Početna Auto 47 pregleda

Test Tesla Model 3: Ponajbolja električna limuzina s odličnim dosegom

FOTO: Dubravko Kolarić

Redizajnirani Tesla Model 3 Long Range RWD donosi realni doseg do oko 600 kilometara, iznenađujuću udobnost i minimalističku eleganciju, no tipke na volanu i "mjenjač na zaslonu" traže navikavanje

Tesla Model 3 prošao je prošle godine kroz najveći redizajn od svoje premijere. Auto smo već ranije testirali u osnovnoj verziji s relativno malom LFP baterijom, no sada smo još jednom dobili priliku za kompletniji uvid u to što sve Tesla može, jer nam je ovoga puta na test stigao model Long Range RWD s velikom baterijom i dosegom te popriličnom snagom. U ovoj verziji auto jako dobro pokazuje koliko Tesla napredovala u osam godina. Redizajn je donio je moderniji i oštriji dizajn, luksuzniju unutrašnjost i uvjerljivo bolju kvalitetu izrade, a nova baterija otvara prostor za dosege kakve donedavno nisu nudili ni najskuplji električni automobili. S WLTP dosegom do 702 kilometra i cijenom od oko 45.000 eura, Tesla je ponovno zadala težak zadatak konkurenciji u srednjoj klasi električnih limuzina.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i kvaliteta: Minimalizam uz napredak

Redizajn je diskretno, ali značajno dotjerao Model 3. Prednja svjetla su uža, tanja i elegantnija, stražnja modernija, a karoserija djeluje profinjenije. Iako se na prvi pogled radi o "običnoj evoluciji", automobil djeluje zrelije i ozbiljnije, kao potpuno novi model.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je doživjela najveći pomak, gotovo svi materijali su sada mekši, finije obrađeni i bolje uklopljeni. Napokon se više ne stječe dojam da plastike “šuplje odzvanjaju” pod prstima i da sve nije "šlampavo" sastavljeno. Zvuk zatvaranja vrata i vrhunski poboljšana izolacija nestvarno tihe kabine također potvrđuju da Tesla više ne želi igrati ulogu samo pionira elektromobilnosti, već i ozbiljnog premium proizvođača.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ergonomija: Digitalna revolucija, ali ne bez grešaka

Kao i ranije, unutrašnjost je gotovo potpuno lišena klasičnih tipki. Sve funkcije dostupne su preko središnjeg zaslona od 15,4 inča, a putnici straga dobili su vlastiti zaslon od osam inča. Sve to je impresivno, no došla su i određena diskutabilna rješenja: tipke za žmigavce na upravljaču i upravljanje "mjenjačem" pomoću dodirnog zaslona.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tipke za žmigavce integrirane u volan Tesle Model 3 zahtijevaju više privikavanja nego klasične poluge i Teslino "izmišljanje tople vode" ovdje se pokazalo promašajem. Iako tipke na papiru nude moderan pristup, u praksi često djeluju nespretno, osobito u gradskoj vožnji gdje je potrebno brzo reagirati.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Malo više intuitivnije rješenje je upravljanje mjenjačem putem zaslona, gdje vozač mora pogledom pronaći i odabrati željenu funkciju, odnosno položaj D, R, N ili P. Time se usporavaju brze reakcije pri parkiranju ili manevrima u skučenom prostoru. Tesla je pokušala nadoknaditi ovaj nedostatak uvođenjem sustava automatskog odabira stupnjeva, koji sam pretpostavlja smjer kretanja vozila na temelju situacije i okoline. Iako ideja zvuči napredno, u praksi sustav još uvijek ne djeluje savršeno i zahtijeva povremene ručne korekcije, pa ostaje dojam da su klasična rješenja s ručicama iza volana bila jednostavnija i pouzdanija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nedostatak Apple CarPlaya i Android Auta još je jedan minus, no tu je i mnogo toga što zaslužuje samo pohvale. Infotainment sustav u Tesli Model 3 i dalje je jedan od najimpresivnijih u klasi. Ogromni 15,4-inčni zaslon dominira središnjom konzolom i nudi responzivno, intuitivno i grafički besprijekorno sučelje. Navigacija je među najboljima na tržištu, s detaljnim prikazom Supercharger mreže i preciznim izračunom potrebnih stajanja za punjenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tu su i integrirani Spotify, Apple Music, Netflix, YouTube, kao i razne zabavne sadržaje poput videoigara, što duge vožnje i čekanja na punjačima čini ugodnijima. Sve funkcije za zabavu koje su dostupne sprijeda, od redizajna su dostupne i putnicima straga, na njihovom novom serijskom (doduše relativno malom) zaslonu. Tesla definitivno ostaje korak ispred konkurencije u digitalnom iskustvu

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostranost: Izdašno za ovu klasu

Unutrašnjost Modela 3 pokazuje koliko pažnje Tesla posvećuje funkcionalnosti i udobnosti. Prostor sprijeda je izdašan, s mnogo slobode za noge i ramena, dok ni na stražnjoj klupi nema značajnijih problema - putnici normalne visine mogu računati na dovoljno mjesta za glavu i na duljim vožnjama, dok za koljena mjesta imaju i dvometraši. Sjedala su dobro oblikovana, nude solidnu potporu i ostaju udobna i nakon više sati provedenih za volanom. Praktičnost dodatno naglašava raskošni prtljažnik od 594 litre, nadopunjen prednjim "frunkom" od 88 litara, čime Model 3 nudi više prostora za prtljagu nego mnoge veće limuzine, karavani pa čak i SUV-ovi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji: dinamičan poput BMW-a

Model 3 Long Range RWD koristi stražnji pogon i električni motor od 320 KS. Na papiru ubrzanje od 0 do 100 km/h u 5,2 sekunde i najveća brzina od 201 km/h djeluju vrlo dobro, a u praksi su performanse, prvenstveno ubrzanja, munjevite. Automobil odlikuje nisko težište, precizno i direktno upravljanje te vrlo dobro podešen ovjes. Na autocesti se vozi mirno, u gradu je agilan, a na zavojitim cestama podsjeća na sportske limuzine poput BMW-a Serije 3. Posebno iznenađuje vrlo dobra uravnoteženost udobnosti i stabilnosti, Tesla je očito učila od njemačkih uzora.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Doseg i potrošnja: prava snaga modela

Deklariranih 702 kilometra WLTP dometa u praksi je teško dostižno, ali rezultati našeg testa pokazuju da je Tesla opet postavila standard. U realnim uvjetima troši između 12 i 18 kWh na 100 km, što znači između 400 i 600 kilometara dosega, ovisno o tempu i uvjetima. U zimskim uvjetima moguće je prevaliti više od 450 kilometara, dok u umjerenim ljetnim temperaturama i uz mirnu vožnju na otvorenoj cesti ili u gradu brojka može lako prijeći 600 kilometara. Na autocesti se može računati na oko 350 kilometara uz prosjeke od oko 110-120 km/h. Malo koji konkurent u ovoj klasi i cjenovnom razredu nudi sličnu kombinaciju dosega i efikasnosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Punjenje: solidno, ali ne vrhunsko

Iako Tesla navodi do 250 kW istosmjerne snage punjenja, u praksi na Superchargerima nam je "plafon" bio 140 kW. Nismo sigurni je li to bilo do punjača ili do auta, no baterija je bila predkondicionirana. No I uz "samo toliku" snagu punjenja za pola sata moguće dobiti i više nego dovoljno energije za nastavak puta. Naravno, prednost Tesle ostaje besprijekorno umrežena Supercharger mreža, koja vozačima Modela 3 praktički uklanja stres oko planiranja ruta, metodama plaćanja i drugih muka vezanih uz punjenje električnih auta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena i zaključak: teško nadmašivo

Cijena od oko 46.000 eura čini Model 3 izuzetno povoljnim autom. Kada se u obzir uzme doseg, kvaliteta i mogućnosti, Tesla trenutno nudi jedno od najisplativijih električnih vozila. Oprema je u seriji luksuzna: grijana i ventilirana sjedala presvučena kožom, panoramsko staklo, premium ozvučenje, električno pokretana vrata prtljažnika i još mnogo toga je tu bez ikakvih nadoplata.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tesla Model 3 Long Range RWD predstavlja jedan od najzrelijih proizvoda marke do sada. Poboljšana kvaliteta, odlična dinamika vožnje i vrhunski doseg uz konkurentnu cijenu čine ga jednim od najboljih električnih automobila uopće. Nedostaci poput neintuitivnih tipki za žmigavce samo malo kvare činjenicu da je riječ o referentnom modelu u klasi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ kvaliteta materijala i izrade

+ odlična zvučna izolacija

,+ vozna svojstva i doseg

Minus

- tipke žmigavaca na volanu

- kontrola mjenjača na zaslonu

- nema Apple CarPlaya/Android Auta

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1760 kg

Dimenzije: 472 x 185 x 144 cm

Snaga: 235 kW / 320 KS

Okretni moment: 450 Nm

Baterija (neto): 75 kWh

0–100 km/h: 5,2 s

Najveća brzina: 201 km/h

Doseg kombinirano (WLTP): 702 km

Potrošnja: 13,6 kWh/100 km (WLTP)

Cijena: od 47.985 € (testirani model), 45.985 (bez dodatne opreme), 40.985 (osnovni Model 3)

Važnija oprema testirana Tesla Model 3 Long Range RWD

Aluminijski naplaci 18", trozonska automatska klima, sustav kamera,  dodirni zaslon 15,4" s navigacijom, internetskim preglednikom, streamingom audio i video sadržaja (Netflix, YouTube), igrama i drugim zabavnim sadržajima, dodirni Infotainment zaslon straga 8", panoramski krov,  električno namjestiva grijana i ventilirana sjedala presvučena kožom, premium audio sustav s devet zvučnika, dva bežična punjača mobitela...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.