Početna Auto 4172 pregleda

Stigla nova generacija jedne od najvažnijih limuzina na svijetu

FOTO: bmw

Iza dizajna novog BMW-a serije 5 stoji Hrvat Domagoj Đukec. Nudit će se benzinske, dizelske, plug-in hibridne i potpuno električne verzije

BMW serije 5 je automobil čiju važnost nije potrebno dodatno naglašavati. Već je više od pola stoljeća predmet prestiža i san mnogih ljubitelja automobila i vožnje. I zato je premijera nove generacije "Petice" jedan od najvažnijih automobilskih događaja godine. 

Author: bmw foto: bmw

Prva generacija BMW serije 5 stigla je 1972. a do danas ih je proizvedeno više od 10 milijuna. 

Author: bmw foto: bmw

Nova generacija pod kodnim nazivom G60 će isprva u Europi biti dostupna samo s četverocilindričnim motorima s unutarnjim izgaranjem, dva plug-in hibrida i dvije električne izvedbe, no kako će vrijeme prolaziti očekuju se i druge verzije. Automobil donosi i mnogo tehničkih noviteta od kojih su neki spektakularni. Najzanimljiviji je sustav autonomne vožnje koji omogućava vožnju bez ruku na autocesti do 130 km/h. Ovo je prvi automobil kod kojeg možete trajno maknuti ruke s volana pri vožnji autocestom, a on vas neće gnjaviti s upozorenjima ili isključiti sustav automatskog upravljanja ako povremeno ne dodirujete i pomičete volan. 

Author: bmw foto: bmw

Nova petica je ogroman auto, najveći u klasi. U dužinu mjeri čak 506 centimetara što je gotovo na razini automobila najviše klase i čak 14  centimetara više od Mercedesa E-klase. To znači i mnogo mjesta u unutrašnjosti, no ne očekujte čuda. BMW je tu na razini E-klase, a i prtljažnik od 520 litara (490 za električnu varijantu) čak je manji od onog u prethodniku. Masa automobila je od 1725 kg za osnovnog benzinca pa sve do 2305 kg za M60. Posebne pohvale Bavarci zaslužuju za aerodinamiku jer je koeficijent otpora zraka samo 0.23. 

Author: bmw foto: bmw

Odmah nakon premijere pojavile su se i razne reakcije u kojima se hvali ali i kritizira dizajn novog auta. Najveći prijepor su i dalje  'bubrezi' na maski, no nema smisla dublje ulaziti u dizajn. Mnogima će se ovaj BMW sigurno jako sviđati, a nama je posebno zanimljivo da iza njegovog izgleda stoji hrvatski dizajner Domagoj Đukec koji je već godinama voditelj dizajna u BMW-u. 

Author: BMW foto: BMW

Pogonski strojevi razvijaju od 197 do čak 601 KS. Najveća novost su električne verzije, što prije nismo imali kod "Petice". eDrive40 dolazi s jednim elektromotorom, stražnjim pogonom i 340 KS. M60 ima dva motora, pogon na sve kotače i čak 601 KS. Do 100 km/h  ubrzava za 3,8 sekundi, a najveća brzina je elektronski ograničena na 230 km/h. Slabi model ubrzanje do 100 obavlja za okruglih šest sekundi, a brzina mu je ograničena na 190 km/h. 

Author: bmw foto: bmw

Oba električna modela imaju bateriju od 81 kWh, slabiji ima WLTP doseg 582, a snažniji od 516 km. Maksimalna snaga punjenja je 205 kW, što znači da se u teoriji za 10 minuta može napuniti dovoljno struje za 156 km. 

Author: bmw foto: bmw

Što se tiče klasičnih benzinaca i dizelaša ponuda je za sada vrlo skromna. Osnovni benzinski 520i ima blagu hibridnu tehnologiju i 208 KS, a dizelaš razvija 197 KS. Oba motora imaju četiri cilindara. I dok osnovni benzinac dolazi samo sa stražnjim pogonom 520d je moguće dobiti i s pogonom na sve kotače. Iako se snaga doima dosta malom za ovako velik auto performanse su odlične. Benzinac do 100 km/h ubrzava za samo 7,5 sekundi, a dizelaš za 7,3. Maksimalna brzina je, ovisno o izvedbi, 228 do 233 km/h. 

Author: bmw foto: bmw

Tu su još i plug-in hibridne verzije koje bi trebale doći tek na proljeće iduće godine: 530e i 550e xDrive. Slabiji plug-in hibrid kombinira benzinski četverocilindrični motor s električnim motorom i svojih ukupno 299 KS prenosi na stražnje kotače.Snažnija verzija ima šesterocilindrični motor i impresivnih 489 KS ukupne snage. Zanimljivo, ovo je za sada jedina nova petica s četverocilindričnim motorom. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Oba plug-in hibrida imaju bateriju kapaciteta od 19,4 kWh, a električni doseg je 87-102 km za slabiju i 79 do 90 km za snažniju verziju. 

Author: bmw foto: bmw

Ponuda bi se znatno trebala proširiti iduće godine. tada možemo očekivati i novi M5 s plug-in hibridnim sustavom i oko 700 KS, no detalji o njemu još nisu objavljeni. Iduće godine trebala bi stići i karavanska verzija BMW-a serije 5. 

Author: bmw foto: bmw

Vozne karakteristike nove petice trebale bi biti odlične. Konstrukcija je još kruća, a ovjesi napredniji nego ikada. Nude se čak četiri varijante ovjesa: standardni, spušteni M-ovjes, ovjes s adaptivnim amortizerima i upravljanjem na sve kotače i i adaptivni M sportski ovjes s upravljanjem na stražnje kotače. 

Author: bmw foto: bmw

U unutrašnjosti se BMW koncentrirao na održivost. Čitava unutrašnjost je "veganska" i nema nikakvih materijala životinjskog porijekla, dakle prave kože. Nju zamjenjuje sličan sintetički materijal kojeg BMW naziva Veganza. Ipak, u dodatnoj opremi može se dobiti i prava koža. Što se tiče dizajna unutrašnjost 5-ice je slična onoj u seriji 7 s mnogo manje fizičkih tipki i prekidača u odnosu na prethodnika. Instrumenti su digitalni, a njihov zaslon je zakrivljen i dijagonale 12,3 inča. Zaslon infotainmenta ima 14,9 inča. Sve to pokreće novi operativni sustav "Operating System 8.5", a dostupne su i funkcije proširene stvarnosti. 

Author: bmw foto: bmw

Kada automobil stiže u Hrvatsku za sada se ne zna, no pretpostavlja se da će to biti krajem godine. U Njemačkoj isporuke počinju tijekom listopada. Ni cijene za Hrvatsku još nisu objavljene,a u Njemačkoj će osnovni benzinac koštati 57.550 eura, dok će osnovna električna verzija koštati 70.200 eura. Top model i5 M60 koštat će 99.500 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.