Početna Auto 200 pregleda

Puno daje, a malo traži - najsigurniji SUV svih vremena

VOLVO XC90
Vidi galeriju 1/4
Puno daje, a malo traži - najsigurniji SUV svih vremena Puno daje, a malo traži - najsigurniji SUV svih vremena Puno daje, a malo traži - najsigurniji SUV svih vremena Puno daje, a malo traži - najsigurniji SUV svih vremena

Karoseriju dugu gotovo 5 m i tešku 2 t pokreću četverocilindrički benzinci i dizelaši potpomognuti turbo puhalima, od 190 do 320 KS koji do stotke sprinta za 6,2 s, a tu je i senzacionalan hibrid od 400 KS

Volvo XC90 star je točno 13 godina. Više od 636.000 kupaca i to relativno ravnomjerno raspoređenih po cijelom svijetu dovoljno govore kako je ovaj veliki SUV pravi globalni proizvod. Zanimljivo i u poznim godinama je stara generacija 2014. u SAD-u osvojila nagradu najsigurnijeg auta u klasi. I došao je trenutak za novu generaciju. Ako je stara bila najsigurnija, što tek donosi nova!?

Njihovi kupci, koji su odreda razumni i pametni, sad će osim poslovičnih kvalitativnih atributa moći računati i na nevjerojatn broj gadgeta, elektronskih pomagala, infotainmenta i svega onoga bez čega više suvremeni auti ne mogu. Daleko bi nas odvelo nabrajanje brojnih sigurnosnih, zabavnih i funkcionalnih elektronskih dodataka, ali sve se to može opisati samo sa dvije riječi; ima sve!

VOLVO XC90 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Gotovo pet metarska karoserija ima umirujuće i nježnije linije i svi oni koji su navikli na šarf Volvo ostat će zatećeni. Kao da ga je pomilovala blaga ženska ruka i učinila ga milim. Ovakve grdosije nikada se ne hvale koeficijentom zračnog otpora, no začudo, Volvo XC90 se diči s CX-om 29! Nevjerojatno. Pred 10 godina takva gibanja kroz zrak imale su samo limuzine i kupei. Ne treba trošiti previše riječi na učinke koje izaziva takav za SUV aute savršeni koeficijent zračnog otpora; manja potrošnja, bolje vozne osobine, manja buka...

Novi Volvo XC90 sazdan je na posve novoj platformi SPA (Scalable Platform Architecture). Samo ime progovara kako je riječ o prilagodljivim "fundamentima" kojima će se moći koristiti i brojni drugi modeli ove švedske respektabilne marke u kineskom vlasništvu. Temelji su to koji omogućavaju vrhunsku i nadasve kvalitativnu nadgradnju, a na primjeru Volva fascinira kako se dalekoistočni vlasnici nimalo ne miješaju u izgradnju modela.

Najsigurniji SUV svih vremena nakon 13 godina doživio je tek drugo izdanje, koje još jednom potvrđuje kvalitetu, postojanost i jedinstvenost švedskog uradka popomognutim kineskim kapitalom

Zanimaju ih samo novčeki i profiti, a zauzvrat su Šveđanima dali potpuno odrešite ruke. Upravo zahvaljujući modularnoj platformi XC90 ponaša se kompaktno i vozno, ponajprije zbog kratkih karoserijskih prevjesa i posve novim ovjesom, koji uz nadoplatu može biti i zračni. Takva mrcina, a tako dobro leži. Imali smo osjećaj kao da smo u nekdašnjoj legendarnoj limuzini

VOLVO XC90 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Volvo S70 koja je jurila kao po šinama. Nevjerojatno za tako velik, visok i težak auto. Nema tu poslovičnog njihanja, ljuljanja i poniranja kao kod konkurenata. Sve je besprijekorno uravnoteženo, možda jedino u jačim uletavanjima i to u kratke zavoje, dolazi do nemira.

Za dobar osjećaj u vožnji zaslužni su i moćni agregati s kamionskim okretnim momentima. Začudo, nema tu više čuvenih petcilindraša. I kod benzinskih i kod dizelskih prevladao je zakon downsizinga. Agregati od četiri cilindra ogromnu snagu zahvaljuju ponajprije mehaničkim i turbo puhalima, a nerijetko i hibridnom tehnologijom. Benzinski motor s oznakom T6 nudi 320 konja i to kod kontinuiranog 4x4 pogona kojim koordinira senzacionalno dobar, brz i precizan osam stupanjski automatski mjenjač. Vjerovali ili ne, ali SUV koji teži dvije tone u ovakvoj kombinaciji sprinta do stotke za svega 6,5 s.

U Volvu tvrde kako XC90 nije samo novi auto, već vjesnik posve novog doba - izrađivat će se u švedskoj Torslandi te u kineskom Daqingu

Možda je to u ovim danima jeftinog goriva dobitna kombinacija, no svi oni koji ipak žele voditi računa o potrošnji, vjerojatnije će pažnju pokloniti turbo dizelašu s oznakom D5 koji raspolaže s 225 konja i pazite sad - s 470 Nm! Sve navedeno ide u prilog i onome što smo i sami osjetili - elastično, učinkovito od najnižih okretaja, moćno... Jedako kao što D5 nema pet cilindara tako ni hibrid T8 nije osam cilindraš. On je sazdan od benzinskog T6 agregata i elektromotora od 80 konja - sveukupno 400 KS! Benzinski motor pogoni prednje kotače, a elektromotor stražnje. Isključivo na struju moguće je prevaliti 40 km. Litij ionske baterije (9,2 kWh) pune se dva i pol sata - dakako, ovisno o snazi elektro mreže i vanjske temperature. Teško je odoljeti tolikoj raznolikoj konjici. Ubrzanja su fenomenalna, a usaglašenost dva motora savršena.

VOLVO XC90 | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Vozač sam bira mod vožnje, Hybryd za svakodnevnu uporabu (najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje), tu je zatim Pure electric koji dirigira samo elektro pogonom limitiranog dosega, a ako želite totalni raspašoj, sisnite Power mode. On osigurava iskorištavanje i posljednjeg atoma snage. AWD nudi stalni 4x4 pogon, a Save mod optimira potrošnju struje i regulira kroz vožnju naknadno punjenje energijom. Ponajveći problem hibrida Šveđani su riješili pravilnim smještajem baterija u središnji tunel, između sjedala. Osim što su na taj način pravilno raspodijelili težinu sprijeda i straga, ostavili su netaknutim i ogromni prtljažnik.
Kako je samo bilo divno oprobati sve osobine neprikosnoveno najsigurnijeg i najdojmljivijeg SUV-a, koji ne vrišti pretjerano razvikanom značkom. U pravilu, kad je auto tako dobar i riječi same teku. Mogli bi mi tako u nedogled, baš kao što će dugo trajati i priča o jednom od možda najsjajnih europskih mega SUV-ova! Vrijedi li D5 60.500, a T6 68.500 eura? Nikada Volvo nije bio jeftin, baš kao što ni kupci ove klase nikada nisu bili siromašni. Zavidimo im, a nešto skromniji morat će pričekati verziju D4 (190 KS) koja će stajati 56.400 eura.

Unutrašnjost: Raskošno, prostrano, udobno...
Tako velik auto pruža nevjerojatnu raskoš i udobnost u unutrašnjosti. Sjedala su tanja, nude bučne izdanke koji tijelo savršeno obuhvaćaju. Zanimljiva su i ona u zadnjem, trećem redu. Zahvaljujući mobilnosti srednjeg reda do njih je lako doći. I putnici visoki do 170 cm neće rogoboriti u trećem redu. Sjedala se lako sklapaju i polegnuta tvore ravnu ogromnu površinu, najviše 1816 l. I eto jedne zamjerke; prtljažnik bi trebao za te pare biti bolje uređen, a njegovo pokrivalo mobilnije i lakše, jer ženska će ga ruka teško samo pomaknuti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.