Škoda je prošlog tjedna u Hrvatskoj održala prezentaciju Let's Explore na kojoj smo imali priliku provozati njihove najaktualnije modele u ponudi: redizajniranu Octaviju, nosi Superb i novi veliki SUV Kodiaq. Prezentacija je održana u Slavoniji, a aute smo dobili priliku isprobati na lokalnim cestama kao i na putu od Zagreba do Čepina i povratku u Zagreb.
Osim toga dobili smo priliku provozati se u Škodinim oldtimerima, prvoj generaciji Octavie iz 1960-ih godina i terencem Trekka koji se u malim količinama (oko 2500 primjeraka) proizvodio u drugoj polovici 1960-ih godina isključivo za tržišta Novog Zeelanda i Australije. Izuzetno zabavna originalna Octavia koja je proizvedena u oko 300.000 premijerka i nevjerojatno sposoban terenac Trekka svojom su nas sirovošću i mirisom benzina podsjetili na to koliki je put Škoda ali i automobilska industrija prošla u posljednjih šezdesetak godina.
Škoda Octavia je još uvijek najvažniji model ove tvrtke. Od kada je predstavljena 1996. godine Škoda Octavia prodana je u više od 7,2 milijuna primjeraka, što ovaj model čini jednim od 10 najprodanijih u Europi i glavnim adutom u Škodinoj ponudi. I U Hrvatskoj je Octavia već desetljećima jedan od najprodavanijih, a dugi niz godina je čak bila i najprodavaniji automobil na tržištu.
Nakon redizajna Octavia se i dalje će se nuditi kao limuzina s petora vrata i karavanska verzija. Dizajnerske promjene su suptilne. Najveće vizualne promjene su sprijeda gdje je Octavia dobila promijenjenu masku hladnjaka, novi odbojnik i LED ili LED Matrix svjetla nove generacije. Time je izgled postao malo profinjeniji, no velike razlike na prvu nećete primijetiti. Straga Octavia također ima novi odbojnik i nova stražnja LED svjetla, a jedine važnije promjene na boku su novi naplatci od lake legure.
Zbog dizajnerskim modifikacija obje verzije karoserije povećale su se za devet milimetara i sada obje mjere točno 4698 milimetara. No to, naravno nije utjecalo na ponudu prostora u unutrašnjosti. Nju zaista ne treba mijenjati jer Octavia je s izuzetno prostranom kabinom u kojoj straga mogu sjediti i dvometraši, mjerilo za limuzine i karavane C-segmenta. Isto vrijedi i za ogroman prtljažnik. U limuzini on mjeri 600 litara, a u karavanu čak 640 litara.
Na prvi pogled teško je primijetiti bilo kakve promjene u dizajnu unutrašnjosti. Ona se doima praktično identičnom, no kad pogledate bolje primijetit ćete mnoge nove detalje. Najočitiji novitet je veći 13-inčni dodirni zaslon koji dolazi u skupljim varijantama ili kao dodatna oprema. Osnovna verzija ima 10" zaslon u kombinaciji s velikim digitalnim instrumentima, dok su analogni instrumenti ovim redizajnom otišli u povijest. Iza dodirnog zaslona se krije potpuno novi Infotainment sustav kakav koriste i Superb i Kodiaq. Tu su i nove Simply Clever značajke, novi park assist sustav te brži bežični punjač za mobitel. Većina materijala u unutrašnjosti je promijenjena, s naglaskom na održivost.
Uz Redizajn Octavia je obila četiri unaprijeđena četverocilindrična motora, dva benzinska i dva dizelska. Više nema trocilindričnih varijanti, a osnovni motori redizajnirane Octavije su 1,5-litreni TSI benzinski motor i 2.0 TDI dizelski agregat. Oba razvijaju 115 KS i kombinirani su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Osnovni benzinski 1.5 TSI sa 115 KS dostupan je i u blagoj hibridnoj verziji s DSG mjenjačem koji ima sedam brzina. Iznad ova dva motora su varijante sa 150 KS, benzinac s ručnim mjenjačem i kao blagi hibrid s DSG-om te dvolitreni TDI dizel s automatikom. Najsnažniji motor u standardnoj Octaviji je 2-litreni benzinac s 204 KS koji serijski ima pogon na sve kotače i DSG, a vrh ponude je sportska Octavia RS koja ima 2-litreni benzinac s 265 KS i stiže iduće godine.
Nova struktura ponude sada se sastoji od četiri linije opreme: “Essence”, “Selection”, “Sportline” i “RS”. U Hrvatskoj Octavia Essence u kombinaciji s osnovnim benzinskim motorom stoji 24.443 eura.
Superb je najprestižnija Škodina limuzina i karavan. Kao Octavia i ona ima svojeg pretka, istoimeni model iz davne 1934. godine koji ej tada bio jedan od najprestižnijih auta u Europi. Godine 2001. Škoda je oživjela Superb koji je u međuvremenu došao i do aktualne generacije predstavljene ove godine.
Superb je za kupce na našem tržištu definitivno jedan od najzanimljivijih noviteta ove godine, jer ostaje jedna od rijetkih limuzina srednje klase u ponudi. Također bi trebala privući i mnogo bivših kupaca Passata koji je u novoj generaciji ostao bez limuzinske verzije te će se nuditi samo kao karavan. Kad smo već kod karavana, moramo spomenuti da se Superb nudi i kao prostrana karavanska verzija Combi.
Novi Superb dizajnerska je evolucija dosadašnjeg modela bez radikalnih dizajnerskih rezova i promjena. Ipak, auto izgleda agresivnije zahvaljujući oštrim linijama tanjim prednjim svjetlima, izduženijoj maski i usisniku na odbojniku i modernim LED stražnjim svjetlima s "kristalnim" elementima. Također, auto je osjetno aerodinamičniji u usporedbi s prethodnikom s koeficijentom otpora zraka od 0,24 što je poboljšanje od oko 15 posto. Zapravo, Superb je najaerodinamičnija Škoda ikada.
Automobil je vrlo velik s 490 centimetara dužine za Combi i 491 cm za limuzinsku verziju. Uz to je izuzetno prostran, te u odnosu na ionako raskošnu prethodnu generaciju nudi još malo više mjesta straga i u prtljažniku. U autu se jedan iza drugog bez problema i udobno mogu smjestiti dva dvometraša, možda čak i više osobe. U prtljažnik karavana stane čak 690 litara što je rekord klase i 30 litara više nego u prethodnom modelu. Limuzinska verzija također ima izdašni prtljažnik sa 645 litara kapaciteta.
Dizajn unutrašnjosti je vrlo elegantan s naglaskom na luksuzni dojam koji ostavlja napredna tehnologija u kombinaciji s kvalitetnim materijalima. Ukupni dojam kvalitete izrade i materijala je vrlo dobar. Auto ima 10" ili 13" infotainment zaslon osjetljiv na dodir, a ispred vozača su 10" digitalni instrumenti vrhunske grafike. Po prvi puta se uz nadoplatu nudi i head-up zaslon. Najzanimljiviji detalj su smart Smart Dials okretni prekidači s integriranim zaslonima od 1,25" u sredini. Ovim prekidačima se može upravljati klimom i drugim funkcijama. Lijevi i desni prekidači kontroliraju temperaturu i grijanje/ventilaciju sjedala, dok je središnji kotačić prilagodljiv i može se koristiti za upravljanje glasnoćom audio sustava , brzinom ventilatora, smjerom zraka, pametnim načinom klimatizacije, načinima vožnje, pa čak i zumiranje karte za navigaciju. Korištenje ovih prekidača u praksi je vrlo jednostavno, intuitivno i mnogo ergonomičnije i jednostavnije od “nabadanja” po dodirnom zaslonu na koje smo prisiljeni kod nekih modela.
Škoda je ponosna i na 28 Simply Clever praktičnih značajki. Strugač za led s unutarnje strane poklopca spremnika ili kišobran u vozačevim vratima dobro su poznati detalji, a tu su i preklopne kuke za torbe u prtljažniku, kopča za parkirnu kartu na vjetrobranskom staklu, uređaj za pranje kamere za vožnju unatrag, USB priključak u retrovizoru na koji se može spojiti Dashcam ali i potpuno novi praktični detalji kao električni pokrov prtljažnika i “sustav” za čišćenje dodirnog zaslona bez upotrebe tekućine.
Ponuda pogonskih sustava izuzetno je bogata te uključuje poznate VW-ove pogonske opcije ali i neke nove motorizacije. Osnovni benzinski motor je 1,5-litreni turbo s blagim hibridnim sustavom. Ovaj motor razvija 150 KS i dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Veći 2,0-litreni motor dostupan je s 204 KS ili 265 KS, a potonji se nudi s pogonom na sve kotače. Što se tiče dizelaša tu je 2,0-litreni TDI sa 150 KS i pogonom na prednje ili 193 KS s pogonom na sve kotače. Svi benzinci i dizelaši serijski imaju automatski 7-stupanjski DSG, a ručni mjenjač više nije ni opcija u ni jednom Superbu. Kad smo već kod mjenjača spomenimo da je njegova ručica premještena na stup upravljača kako bi se oslobodio prostor između sjedala. Vrlo zanimljiva pogonska opcija je novi plug-in hibridni pogon koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s električnim motorom i DSG-om sa šest brzina, što rezultira snagom sustava od 204 KS. Zahvaljujući baterijskom paketu od 25,7 kWh, ovakav Superb može prijeći više od 100 kilometara potpuno električno.
Novi Superb se u Hrvatskoj nudi u tri razine opreme: Essence, Selection i Laurin & Klement. Cijena osnovnog modela je 36.568 eura.
Kodiaq je najimpresivniji Škodin SUV. Bilo po pitanju dimenzija i prostranosti, bilo po pitanju tehnologija, ovaj veliki SUV je perjanica Škodine ponude. Automobil je predstavljen prošle godine, a ove je stigao na hrvatsko tržište.
Automobil je izuzetno velik, a s obzirom na to kako Škoda iskorištava unutarnji prostor, jasno je da u unutrašnjosti nudi potpunu raskoš prostora. Iako na papiru 476 cm dužine, 184 širine i 166 visine ne zvuče toliko senzacionalno, jer na tržištu ima i mnogo većih SUV-ova, percepcija se potpuno mijenja kada uđete u auto. Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora. Ako naprijed sjedne dvometraš, iza njega bez problema stane još jedan, pa čak i viša osoba, a ako jedna iza druge sjede osobe prosječne visine prostora za koljena jednostavno ima toliko da ne trenutke "ne znate kud s nogama". U prtljažniku može biti i dodatni treći red sjedala.
Prtljažnik je nevjerojatno prostran kao i ostatak unutrašnjosti. U verziji sa sedam sjedala i plug-in hibridnim pogonom njegov obujam je najmanji, no još uvijek iznosi 745 litara, a ako se odlučite za klasično motoriziranu verziju bez trećeg reda sjedala volumen raste na čak 910 litara. Kodiaq je po tome potpuno izvan konkurencije, svijet za sebe.
Dizajn je također značajno promijenjen u odnosu na prethodnu generaciju i Kodiaq sada djeluje mnogo skladnije, posebno sprijeda. Zadržana su prednja dvostruka svjetla i identičan raspored elemenata, no maska sada ima drugačiji oblik i moguće ju je čak osvijetliti, kao na Enyaqu. Sve je optimizirano što se tiče aerodinamike (koeficijent otpora je pao na 0,28) i hlađenja.
Profinjenost je dobar izraz i za opis unutarnjeg dizajna automobila. Materijali se čine vrlo kvalitetnima, izrada besprijekornom, a ukupnim "osjećajem" u unutrašnjosti Škoda se približila premium automobilima, barem kad vozite vrhunski opremljene modele kakve smo mi isprobali na ovoj prezentaciji. Naviše se ističu 10-inčni zaslon s instrumentima ispred vozača i vrlo veliki 13-inčni zaslon infotainment sustava. Klasične tipke su gotovo nestale, no zato su tu, kao i u Superbu, Smart Dials okretne komande. Infotainment je identičan kao i u Superbu, a isto vrijedi i za instrumente. Također, i ovdje je ručica automatskog DSG mjenjača postavljena je na stup upravljača.
Klasične pogonske opcije su dobro poznati benzinci i dizelaši, identični kao i u Superbu. Blagi hibridni benzinski motor 1.5 TSI sa 150 KS predstavlja osnovu, a iznad njega je smješten dvolitreni benzinac s 204 KS. S dizelske strane osnova je dvolitreni TDI sa 150 KS, a tu je i njegova snažnija varijanta sa 193 KS. Snažnije verzije benzinca i dizelaša mogu se kombinirati s pogonom na sve kotače, a DSG automatik je uz sve motore serija. Vrh ponude trenutno predstavlja plug-in hibrid, koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s elektromotorom i postiže snagu sustava od 204 KS. Električni doseg iznosi 100 kilometara zbog prilično velike baterije, a moguće je punjenje snagom od 11 kW za AC i 50 kW DC struju.
Novi Kodiaq se u Hrvatskoj nudi uz razine opreme Selection i Sportline, a cijene počinju od 37.440 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.