Tražite li ekonomičan obiteljski auto u svakom smislu, ovaj model je svakako pravi izbor
U zadnje vrijeme vrlo rijetko na test dobivamo dizelske automobile, pa je svaki dizelaš našem testnom parku prava egzotika. pogotovo ako još ima ručni mjenjač, što je kombinacija koju ne srećemo često kod novih automobila. Pogotovo ne kod Toyote, koja je gotovo odustala od dizela. Zato je prilično neobično što smo posljednjih mjeseci testirali čak dvije nove Toyote s dizelskim pogonom. No činjenica je da su te dvije Toyote zaista posebne u okviru ponude ove marke. Prvi model je bio novi Land Cruiser koji se od ostalih Toyota ističe time što je legendarni terenski auto. Drugi model je Toyota Prace City Verso, automobil koji je poseban po tome što "ispod kože" zapravo nije tipična Toyota već Stellantisov "Berlingo/Rifter & Co". u Toyotinom odjelu.
Proace City Verso dostupan je i u kratkoj i dugoj verziji s pet ili sedam sjedala, kao benzinska, dizelska i kao potpuno električna verzija. Mi smo na test dobili jednu od najprestižnijih izvedbi u ponudi, model punog naziva Toyota Proace City Verso Long 1.5 D-4D 130 Family. Za početak ćemo dešifrirati što znači ova oznaka. Dakle "Prace City" označava model, "Verso" njegovu putničku izvedbu, "Long" produženu karoseriju od 475 centimetara, "1.5 D-4D 130" poznati Stellantisov dizelski motor sa 130 KS i "Falmily" srednju razinu opreme.
Iako ne izgledaju najbolje, mali kombiji poput ovoga su genijalni automobili za obiteljske potrebe. Kombiniraju prostranost komercijalnih vozila s nekim pogodnostima osobnih automobila u kompaktnim dimenzijama i vrlo su prikladni za velike obitelji, kao i za ljubitelje sporta u prirodi. Ovaj auto je na tržište stigao 2020. godine, a prošle je godine prošao kroz redizajn.
Što se tiče izgleda, ovaj auto je dosta sličan svojoj "braći". U usporedbi sa sestrinskim modelima, prilagođeni su prednja svjetla, maska, odbojnici, stražnja svjetla i logotipi. Bočni izgled je gotovo identičan za sve marke. Duga verzija Proace City Versa nakon redizajna izgleda malo modernije, no najvažnije su njene praktične strane. Ona nudi klizna vrata s obje strane za lakši pristup, na primjer za lakši ulazak i izlazak djece na uskim parkirnim mjestima.
Unutra je obilje prostora i ogroman prtljažnik u koji stane kolosalnih 850 litara. S preklapanjem sjedala se dobiva 2693 litre, vrijednost na koju možete zaboraviti i kod mnogo većih SUV-ova. Praktična iskoristivost prostora jednog kombija ovdje je jasna, kao i na stražnjoj klupi koja će bez problema udobno "ugostiti" dvometraše. Također, roditelji s velikim obiteljima će znati cijeniti tri Isofix priključka straga, što je danas zaista rijetkost.
Ukratko Toyota Proace City Verso temelji se na funkcionalnosti. To se odnosi i na interijer. Ovdje nema nekog istaknutog atraktivnog dizajna, dominira uglavnom tvrda plastika, čime se naglašava podrijetlo iz sektora komercijalnih vozila. Također tipično za ovaj tip vozila su mnogi pretinci za odlaganje, od kojih se neki mogu zaključati. Ispred vozača su digitalni instrumenti od 10", a na sredini dodirni zaslon iste dijagonale. Infotainment sustav je jednostavan i radi relativno brzo. Palac gore dižemo za odvojene komande dvozonske automatske klime smještene ispod zaslona.
Dugi međuosovinski razmak, visoko težište i ovjes koji je u osnovi zamišljen za komercijalno vozilo čini Proace City Verso automobilom koji nije zamišljen za bilo koji tip jurnjave. Ovjes nije pretjerano mekan, ali je vrlo udoban. No pri brzim ulascima u zavoje osjetno se naginje u stranu. Upravljač je dosta izravan, no njegove povratne informacije su slabe. Sve u svemu, ovaj automobil je prvenstveno stvoren za opuštenu vožnju, a dinamičke sposobnosti u ovoj klasi ionako nisu previše bitne.
Dobro poznati 1,5-litreni HDi dizelski motor kojeg je Toyota preimenovala u D-4D ima 130 KS i 300 Nm. To je dovoljno snage i momenta za cijelu veliku obitelj s prtljagom i u pogledu ubrzanja, međuubrzanja i maksimalne brzine ovoj Toyoti ništa ne nedostaje. Šesterobrzinski ručni mjenjač radi vrlo dobro i ugodan je za korištenje. Proace City Verso realno nudi apsolutno adekvatne vozne performanse.
Što se tiče potrošnje, ne treba očekivati čuda s obzirom na oblik i aerodinamiku ovog auta. Ipak, 6,1 l/100 km na našem testu sasvim je pristoji rezultat. U gradu automobil troši oko 6,5 do 7 l/100 km, uz prosječan stil vožnje, a na otvorenoj cesti i do 5 l/100 km. Na autocesti sve ovisi o brzini, no možete računati s otprilike 6 l/100 km uz brzinu od 120 do 130 km/h.
Zaključak
Testirani automobil košta 32.671 euro, što nije mnogo s obzirom na to da uz obilje prostora nudi i vrlo dobru opremu i jednako dobar dizelski motor. Auto realno ima dobar odnos cijene, ponuđenog prostora i praktičnosti, a sve ostalo je podređeno ovome. Vozne performanse i udobnost koje nudi ovaj auto možda nisu savršene, no zato su apsolutno adekvatne i dovoljne. Tražite li ekonomičan obiteljski auto u svakom smislu, ovaj model je svakako pravi izbor.
Plus:
- Ponuda prostora
- Ogroman prtljažnik
- Motor i potrošnja
Minus:
- Kvaliteta materijala unutra
- Dinamičke vozne osobine
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1633 kg
dimenzije: 475 x 185 x 188 cm
obujam motora: 1499 cm3
snaga motora: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 11,6 s
najveća brzina: 186 km/h
potrošnja: 5,5 l/100 km
cijena: 32.671 € (testni model), 25.095 € (osnovni proace City Verso Long, 110 KS, benzinac)
Važnija oprema testirani Ford Ranger Wildtrak X 2.0 TD
Aluminisjki naplatci 16", automatski dvozonska klima, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon 10", grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, stražnja kamera za parkiranje...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.