Iza dizajna novog BMW-a serije 5 stoji Hrvat Domagoj Đukec. Nudit će se benzinske, dizelske, plug-in hibridne i potpuno električne verzije
BMW serije 5 je automobil čiju važnost nije potrebno dodatno naglašavati. Već je više od pola stoljeća predmet prestiža i san mnogih ljubitelja automobila i vožnje. I zato je premijera nove generacije "Petice" jedan od najvažnijih automobilskih događaja godine.
Prva generacija BMW serije 5 stigla je 1972. a do danas ih je proizvedeno više od 10 milijuna.
Nova generacija pod kodnim nazivom G60 će isprva u Europi biti dostupna samo s četverocilindričnim motorima s unutarnjim izgaranjem, dva plug-in hibrida i dvije električne izvedbe, no kako će vrijeme prolaziti očekuju se i druge verzije. Automobil donosi i mnogo tehničkih noviteta od kojih su neki spektakularni. Najzanimljiviji je sustav autonomne vožnje koji omogućava vožnju bez ruku na autocesti do 130 km/h. Ovo je prvi automobil kod kojeg možete trajno maknuti ruke s volana pri vožnji autocestom, a on vas neće gnjaviti s upozorenjima ili isključiti sustav automatskog upravljanja ako povremeno ne dodirujete i pomičete volan.
Nova petica je ogroman auto, najveći u klasi. U dužinu mjeri čak 506 centimetara što je gotovo na razini automobila najviše klase i čak 14 centimetara više od Mercedesa E-klase. To znači i mnogo mjesta u unutrašnjosti, no ne očekujte čuda. BMW je tu na razini E-klase, a i prtljažnik od 520 litara (490 za električnu varijantu) čak je manji od onog u prethodniku. Masa automobila je od 1725 kg za osnovnog benzinca pa sve do 2305 kg za M60. Posebne pohvale Bavarci zaslužuju za aerodinamiku jer je koeficijent otpora zraka samo 0.23.
Odmah nakon premijere pojavile su se i razne reakcije u kojima se hvali ali i kritizira dizajn novog auta. Najveći prijepor su i dalje 'bubrezi' na maski, no nema smisla dublje ulaziti u dizajn. Mnogima će se ovaj BMW sigurno jako sviđati, a nama je posebno zanimljivo da iza njegovog izgleda stoji hrvatski dizajner Domagoj Đukec koji je već godinama voditelj dizajna u BMW-u.
Pogonski strojevi razvijaju od 197 do čak 601 KS. Najveća novost su električne verzije, što prije nismo imali kod "Petice". eDrive40 dolazi s jednim elektromotorom, stražnjim pogonom i 340 KS. M60 ima dva motora, pogon na sve kotače i čak 601 KS. Do 100 km/h ubrzava za 3,8 sekundi, a najveća brzina je elektronski ograničena na 230 km/h. Slabi model ubrzanje do 100 obavlja za okruglih šest sekundi, a brzina mu je ograničena na 190 km/h.
Oba električna modela imaju bateriju od 81 kWh, slabiji ima WLTP doseg 582, a snažniji od 516 km. Maksimalna snaga punjenja je 205 kW, što znači da se u teoriji za 10 minuta može napuniti dovoljno struje za 156 km.
Što se tiče klasičnih benzinaca i dizelaša ponuda je za sada vrlo skromna. Osnovni benzinski 520i ima blagu hibridnu tehnologiju i 208 KS, a dizelaš razvija 197 KS. Oba motora imaju četiri cilindara. I dok osnovni benzinac dolazi samo sa stražnjim pogonom 520d je moguće dobiti i s pogonom na sve kotače. Iako se snaga doima dosta malom za ovako velik auto performanse su odlične. Benzinac do 100 km/h ubrzava za samo 7,5 sekundi, a dizelaš za 7,3. Maksimalna brzina je, ovisno o izvedbi, 228 do 233 km/h.
Tu su još i plug-in hibridne verzije koje bi trebale doći tek na proljeće iduće godine: 530e i 550e xDrive. Slabiji plug-in hibrid kombinira benzinski četverocilindrični motor s električnim motorom i svojih ukupno 299 KS prenosi na stražnje kotače.Snažnija verzija ima šesterocilindrični motor i impresivnih 489 KS ukupne snage. Zanimljivo, ovo je za sada jedina nova petica s četverocilindričnim motorom. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Oba plug-in hibrida imaju bateriju kapaciteta od 19,4 kWh, a električni doseg je 87-102 km za slabiju i 79 do 90 km za snažniju verziju.
Ponuda bi se znatno trebala proširiti iduće godine. tada možemo očekivati i novi M5 s plug-in hibridnim sustavom i oko 700 KS, no detalji o njemu još nisu objavljeni. Iduće godine trebala bi stići i karavanska verzija BMW-a serije 5.
Vozne karakteristike nove petice trebale bi biti odlične. Konstrukcija je još kruća, a ovjesi napredniji nego ikada. Nude se čak četiri varijante ovjesa: standardni, spušteni M-ovjes, ovjes s adaptivnim amortizerima i upravljanjem na sve kotače i i adaptivni M sportski ovjes s upravljanjem na stražnje kotače.
U unutrašnjosti se BMW koncentrirao na održivost. Čitava unutrašnjost je "veganska" i nema nikakvih materijala životinjskog porijekla, dakle prave kože. Nju zamjenjuje sličan sintetički materijal kojeg BMW naziva Veganza. Ipak, u dodatnoj opremi može se dobiti i prava koža. Što se tiče dizajna unutrašnjost 5-ice je slična onoj u seriji 7 s mnogo manje fizičkih tipki i prekidača u odnosu na prethodnika. Instrumenti su digitalni, a njihov zaslon je zakrivljen i dijagonale 12,3 inča. Zaslon infotainmenta ima 14,9 inča. Sve to pokreće novi operativni sustav "Operating System 8.5", a dostupne su i funkcije proširene stvarnosti.
Kada automobil stiže u Hrvatsku za sada se ne zna, no pretpostavlja se da će to biti krajem godine. U Njemačkoj isporuke počinju tijekom listopada. Ni cijene za Hrvatsku još nisu objavljene,a u Njemačkoj će osnovni benzinac koštati 57.550 eura, dok će osnovna električna verzija koštati 70.200 eura. Top model i5 M60 koštat će 99.500 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.