Nova Toyota Land Cruiser daleko je upečatljivija i profinjenija nego što je bila, ali je ostala vjerna sebi. Ovo je i dalje rasni terenac koji je sada mnogo ugodniji i u svakodnevnim zadaćama
A automobilskoj industriji može i drugačije. Doduše rijeko, ali može. Pravi dokaz za to je Toyota land Cruiser, čistokrvni neuništivi terenac koji nije pokleknuo pod navalom SUV-ova i smekšao se, već je i u svojoj najnovijoj generaciji ostao robusni i impresivni terenski stroj. Nešto sasvim drugačije od uobičajenih novih automobila koje inače viđamo na cestama. Land Cruiser je to i zaslužio, jer se radi o pravoj legendi, kojoj po tradiciji i ugledu teško može parirati bilo koji drugi automobil na svijetu.
Land Cruiser se ne da, i novi model je sada tu, što nas iznimno veseli, a još smo se više razveselili kada je stigao na test. S novom generacijom legendarnog terenca družili smo se sedam dana i do najsitnijih detalja proučili što sve može. Ovo su naši dojmovi.
Čim smo prvi puta uživo vidjeli ovaj automobil uživo, morali smo priznati da zaista izgleda fenomenalno. Nije nešto s čime će se tipični pozeri pokazivati pred elitnim kafićima, no ne sumnjamo da će poslužiti i za to. Jer novi Land Cruiser je dobio mnogo više karaktera koji izaziva "wow efekt". U odnosu na prethodnu generaciju izgleda nevjerojatno upadljivije i bolje. Povratak tradiciji s malo "retro terenskog dizajna", sa strmim vjetrobranskim staklom, ravnim krovom i okomitim stražnjim krajem pun je pogodak, kao i vrlo upečatljiv prednji dio koji je spoj klasike i modernog.
Novi Land Cruiser pažnju privlači i svojim impozantnim dimenzijama koje su na razini solidnog teretnog kombija. Novi model narastao je u duljinu za deset centimetara na 4,93 metra, širok je gotovo dva metra, a visok čak 194 centimetara! Uz njega i najveći aktualni SUV-ovi uglavnom izgledaju pomalo "patuljasto".
I tehnika je ostala u skladu s tradicijom i po ukusu ljubitelja pravih terenaca. Nova GA-F platforma preuzeta je od velikog luksuznog brata Land Cruisera 300, a konstrukcija je i dalje zasnovana na robusnom okviru, kako i priliči pravom terencu. No on je sada 50 posto "tvrđi", torzijska krutost okvira i karoserije je kombinirano povećana za 30 posto. Ovo obećava bolje ponašanje na cesti ali i na terenu.
Ovjes je poboljšan i tu su sada revidirana prednja osovina s dvostrukim poprečnim nosačima i kruta osovina s četiri spojnice straga, novi prilagodljivi amortizeri i električni servo koji premijerno dolazi u Land Cruiseru. U praksi sve je ovo omogućilo da se Land Cruiser na cesti vozi neusporedivo bolje od prethodnika. Dinamičke vozne sposobnosti su napravile velik korak naprijed i Land Cruiser se na asfaltu gotovo nimalo ne razlikuje od klasičnih SUV-ova. Može biti zabavan u vožnji, neočekivano sposoban kroz zavoje (iako u granicama realnog za ovakav tip auta) i vrlo udoban. Upravljanje je mnogo ugodnije i "glatkije", a propinjanje i naginjanje u zavojima je još uvijek prisutno, što je i logično, no svedeno je na minimum koji biste očekivali od ovakvog tipa auta. I kočnice su vrlo uvjerljive.
I na dugim putovanjima autocestom Land Cruiser nije nikada bio ni približno ovako dobar suputnik, iako zna smetati povećana buka vjetra koja je bila očekivana zbog oblika automobila. Nimalo loše se ne snalazi ni u gradskom prometu, doduše kada na stranu stavite njegove ogromne dimenzije i ne baš mali krug okretanja.
No novi Land Cruiser je istovremeno ostao i "kralj" terena. Ima dvije blokade diferencijala (srednja i stražnja), off-road reduktor mjenjača i novi "Auto" način rada za Multi-Terrain Select sustav, koji automatski detektira na koju ste zahtjevnu površinu upravo dovezli automobil i prilagođava pogon, upravljanje i kočnice. Realno, s ovim autom ne trebate biti neki jako vješti vozač, trebate biti samo dobri u "pritiskanju tipki" da biste bili heroj terena. Takozvani Crawl Control održava stabilnu brzinu u pet razina pri vožnji na ravnome, uzbrdici i nizbrdici i automobil uvijek ostaje adekvatno spor za sve uvjete. Ako vam je to presporo, slobodno možete dati malo gasa i ubrzati auto. Još jedna terenska poslastica je mehanizam za isključivanje stabilizatora (SDM), koji pritiskom na gumb odvaja prednji stabilizator i daje automobilu veći hod ovjesa kada stvari postanu stvarno komplicirane.
Što se tiče teoretskih terenskih sposobnosti Land Cruiser je sposoban savladati vodu dubine do 70 centimetara, baš kao kod Mercedesa G-klase. Prilazni kut je 23 stupnja, a odlazni kut 31° sprijeda i 23° straga. To su identične vrijednosti kao i kod prethodnika.
Motor Land Cruisera je još jedna klasična poslastica. To je poboljšani veliki četverocilindrični dizel obujma čak 2,8 litara. Razvija 204 KS i ogromnih 500 Nm okretnog momenta, radi prilično živahno kada je to potrebno, pogotovo u odnosu na motor prethodnika. Automatski mjenjač s osam stupnjeva je odličan i predstavlja pozamašan korak naprijed u odnosu na prethodnika s osam brzina. Prednosti su očite i na terenu i na asfaltu.
Ostanak na istom motoru ima i neke negativne posljedice. Motor još uvijek radi prilično grubo i sirovo. I dok će nekima naviknutima na uglađenost modernih SUV-ova to smetati, nama se zapravo sviđa. Pogotovo zbog činjenice da grubi rad ne prate i vibracije koje su skoro potpuno odsutne. Land Cruiseru bi sigurno bolje pristajao neki snažniji V6 dizel ili čak V8, no uz današnji downsizing ni ovo nije nimalo loše rješenje i nimalo malen motor.
Što se tiče potrošnje, ona, jasno je već nakon prvog pogleda na oblik auta i masu od skoro 2,5 tona, ne može biti mala. No nije ni previše zabrinjavajuća. Test smo završili s potrošnjom od 10,2 litre u kombiniranoj vožnji i 11,5 litara u gradu, s najnižim prosjecima oko 8 l/100 km na otvorenoj cesti. Na autocesti očekujte oko 11, 12 l/100 km ako se vozite po propisima.
Iznutra Land Cruiser izgleda očekivano. Robustan je, ergonomski vrlo logično posložen, pun kvalitetnih materijala uz minimum tvrde plastike i vrhunski izrađen. Zaslon s instrumentima od 12,3 inča je vrlo velik i lako čitljiv te nudi korisne dodatne informacije u off-road modovima rada. Zaslon infotainmenta također ima 12,3 inča i ne izgleda previše napadno u interijeru velikog auta, što je poželjno za ovaj tip auta. Za upravljanje klima uređajem i svime što vam je potrebno izvan ceste, Land Cruiser koristi velike, lako dostupne tipke što je svakako velik plus i nešto što očekuju kupci ovog auta. Načini vožnje izvan ceste postavljaju se s pomoću okretnog prekidača s desne strane vozača.
Sjedala su vrlo udobna, a položaj sjedenja je jednostavno idealan, bez obzira na visinu vozača. Prostor u drugom redu prilično je prosječan s obzirom na ogromne dimenzije, no nećemo lagati i tvrditi da ovdje mjesta nedostaje. Prtljažnik je s 742 litre jednostavno ogroman, u stilu s čitavim autom.
Zaključak:
Nova Toyota Land Cruiser daleko je upečatljivija i profinjenija nego što je bila, ali je ostala vjerna sebi. Ovo je i dalje rasni terenac koji je sada mnogo ugodniji i u svakodnevnim zadaćama na asfaltu i izgleda mnogo impozantnije. Nažalost, evolucija Land Cruisera nije bila jeftina pa sada automobil nije moguće dobiti za manje od 92.003 eura što je ogroman iznos. Testni model u Executive opremi još je skuplji i košta više od 106.000 eura. Mnogim zainteresiranima ovo će biti prevelika prepreka za kupnju.
Plus:
Terenske sposobnosti
Izgled
Ponašanje u vožnji
Minus:
Visoka cijena
Buka vjetra pri visokim brzinama
Potrošnja goriva
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2310 kg
dimenzije: 493 x 198 x 194 cm
obujam motora: 2755 cm3
snaga: 150 kW/204 KS
0-100 km/h: 10,9 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 9,,1 l/100 km
cijena: 106.064 € (testni model), 92.003 € (osnovni model)
Važnija oprema testirana Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive
Aluminijski naplatci 18", automatski trozonski klima uređaj, ektrično pokretano sjedalo vozača, sjedala presvučena kožom, grijanje i hlađenje prednjih sjedala, kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 12,3", navigacija, digitalni instrumenti 12,3",bežično punjenje telefona, električno pkretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.