanse koje nisu dostupne kod drugih GTI-ja: zelenu Moss Green i crvenu Tornado Red.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Unutrašnjost donosi klasični karirani uzorak sjedala, posebne oznake „Edition 50“ i druge detalje koji prizivaju naslijeđe GTI-ja.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Edition 50 standardno dolazi s DCC adaptivnim ovjesom, koji je spušten 15 mm u odnosu na osnovni GTI, dok dodatno spuštenu karoseriju i još više sportski namješten ovjes donosi Performance Pack, koji se nudi uz nadoplatu.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Taj paket pretvara ovaj GTI iz kompetentnog sportaša u ozbiljan stroj za stazu. Čvršće opruge (20 posto), dodatni stupanj negativnog nagiba prednjih kotača, tvrđi seleni te opcionalne polu-slick Bridgestone Potenza Race gume dramatično smanjuju podupravljanje. Tu su i kovani 19-colni Warmenau naplatci iz Golfa R koji su lakši 3 kg, kao i Akrapovič ispušni sustav od titana koji skida još 11 kg. Ukupno, Performance Pack donosi čak 30 kilograma manje mase.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Koliko je auto s ovim paketom brz dokazuje i nedavni interni rekord za VW na Nürburgringu. Benny Leuchter je u automobilu zabilježio vrijeme kruga od 7:46,13 čime je Edition 50 postao najbrži Golf ikada i ujedno najbrži serijski VW na ovoj stazi. No, nije preuzeo krunu najbržeg automobila s prednjim pogonom. Tu titulu još uvijek drži odlazeća Honda Civic Type R, koja je 2023. odvozila krug za 7 minuta i 44,881 sekundi.

  VIDEO Ovo je novi Golf GTI Edition 50, najbrži Volkswagen na Nürburgringu

Što se cijene tiče, Volkswagen još nije objavio točne iznose, ali logično je očekivati da će Edition 50 biti skuplji od GTI Clubsporta koji u Hrvatskoj košta od 49.182 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.