Početna Auto 2017 pregleda

Prvi Ferrarijev model pokretao je mali 1,5-litreni motor V12

Prvi Ferrari pokretao je mali 1,5-litreni motor V12
FOTO: Car Throttle/Youtube

Ovaj mali motor se nastavio koristiti čak do 1988. godine, a ugrađivano je čak deset verzija (od 1,5-litrene do 4,9-litrene) u različite modele

Na prodaju dvije polovice Renualta iz filma James Bond AUKCIJA Na prodaju obje polovice Renualta iz filma o Jamesu Bondu

Nove Ferrarije 812 Superfast i GTC4Lusso pokreće veliki 6,5-litreni motor V12 s kodnim nazivom F140, no mnogima nije poznato kako je talijanski proizvođač započeo razvoj V12-ice vrlo malim 1,5-litrenim motorom. Taj motor se naziva Colombo V12 i vrlo je značajan za Ferrari jer je to prvi motor koji je ovaj proizvođač ikada razvijao i ugrađen je u njegov prvi model – 125S

Prvi Ferrari pokretao je mali 1,5-litreni motor V12 | Author: Flappy Paddle Heads foto: Flappy Paddle Heads

Motor Colombo je dizajnirao talijanski trojac u kojem su bili Colombo, Busso i Bazzi, a svi su radili u staroj Formuli 1 i poslije stvarali čuvene talijanske motore poput Alfina Bussoa V6. Mala V12-ica ima kut 60 stupnjeva, a klipovi imaju promjer samo 55 milimetara pa bi mogli stati i u šalicu za kavu. 

Prvi Ferrari pokretao je mali 1,5-litreni motor V12 | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

Colombo 125 sadržava po jedno bregasto vratilo na svakome od šest cilindara, dva ventila po cilindru i veliki trio Webberovih karburatora. Motor razvija 120 konjskih snaga te iako se to čini malo, treba uzeti u obzir dva faktora – automobil ima samo 650 kilograma i to je bilo 1947. godine. 

Prvi Ferrari pokretao je mali 1,5-litreni motor V12 | Author: Car Throttle/Youtube foto: Car Throttle/Youtube

Ovaj mali motor se nastavio koristiti čak do 1988. godine, a ugrađivan je u različite automobile u čak deset verzija (od 1,5-litrenog do 4,9-litrenog). Posljednji put je ugrađen u limuzinski model 412, a u njemu razvija 340 konjskih snaga i funkcionira skoro na posve drukčiji način.

Ferrari 412 | Author: Ferrari foto: Ferrari

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.