Koliko je auto brz dokazuje i nedavni interni rekord na Nürburgringu. Benny Leuchter je u automobilu zabilježio vrijeme kruga od 7:46,13 čime je Edition 50 postao najbrži VW idada
Volkswagen ove godine slavi okruglih 50 godina modela GTI, a kako dolikuje takvom jubileju, pripremio je posebno izdanje koje pomiče granice onoga što GTI može biti. Zove se Golf GTI Edition 50, a riječ je o najsnažnijem i najbržem serijskom GTI-ju ikad, s performansama kojima može zasjeniti i Clubsport i Golf R.
Srce ovog modela je dobro poznati dvolitreni TSI motor koji ej pojačan na 325 KS i 420 Nm, čime se smješta tik do Golfa R (333 KS, 420 Nm), te izdiže daleko iznad standardnog GTI-ja (265 KS) i GTI Clubsporta (300 KS). Pogon ostaje isključivo prednji, a mjenjač je sedmerostupanjski DSG. Ubrzanje do 100 km/h traje 5,5 sekundi što je brže od Clubsporta (5,6 s) i osnovnog GTI-ja (5,9 s).
Iako Golf R s pogonom na sve kotače i dalje dominira u sprintu (4,6 sekundi do 100 km/h), GTI Edition 50 svoju snagu pokazuje pri višim brzinama i na stazi. Do 200 km/h stiže 1,6 sekundi brže od Clubsporta, a deklarirana maksimalna brzina je, ograničena na 270 km/h.
Vizualno, Edition 50 jasno daje do znanja da nije običan GTI. Crni krov, kućišta retrovizora i završeci ispuha, bočne ukrasne trake i 19-colni Queenstown naplatci su ekskluzivne značajke ovog modela. Paleta boja uključuje i dvije nijanse koje nisu dostupne kod drugih GTI-ja: zelenu Moss Green i crvenu Tornado Red.
Unutrašnjost donosi klasični karirani uzorak sjedala, posebne oznake „Edition 50“ i druge detalje koji prizivaju naslijeđe GTI-ja.
Edition 50 standardno dolazi s DCC adaptivnim ovjesom, koji je spušten 15 mm u odnosu na osnovni GTI, dok dodatno spuštenu karoseriju i još više sportski namješten ovjes donosi Performance Pack, koji se nudi uz nadoplatu.
Taj paket pretvara ovaj GTI iz kompetentnog sportaša u ozbiljan stroj za stazu. Čvršće opruge (20 posto), dodatni stupanj negativnog nagiba prednjih kotača, tvrđi seleni te opcionalne polu-slick Bridgestone Potenza Race gume dramatično smanjuju podupravljanje. Tu su i kovani 19-colni Warmenau naplatci iz Golfa R koji su lakši 3 kg, kao i Akrapovič ispušni sustav od titana koji skida još 11 kg. Ukupno, Performance Pack donosi čak 30 kilograma manje mase.
Koliko je auto s ovim paketom brz dokazuje i nedavni interni rekord za VW na Nürburgringu. Benny Leuchter je u automobilu zabilježio vrijeme kruga od 7:46,13 čime je Edition 50 postao najbrži Golf ikada i ujedno najbrži serijski VW na ovoj stazi. No, nije preuzeo krunu najbržeg automobila s prednjim pogonom. Tu titulu još uvijek drži odlazeća Honda Civic Type R, koja je 2023. odvozila krug za 7 minuta i 44,881 sekundi.
Što se cijene tiče, Volkswagen još nije objavio točne iznose, ali logično je očekivati da će Edition 50 biti skuplji od GTI Clubsporta koji u Hrvatskoj košta od 49.182 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.