Početna Auto 192 pregleda

Škoda predstavila najvažnije novitete: Vozili smo Octaviu, Kodiaq i Superb

FOTO: Dubravko Kolarić

Škoda je prošlog tjedna u Hrvatskoj održala prezentaciju Let's Explore na kojoj smo imali priliku provozati njihove najaktualnije modele u ponudi: redizajniranu Octaviju, nosi Superb i novi veliki SUV Kodiaq. Prezentacija je održana u Slavoniji, a aute smo dobili priliku isprobati na lokalnim cestama kao i na putu od Zagreba do Čepina i povratku u Zagreb. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osim toga dobili smo priliku provozati se u Škodinim oldtimerima, prvoj generaciji Octavie iz 1960-ih godina i terencem Trekka koji se u malim količinama (oko 2500 primjeraka) proizvodio u drugoj polovici 1960-ih godina isključivo za tržišta Novog Zeelanda i Australije. Izuzetno zabavna originalna Octavia koja je proizvedena u oko 300.000 premijerka  i nevjerojatno sposoban terenac Trekka svojom su nas sirovošću i mirisom benzina podsjetili na to koliki je put Škoda ali i automobilska industrija prošla u posljednjih šezdesetak godina. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Škoda Octavia je još uvijek najvažniji model ove tvrtke. Od kada je predstavljena 1996. godine Škoda Octavia prodana je u više od 7,2 milijuna primjeraka, što ovaj model čini jednim od 10 najprodanijih u Europi i glavnim adutom u Škodinoj ponudi. I U Hrvatskoj je Octavia već desetljećima jedan od najprodavanijih, a dugi niz godina je čak bila i najprodavaniji automobil na tržištu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nakon redizajna Octavia se i dalje će se nuditi kao limuzina s petora vrata i karavanska verzija. Dizajnerske promjene su suptilne. Najveće vizualne promjene su sprijeda gdje je Octavia dobila promijenjenu masku ​​hladnjaka, novi odbojnik i LED ili LED Matrix svjetla nove generacije. Time je izgled postao malo profinjeniji, no velike razlike na prvu nećete primijetiti.  Straga Octavia također ima novi odbojnik i nova stražnja LED svjetla, a jedine važnije promjene na boku su novi naplatci od lake legure.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zbog dizajnerskim modifikacija obje verzije karoserije povećale su se za devet milimetara i sada obje mjere točno 4698 milimetara. No to, naravno nije utjecalo na ponudu prostora u unutrašnjosti. Nju zaista ne treba mijenjati jer Octavia je s izuzetno prostranom kabinom u kojoj straga mogu sjediti i dvometraši, mjerilo za limuzine i karavane C-segmenta. Isto vrijedi i za ogroman prtljažnik. U limuzini on mjeri 600 litara, a u karavanu čak 640 litara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na prvi pogled teško je primijetiti bilo kakve promjene u dizajnu unutrašnjosti. Ona se doima praktično identičnom, no kad pogledate bolje primijetit ćete mnoge nove detalje. Najočitiji novitet je veći 13-inčni dodirni zaslon koji dolazi u skupljim varijantama ili kao dodatna oprema. Osnovna verzija ima 10" zaslon u kombinaciji s velikim digitalnim instrumentima, dok su analogni instrumenti ovim redizajnom otišli u povijest. Iza dodirnog zaslona se krije potpuno novi Infotainment sustav kakav koriste i Superb i Kodiaq. Tu su i nove Simply Clever značajke, novi park assist sustav te brži bežični punjač za mobitel. Većina materijala u unutrašnjosti je promijenjena, s naglaskom na održivost.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Uz Redizajn Octavia je obila četiri unaprijeđena četverocilindrična motora, dva benzinska i dva dizelska. Više nema trocilindričnih varijanti, a osnovni motori redizajnirane Octavije su 1,5-litreni TSI benzinski motor i 2.0 TDI dizelski agregat. Oba razvijaju 115 KS i kombinirani su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Osnovni benzinski 1.5 TSI sa 115 KS dostupan je i u blagoj hibridnoj verziji s DSG mjenjačem koji ima sedam brzina. Iznad ova dva motora su varijante sa 150 KS, benzinac s ručnim mjenjačem i kao blagi hibrid s DSG-om te dvolitreni TDI dizel s automatikom. Najsnažniji motor u standardnoj Octaviji je 2-litreni benzinac s 204 KS koji serijski ima pogon na sve kotače i DSG, a vrh ponude je sportska Octavia RS koja ima 2-litreni benzinac s 265 KS i stiže iduće godine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nova struktura ponude sada se sastoji od četiri linije opreme: “Essence”, “Selection”, “Sportline” i “RS”. U Hrvatskoj Octavia Essence u kombinaciji s osnovnim benzinskim motorom stoji 24.443 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Superb je najprestižnija Škodina limuzina i karavan. Kao Octavia i ona ima svojeg pretka, istoimeni model iz davne 1934. godine koji ej tada bio jedan od najprestižnijih auta u Europi. Godine 2001. Škoda je oživjela Superb koji je u međuvremenu došao i do aktualne generacije predstavljene ove godine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Superb je za kupce na našem tržištu definitivno jedan od najzanimljivijih noviteta ove godine, jer ostaje jedna od rijetkih limuzina srednje klase u ponudi. Također bi trebala privući i mnogo bivših kupaca Passata koji je u novoj generaciji ostao bez limuzinske verzije te će se nuditi samo kao karavan. Kad smo već kod karavana, moramo spomenuti da se Superb nudi i kao prostrana karavanska verzija Combi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Superb dizajnerska je evolucija dosadašnjeg modela bez radikalnih dizajnerskih rezova i promjena. Ipak, auto izgleda agresivnije zahvaljujući oštrim linijama tanjim prednjim svjetlima, izduženijoj maski i usisniku na odbojniku i modernim LED stražnjim svjetlima s "kristalnim" elementima. Također, auto je osjetno aerodinamičniji u usporedbi s prethodnikom s koeficijentom otpora zraka od 0,24 što je poboljšanje od oko 15 posto. Zapravo, Superb je najaerodinamičnija Škoda ikada. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil je vrlo velik s 490 centimetara dužine za Combi i 491 cm za limuzinsku verziju. Uz to je izuzetno prostran, te u odnosu na ionako raskošnu prethodnu generaciju nudi još malo više mjesta straga i u prtljažniku. U autu se jedan iza drugog bez problema i udobno mogu smjestiti dva dvometraša, možda čak i više osobe. U prtljažnik karavana stane čak 690 litara što je rekord klase i 30 litara više nego u prethodnom modelu. Limuzinska verzija također ima izdašni prtljažnik sa 645 litara kapaciteta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn unutrašnjosti je vrlo elegantan s naglaskom na luksuzni dojam koji ostavlja napredna tehnologija u kombinaciji s kvalitetnim materijalima. Ukupni dojam kvalitete izrade i materijala je vrlo dobar. Auto ima 10" ili 13" infotainment zaslon osjetljiv na dodir, a ispred vozača su 10" digitalni instrumenti vrhunske grafike. Po prvi puta se uz nadoplatu nudi i head-up zaslon. Najzanimljiviji detalj su smart Smart Dials okretni prekidači s integriranim zaslonima od 1,25" u sredini. Ovim prekidačima se može upravljati klimom i drugim funkcijama. Lijevi i desni prekidači kontroliraju temperaturu i grijanje/ventilaciju sjedala, dok je središnji kotačić prilagodljiv i može se koristiti za upravljanje glasnoćom audio sustava , brzinom ventilatora, smjerom zraka, pametnim načinom klimatizacije, načinima vožnje, pa čak i zumiranje karte za navigaciju. Korištenje ovih prekidača u praksi je vrlo jednostavno, intuitivno i mnogo ergonomičnije i jednostavnije od “nabadanja” po dodirnom zaslonu na koje smo prisiljeni kod nekih modela. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Škoda je ponosna i na 28 Simply Clever praktičnih značajki. Strugač za led s unutarnje strane poklopca spremnika ili kišobran u vozačevim vratima dobro su poznati detalji, a tu su i preklopne kuke za torbe u prtljažniku, kopča za parkirnu kartu na vjetrobranskom staklu, uređaj za pranje kamere za vožnju unatrag, USB priključak u retrovizoru na koji se može spojiti Dashcam ali i potpuno novi praktični detalji kao električni pokrov prtljažnika i “sustav” za čišćenje dodirnog zaslona bez upotrebe  tekućine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda pogonskih sustava izuzetno je bogata te uključuje poznate VW-ove pogonske opcije ali i neke nove motorizacije. Osnovni benzinski motor je 1,5-litreni turbo s blagim hibridnim sustavom. Ovaj motor razvija 150 KS i dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Veći 2,0-litreni motor dostupan je s 204 KS ili 265 KS, a potonji se nudi s pogonom na sve kotače. Što se tiče dizelaša tu je 2,0-litreni TDI sa 150 KS i pogonom na prednje ili 193 KS s pogonom na sve kotače. Svi benzinci i dizelaši serijski imaju automatski 7-stupanjski DSG, a ručni mjenjač više nije ni opcija u ni jednom Superbu. Kad smo već kod mjenjača spomenimo da je njegova ručica premještena na stup upravljača kako bi se oslobodio prostor između sjedala. Vrlo zanimljiva pogonska opcija je novi plug-in hibridni pogon koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s električnim motorom i DSG-om sa šest brzina, što rezultira snagom sustava od 204 KS. Zahvaljujući baterijskom paketu od 25,7 kWh, ovakav Superb može prijeći više od 100 kilometara potpuno električno. 

Novi Superb se u Hrvatskoj nudi u tri razine opreme: Essence, Selection i Laurin & Klement. Cijena osnovnog modela je 36.568 eura. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kodiaq je najimpresivniji Škodin SUV. Bilo po pitanju dimenzija i prostranosti, bilo po pitanju tehnologija, ovaj veliki SUV je perjanica Škodine ponude. Automobil je predstavljen prošle godine, a ove je stigao na hrvatsko tržište. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil je izuzetno velik, a s obzirom na to kako Škoda iskorištava unutarnji prostor, jasno je da u unutrašnjosti nudi potpunu raskoš prostora. Iako na papiru 476 cm dužine, 184 širine i 166 visine ne zvuče toliko senzacionalno, jer na tržištu ima i mnogo većih SUV-ova, percepcija se potpuno mijenja kada uđete u auto. Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora. Ako naprijed sjedne dvometraš, iza njega bez problema stane još jedan, pa čak i viša osoba, a ako jedna iza druge sjede osobe prosječne visine prostora za koljena jednostavno ima toliko da ne trenutke "ne znate kud s nogama". U prtljažniku može biti i dodatni treći red sjedala. 

Prtljažnik je nevjerojatno prostran kao i ostatak unutrašnjosti. U verziji sa sedam sjedala i plug-in hibridnim pogonom njegov obujam je najmanji, no još uvijek iznosi 745 litara, a ako se odlučite za klasično motoriziranu verziju bez trećeg reda sjedala volumen raste na čak 910 litara. Kodiaq je po tome potpuno izvan konkurencije, svijet za sebe. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn je također značajno promijenjen u odnosu na prethodnu generaciju i Kodiaq sada djeluje mnogo skladnije, posebno sprijeda. Zadržana su prednja dvostruka svjetla i identičan raspored elemenata, no maska sada ima drugačiji oblik i moguće ju je čak osvijetliti, kao na Enyaqu. Sve je optimizirano što se tiče aerodinamike (koeficijent otpora je pao na 0,28) i hlađenja.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Profinjenost je dobar izraz i za opis unutarnjeg dizajna automobila. Materijali se čine vrlo kvalitetnima, izrada besprijekornom, a ukupnim "osjećajem" u unutrašnjosti Škoda se približila premium automobilima, barem kad vozite vrhunski opremljene modele kakve smo mi isprobali na ovoj prezentaciji. Naviše se ističu 10-inčni zaslon s instrumentima ispred vozača i vrlo veliki 13-inčni zaslon infotainment sustava. Klasične tipke su gotovo nestale, no zato su tu, kao i u Superbu, Smart Dials okretne komande. Infotainment je identičan kao i u Superbu, a isto vrijedi i za instrumente. Također, i ovdje je ručica automatskog DSG mjenjača postavljena je na stup upravljača. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Klasične pogonske opcije su dobro poznati benzinci i dizelaši, identični kao i u Superbu. Blagi hibridni benzinski motor 1.5 TSI sa 150 KS predstavlja osnovu, a iznad njega je smješten dvolitreni benzinac s 204 KS. S dizelske strane osnova je dvolitreni TDI sa 150 KS, a tu je i njegova snažnija varijanta sa 193 KS. Snažnije verzije benzinca i dizelaša mogu se kombinirati s pogonom na sve kotače, a DSG automatik je uz sve motore serija. Vrh ponude trenutno predstavlja plug-in hibrid, koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s elektromotorom i postiže snagu sustava od 204 KS. Električni doseg iznosi 100 kilometara zbog prilično velike baterije, a moguće je punjenje snagom od 11 kW za AC i 50 kW DC struju. 

Novi Kodiaq se u Hrvatskoj nudi uz razine opreme Selection i Sportline, a cijene počinju od 37.440 eura. 
 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.