Velik, udoban i štedljiv, ali s dušom šesterocilindričnog samuraja, CX-80 pokazuje da dizel još nije rekao posljednju riječ, i to na način koji će razveseliti i vozače i njihove putnike
U svijetu koji neumorno juri prema elektrifikaciji i hibridizaciji, Mazda je ponovno odlučila igrati po vlastitim pravilima. Umjesto da slijepo prati trendove, ova japanska marka ostaje vjerna svojoj filozofiji, stvaranju automobila koji će primarno pružiti užitak u vožnji i vrhunsku, ali drugačiju tehnologiju. Novi CX-80, posebno u verziji 3.3 e-Skyactiv D 254 AWD Takumi Plus, najbolje utjelovljuje upravo tu filozofiju.
Ovaj veliki SUV sa sedam sjedala nije samo odgovor na potrebe velikih obitelji, nego i na želje vozača koji žele luksuzan, moćan i tehnološki napredan automobil koji se razlikuje od onoga što nudi konkurencija. Kakav je auto u praksi provjerili smo detaljnim testom u kojem smo se, da vam otkrijemo na početku, opet oduševili ovim velikim novim motorom koji nas je ranije impresionirao u manjem CX-60.
Dizajn Mazde CX-80: Elegantna snaga na kotačima
Iako CX-80 već na prvi pogled ostavlja moćan dojam zbog svojih impozantnih dimenzija, konkretno 5 metara duljine, dizajneri Mazde uspjeli su elegantno prikriti njegovu masivnost. CX-80 u sebi nosi Mazdin poznati dizajnerski Kodo potpis, koji spaja dinamiku, eleganciju i minimalizam. Prednji dio s velikom, tipičnom maskom, uska LED svjetla i čiste linije stvaraju elegantnu vizuru koja će privlačiti poglede. Čak i u društvu luksuznih njemačkih konkurenata poput BMW-a X5 ili Audija Q7, ova Mazda izgleda vrlo dobro. Niti s boka niti straga CX-80 ne djeluje napadno, već staloženo, uvjerljivo, poput samouvjerenog gospodina u savršeno skrojenom odijelu.
Snaga i tehnologija: 3.3 e-Skyactiv D motor u fokus
No najveća razlika krije se ispod poklopca motora. Mazda je odlučila ostati vjerna dizelu, ali s potpuno novim pristupom. Dok svi drugi smanjuju svoje motore, odnosno njihove obujme, Mazda se ovdje, kako oni to vole, odlučila na povećanje. Motor je 3,3-litreni, redni šestcilindrični turbo dizel s oznakom e-Skyactiv D, koji razvija moćnih 254 KS i impresivnih 550 Nm okretnog momenta. Glavna posebnost ovog motora je DCPCI tehnologija, odnosno sustav kontroliranog izgaranja, koji osigurava ne samo bolje performanse nego i znatno manju emisiju štetnih plinova. Kada tome pridodamo i Mazdin 48V blagi hibridni sustav (M Hybrid Boost), koji dodatno smanjuje potrošnju goriva i povećava odziv motora pri nižim okretajima, jasno je da je ovaj dizelaš daleko od klasičnih dizelskih motora. Oduševljava i fina kultura rada, motor je tih, nenametljiv i elastičan, a dojam dodatno pojačava linearno razvijanje snage koje podsjeća na benzinske motore. Naravno, ne trebamo zaboraviti i na moćan V6 zvuk koji je ovdje odličan i koji istodobno smiruje i nekako ulijeva veliku dozu zadovoljstva, kada ga slušate.
Na cesti, CX-80 se ponaša upravo onako kako biste očekivali od premium SUV-a. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje svega 8,4 sekunde, što je za automobil težak preko dvije tone vrlo impresivno. Osamstupanjski automatski mjenjač glatko mijenja brzine, gotovo neprimjetno, a pritom izvrsno surađuje s motorom, uvijek pružajući dovoljno snage kada je potrebno. Bilo da se vozite u gradskoj gužvi, autocestom ili zavojitim cestama, CX-80 djeluje uvjerljivo, mirno i sofisticirano.
Potrošnja goriva još je jedno ugodno iznenađenje. Tijekom testa, kombinirana potrošnja iznosila je 6,1 litre na 100 kilometara, dok je u gradskoj vožnji bila uglavnom manja od 7 litara. Na otvorenoj cesti, gdje ovaj auto doista pokazuje što zna, potrošnja je pala na vrlo pristojnih 5,5 litara. Za automobil ovih gabarita, s više od dvije tone mase, pogonom na sve kotače i šesterocilindričnim motorom, to su doista odlični rezultati. Jasno je da se sav trud uložen u optimizaciju motora i blagi hibrid isplatio i da ovaj dizel može spojiti snagu i neočekivanu učinkovitost.
Vozne karakteristike: SUV koji voli zavojitu cestu
Što se tiče vožnje, posebno treba istaknuti Mazdin AWD sustav, koji pruža izvrsnu stabilnost i trakciju, osobito u zahtjevnim vremenskim uvjetima, kakvih je bilo za vrijeme testa. No, Mazda nije željela da CX-80 bude tek još jedan u nizu SUV-ova koji se voze poput velikih SUV krstarica, to je jasno već nakon nekoliko kilometara. Stoga je ovaj automobil opremljen sofisticiranim ovjesom koji vrlo dobro balansira između iznenađujuće sportske čvrstoće i udobnosti potrebne za duga putovanja. Upravljanje je, također, iznenađujuće precizno i izravno za ovako velik auto, što će također cijeniti vozači koji vole dinamičniju vožnju. U zavoju se karoserija kontrolirano naginje, ali Mazda ostaje stabilna i predvidljiva Također, pri vrlo visokim brzinama CX-80 ulijeva osjećaj potpune kontrole.
Što se tiče udobnosti, ovjes je većinu vremena uglađen i dobro prigušuje neravnine, no pri manjim brzinama i na kratkim poprečnim neravninama zna prenijeti više vibracija nego što biste očekivali od ovako luksuznog automobila. Također, buka od vjetra pri višim brzinama mogla bi biti nešto malo bolje prigušena. Ukratko, udobnost je na visokoj razini, ali ne baš u svakom detalju bez konkurencije.
Luksuz i praktičnost: Kako izgleda unutrašnjost CX-80
Kao i u vožnji, tako i u kabini CX-80 pruža posebno iskustvo i ne zaostaje za premium automobilima po dojmu kvalitete materijala i izrade. Kabina je prostrana i ugodna bez pretjerivanja u dizajnerskim eksperimentima ili digitalizaciji. Takumi Plus paket donosi zaista vrhunsku opremu: grijana i ventilirana kožna sjedala u prva dva reda sjedala, Bose audio sustav s 12 zvučnika, panoramski krov s otvorom, head-up zaslon... Sjedala su izrazito udobna čak i za najdulja putovanja i s dovoljno potpore pri "žešćoj vožnji". Vozačka pozicija je besprijekorna, a ergonomija klasično Mazdina, sve je pod rukom i logično raspoređeno, bez nepotrebnih dodatnih digitalnih akrobacija.
Stražnji red sjedala je dovoljno prostran, čak i za vrlo visoke odrasle osobe, dok je treći red ipak rezerviran za manje osobe, djecu ili kraće relacije.Kada se preklopi drugi i treći red, prtljažnik pruža impresivan kapacitet od gotovo 2.000 litara, što je više nego dovoljno za prijevoz golemih predmeta ili "malu selidbu". S dva reda sjedala "u pogonu" prtljažnik ostaje ogroman sa 687 litara, no ako koristite sva raspoloživa sjedala rezultat je tipičan SUV-ove s tri reda sjedala - skromnih, ali još donekle iskoristivih 258 litara.
Naravno, niti jedan automobil nije savršen, pa tako i CX-80 ima svoje nedostatke. Primjerice, zbog veličine vozila, parkiranje u gradu može biti vrlo izazovno, iako sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva značajno olakšava taj zadatak. Također, cijena veća od 80.000 je jasna prepreka za većinu kupaca i s njom Mazda dolazi na teritorij gdje je još nedavno nismo mogli zamisliti. Također, infotainment sustav je funkcionalan, krajnje jednostavan za korištenje, ali se grafički i brzinom rada ne može se mjeriti s najboljima u klasi. Nama to ne smeta, no vjerujemo da bi moglo biti ljudi koji bi poželjeli i više "digitalne zaigranosti", barem na dodirnom zaslonu.
Zaključak: Za koga je Mazda CX-80?
Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D 254 AWD Takumi Plus nudi vrlo zanimljiv i atraktivan paket za one koji žele spoj tradicionalnog pristupa s neobičnim i modernim tehnološkim inovacijama. Njen snažan, sofisticiran i nevjerojatno štedljiv dizelski motor, izvrsne vozne karakteristike, luksuzna unutrašnjost i bogata oprema predstavljaju ponudu koja je itekako konkurentna, čak i u usporedbi s "rasnim premium modelima". Za one koji cijene originalnost, japansku preciznost i vozački užitak, CX-80 bi mogao biti upravo pravi odabir, ne samo zato što je drugačiji, već zato što je u toj različitosti dosljedno dobar. Ipak, CX-80 nije za svakoga. To nije najdigitaliziraniji, niti najmoćniji SUV na tržištu. Ali ako tražite automobil koji kombinira stari dobri dizel s modernim inženjeringom, luksuz bez pretjerivanja, i osjećaj da ste "šef za volanom", a ne putnik u tehnološkom laboratoriju, Mazda CX-80 će vam se uvući pod kožu. I vjerojatno ostati tamo dugo. Ne rade se često ovakvi drugačiji, a dobri auti.
PLUS:
- Odličan motor
- Mala potrošnja goriva
- Vozačka dinamika
MINUS:
- Udobnost na lošijim cestama
- Malo povećana buka pri visokim brzinama
- Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2131 kg
dimenzije: 500 x 189 x 171 cm
obujam motora: 3283 cm3
snaga: 187 kW/254 KS
0-100 km/h: 8,4 s
najveća brzina: 219 km/h
potrošnja: 5,8 l/100 km
cijena: 82.878 € (testni model), 79.389 € (bez dodatne opreme), 61.163 (osnovni CX-80, plug in hibrid, 327 KS )
Važnija oprema testirana Mazda CX-80 Skyactiv D Takumi Plus
Aluminijski naplatci 20", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, kožom presvučena sjedala, električn namjesticvupravljač, grijan upravljač, električno namještanje prednjih sjedala, grijana i ventilirana sjadala u prvom i drugom redu, treći red sjedala, kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 12,3", digitalni instrumenti, head-up zaslon, Bose premium audio sustav s 12 zvučnika, stakleni panoramski krov s otvorom...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.