Početna Auto 1101 pregleda

Test Cupra Formentor e-Hybrid VZ: Brza i jako štedljivija

FOTO: Dubravko Kolarić

Formentor e-Hybrid VZ nije čistokrvni sportaš no zato je odličan za svakodnevnu upotrebu s povremenim "izletima na adrenalinsku stranu"

Cupra je prošle godine obnovila svoj bestseler Formentor, a uz redizajn se stigla i jedna tužna vijest. Formentor više nema VZ5 verziju s ludo zabavnim peterocilindričnim motorom i 390 KS. No ponuda za ljubitelje brze vožnje je još uvijek prilično bogata, zapravo rijetko koji model na tržištu ima takvu raskoš sportskih izvedba. Formentor VZ je tako sada dostupan kao benzinac s 265 i 333 KS, obje verzije s dvolitrenim turbo motorom s četiri cilindra, i kao sportski plug in hibrid s 272 KS. Upravo ovu posljednju verziju smo sada testirali. Njen puni naziv je Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid VZ, a on otkriva da je za pogon djelomično zadužen poznati TSI benzinac obujma 1,5 litara. Može li Cupra s takvim pogonom istodobno biti sportska i štedljiva pokušali smo otkriti testom tijekom kojeg smo napravili gotovo 1000 kilometara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Od lansiranja 2020. godine Formentor je postao najprodavaniji Cuprin model i to s razlogom. U ovom kompaktnom SUV-crossoveru SUV karakter susreće se s linijama coupéa, uparen je sa snažnim pogonima i sportski podešenim podvozjem i taj recept se pokazao punim pogotkom. Prošlo godine je došlo vrijeme za redizajn kojim smo izgubili top verziju, no Cupra još uvijek ima mnogo sportskih aduta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna, umjesto radikalne transformacije, Cupra se promijenila samo u detaljima, no zahvaljujući njima je dobila osjetno više oštrine za godine koje su još pred njom. Formentor je primjerice dobio nova Matrix LED svjetla s trokutastim elementima u stilu Tavascana koja daju autu malo drugačiji karakter i još više naglašavaju agresivnost. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tu su i novi odbojnici i maska hladnjaka, a straga sada nova LED svjetla s još trokutastih elemenata i svjetlosna traka u koju je sada ugrađen osvijetljeni Cupra logotip, detalj po kojem ćete najlakše straga razlikovati novog od starog Formentora. Da se radi o sportskoj verziji jasno se daje do znanja s četiri završetka ispušnih cijevi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti dominira novi infotainment zaslon od 12,9 inča koji je veći, brži, jasniji i jednostavniji za korištenje. Na žalost, po pogledu fizičkih tipki se nije ništa promijenilo i Formentor dalje pati od njihovog kroničnog nedostatka pa ćete se i za kontrole klime morati poslužiti dodirnim zaslonom. No barem su najvažnije kontrole klime na njemu uvijek istaknute u podnožju. Ispod zaslona infotainmenta su i dalje dodirni klizači za kontrolu glasnoće i klime. Oni su osvijetljeni, ali nezgodni za korištenje kao i uvijek.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izuzmemo li male ergonomske probleme proizašle iz prevelike digitalizacije i težnje za minimalizmom interijer je impresivan. Impresivna sportska sjedala s integriranim zaslonom imaju odličnu bočnu potporu, udobna su i presvučena vrlo kvalitetnim materijalom nalik alcantari. Oba sjedala su grijana, kao i upravljač, a vozačevo je podesivo električno što se dobro uklapa uz ostale luksuzne značajke ovog automobila od kojih nam se najviše svidio veliki panoramski krov s otvorom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jako dobri su i digitalni instrumenti vrhunske grafike s raznim načinima prikaza među kojima ima i klasičnih okruglih instrumenata koji izgledaju jako lijepo i sportski. Pohvaliti moramo i kvalitetu materijala i izrade. Tvrde plastike ima relativno malo, materijali izgledaju kvalitetno, a kvaliteta izrade je besprijekorna, na tragu premium klase. Naposljetku, jako nas se dojmio i audio sustav renomirane audiofilske marke Sennheiser koji ima odličan zvuk i obilje snage. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Formentor je među manjim kompaktnim SUV-ovima, no prostora ima dovoljno. Sprijeda je on izdašan, straga vrlo dobar, a jedino odskače prtljažnik u koji zbog baterije plug-in hibrida stane samo 345 litara što je osjetno manje od prosjeka za kompaktne SUV-ove koji često imaju i više od 500 litara mjesta u prtljažniku. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogonski sustav se sastoji od 1,5-litrenog benzinskog motora sa 177 KS i elektromotora koji je također sprijeda i koji razvija dodatnih 115 KS. Snaga sustava je 272 KS što je dovoljno za odlične, no ne spektakularne performanse. Auto do 100 km/h treba 7,2 sekunde što baš nije sjajno za skoro 300 KS, no dovoljno je da osjetite malo "leptirića u trbuhu prilikom ubrzanja". I maksimalna brzina nije spektakularna te iznosi 220 km/h. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Slikovito rečeno, Ovaj Formentor nije profesionalni trkač, već solidno utreniran rekreativac s povremenim problemima s kondicijom. Zahvaljujući električnom motoru, brzo kreće iz mjesta, ali 6-stupanjski DSG ne djeluje uvijek potpuno budno. Ponekad se prebacuje brzo i izravno, ponekad kao da na trenutak razmisli prije nego obavi što mora. U sportskom načinu rada, Formentor održava visoke okretaje, ali ostaje akustički ograničen pa nedostaje komponenta sportskog zvuka. Tu ne pomaže ni sintetički zvuk iz zvučnika. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sve u svemu, tražite li isključivo sportska uzbuđenja, ovo definitivno nije najbolja verzija Formentora, no zato mnogo toga nadoknađuje svojom štedljivošću. U svakodnevnoj uporabi, plug-in hibrid skuplja bodove svojim električnim načinom vožnje kojim se možete voziti gotovo stalno jer nova baterija ima mnogo veći kapacitet nego prije redizajna. U nju "stane" 19,7 kWh neto električne energije što je u realnim uvjetima dovoljno za oko 80 do 90 kilometara u kombiniranoj vožnji ili čak više od 100 u gradu. Moramo napomenuti da smo test napravili u zimskim uvjetima, tako da bi za toplijeg vremena trebalo biti moguće i više. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ni s praznom baterijom ovaj automobil neće postati neki rastrošnik. Tada radi kao klasični hibrid i pritom troši oko 6 litara na 100 kilometara u gradu i oko 6,5 l/100 kombinirano. Na autocesti pri prosječnoj brzini od oko 120 km/h potrošnja je oko 7,5 l/100 km. Pohvaliti moramo i mogućnost brzog DC punjenja baterije snagom 50 kW što može biti zgodno na putovanjima dok radite pauzu na odmorištu, no uglavnom će vlasnik ovakvog auta bateriju puniti kod kuće. Već i obična utičnica je dovoljna da se ona napuni preko noći, odnosno za 12 sati, a na kućnom punjaču od 11 KW baterija će biti puna za oko dva i pol sata. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako u nekim trenutcima pogon "nema dovoljno vatre", ili onoliko vatre koliko bismo poželjeli sjećajući se na VZ5 s 390 sirovih konja, ovaj Formentor je pravi užitak voziti. Sviđa nam se odlično podešen ovjes s adaptivnim amortizerima koji omogućuje da automobil po želi ili potrebi bude vrlo tvrd ili izuzetno komforan. Dakle, niti dinamička vožnja uskim zavojima niti lagano krstarenje lošim cestama nisu nikakav problem, ovaj Formentor je spreman na sve. Svidio nam se i vrlo izravan upravljač koji pruža jasne povratne informacije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Svatko tko traži sportski SUV odličnog dizajna koji može pružiti malo uzbuđenja i veliku uštedu goriva ovdje je na pravoj adresi. Formentor e-Hybrid VZ nije čistokrvni sportaš no zato je odličan za svakodnevnu upotrebu s povremenim "izletima na adrenalinsku stranu". Vrlo dobar električni doseg mu je veliki plus i omogućava vrlo dobro iskorištavanje prednosti plug-in hibridne tehnologije. Naravno, ako imate gdje redovito puniti. I cijena nije nimalo loša, pogotovo ako na stranu stavimo cijenu konkretnog testiranog modela i pogledamo da specijalna verzija 1.5 e-Hybrid VZ Tribe trenutačno košta manje od 40.000 eura. Rijetko gdje ćete pronaći kombinaciju plug-in hibridne tehnologije s ovolikim dosegom i snagom za ovako mali iznos.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Dobar pogon
Izgled automboila
Potrošnja goriva i električni doseg

Minus: 

Dodirni klizači i nedodatatak fizičkih tipki
Povremeno neodlučan DSG mjenjač
 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1742 kg
dimenzije: 445 x 184 x 154 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga sustava: 200 kW/272 KS
0-100 km/h: 7,2 s
najveća brzina: 220 km/h
potrošnja: 0,4 l/100 km
kapacitet baterije: 19.7  kWh (neto)
električni doseg: 118 km
cijena: 47.172 € (testni model), 39.932 € (osnovni Formentor 1.5 e-Hybrid VZ Tribe), 33.452 € (osnovni Formentor,benzinac, 150 KS)

Važnija oprema testirana Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid VZ

Aluminijski naplatci 19",  LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 12,9", grijana prednja sjedala, električno podesivo sjedalo vozača,  grijani upravljač, kamera za parkiranje, .Sennheiser premium audio sustav s 12 zvučnika, panoramski stakleni krovni otvor, DCC adaptivni ovjes ...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.