Caddy je bio i ostao multitalent, a ova verzija spaja praktičnost prostranog obiteljskog auta sa svrsishodnošću štedljivog radnog vozila. I sve to po vrlo povoljnoj cijeni, pod uvjetom, da ga kupujete na tvrtku ili obrt i izbjegnete PDV
Ako ste obrtnik ili imate tvrtku te trebate vozilo za prijevoz relativno male količine robe, materijala ili alata logičan potez je nabaviti automobil koji će istodobno poslužiti i kao poslovni i kao obiteljski. Upravo takav automobil je testirani Volkswagen Caddy Van 4Life 2.0 TDI, mali kombi koji ima metalnu pregradu između kabine prtljažnika i tako ispunjava uvjete na N1 kategoriju vozila. A zahvaljujući tome kupcu omogućuje mogućnost odbitka pretporeza što znatno smanjuje trošak nabave. Win-win situacija kako god pogledate.
Aktualni caddy je na tržište stigao 2020. godine i nedavno je prošao kroz male promjene za modelsku godinu 2024. bez da mu je dizajn imalo diran. Automobili ove klase i vrste su prilično dugovječni i kupci ne gledaju toliko na dizajn i izgled koliko na njihovu korisnost, praktičnost i izdržljivost. A po tome je Caddy pojam u klasi.
Iako su putnički automobili ove klase, koji su još do prije desetak godina bili pravi hit, danas gotovo izumrli putnička verzija Caddyja i dalje ima svoj smisao jer je riječ o praktičnom automobilu s puno prostora za obitelji i aktivnosti u slobodno vrijeme. U isto doba vrlo je koristan i za posao. Kupnja Caddyja za privatne osobe u konačnici može biti racionalna, razumna odluka, ali za vlasnike tvrtke i obrta se ona nameće kao logičan potez s kojim će "jednim udarcem ubiti dvije muhe".
Caddy, jasno nije neki automobil za kojim će se ljudi okretati, već jamči potpunu "nevidljivost" vlasniku, idealno za one koji ne vole kada upadaju u oči. Prava "ljepota" Caddyja je u unutrašnjosti i pritom ne mislimo na dizajn već na one vrijednosti koje vlasnika čine sretnim i ispunjavaju sve njegove potrebe. Također, dio te "ljepote" dolazi od zahvalnog i vrlo štedljivog TDI motora. No krenimo redom.
Izgled je nebitan. Kupci ovakvih auta gledaju na druge detalje poput dobra preglednosti, visokog položaja sjedenja, širokih kliznih stražnjih vrata za vrlo komforan ulazak u vrlo prostranu unutrašnjost... Caddy je ima obilje prostora za glavu i dovoljno koljena većih odraslih osoba na svim sjedalima.
Sjedala s presvlakama od jednostavne tkanine su ugodno čvrsto podstavljena. Unutrašnjost koja je uglavnom prenesena iz Golfa donosi trezven i praktičan dizajn koji nije nimalo neugledan, iako je tvrde i robusne plastike moglo biti malo manje. No i to je u ovakvom autu manje bitan nedostatak. Mnogo važnije je da Caddy ima obilje prostranih pretinaca, pa tako i policu ispod krova koja može biti vrlo praktično odlagalište za razne predmete.
Prtljažnik je još jedan adut Caddyja. Izuzetno pravilnih dimenzija, ako ga napunite do razine "police" primit će raskošnih 635 litara, a iskoristite li stražnji dio potpuno, što ovdje možete učiniti bez straha za sigurnost zbog zaštitne pregrade, u prtljažnik će stati čak 1164 litara. Dodatnu prtljagu možete staviti i iza stražnjih sjedala koja su asimetrično djeljivo preklopna bez obzira na zaštitnu pregradu. Ako trebate još više prostora, stražnja sjedala mogu se potpuno ukloniti u samo nekoliko koraka. Jedini problem će se pojaviti pokušate li prevoziti nešto dulje. Naime, kako to zakon zahtijeva, pregrada je fiksna i spriječit će vas u tome. To u određenim situacijama može predstavljati frustrirajući problem, no da bi vozilo spadalo u N1 kategoriju i time ispunjavalo mogućnost "uštede PDV-a za kupce", pregrada mora biti tu.
Na žalost, Caddy je, kao i Golf, na čijoj je osnovi nastao, malo previše "digitaliziran" pa tako u unutrašnjosti nećete naći posebne komande za klimu. To može biti posebno nezgodno tada kad je klima manualna, kao u testiranom autu. Fizičkih tipki gotovo da i nema, ali su tu barem taktilne tipke ispod zaslona koje služe kao prečaci za ulazak u meni s klimom, onaj s sustavima pomoći u vožnji i za povratak na glavni izbornik infotainmenta. Pohvalno je sa su pored infotainmenta dva "old school" kotačića za regulaciju glasnoće i drugih funkcija, ali i činjenica da Caddy na volanu ima prave tipke koje su mnogo bolje rješenje od VW-ovih taktilnih.
Infotainment je relativno jednostavan za korištenje i nema previše funkcija, iako bi mu dobro došlo malo više procesorske snage za brži i glađi rad. Digitalni instrumenti imaju vrlo dobar elegantni prikaz i pružaju dosta mogućnosti podešavanja.
Testirani Caddy ima 2.0 TDI motor, no mnogo manje snage na koju smo navikli u drugim autima VW grupe koje inače testiramo. Osnovni dizel se mora zadovoljiti sa 102 KS i nije u stanju pružiti previše uzbuđenja onima koji tako nešto traže u vožnji. No uzbuđenje u vožnji u kombinaciji s ovim tipom automobila ionako nije nešto što kupci traže. S obzirom na 1650 kilograma mase Caddyja, ubrzanje ne može biti vrhunsko i 13,5 sekundi do 100 km/h je prilično sporo. Slično je i s međuubrzanjima pa u ovom Caddyju, pogotovo kada je opterećen morate dva puta razmisliti prije svakog pretjecanja.
S druge strane, jednom kada se "zajuri" omogućuje vrlo dobre brzinske prosjeke i opuštenu brzu vožnju na autocesti bez da ikada imate dojam da se motor previše napreže. Ipak, pri visokim brzinama zasmetat će vas prilično visoka razina buke u unutrašnjosti što je karakteristika svih vozila ovog tipa, prvenstveno zbog loše aerodinamike, a zatim i nešto lošije zvučne izolacije od one koju pružaju klasični osobni automobili. No ovdje moramo napomenuti da ta buka ne dolazi od motora koji radi mirno i dosta neprimjetno. Dobar dojam ostavlja i ručni mjenjač koji je vrlo precizan i lagan za rukovanje.
Potrošnja goriva je još jedna dobra strana Caddyja. Očekivali biste da auto s ovakvom aerodinamikom i masom troši relativno mnogo, no Caddy je sposoban u prosječnoj kombiniranoj vožnji trošiti oko 6 l/100 kilometara. Test smo završili s prosjekom od 6,1 l/100 km, a u gradu je Caddy trošio 6,8 l/100 km. I više nego dobro.
Ovaj VW Caddy vrlo je udoban za vožnju, mnogo udobniji nego što biste to očekivali od jednog malog kombija. Automobil samo manje nedostatke pokazuje na kratkim poprečnim neravninama, no uglavnom je zaista komforan. Tome doprinose i "mesnate" gume testnog modela, ali i vrlo dobro ugođen ovjes koji omogućava da se auto u zavojnima naginje mnogo manje od prosjeka klase, ali istodobno bude među najudobnijima u klasi. Upravljač je tipično lagan za VW, ali pri većim brzinama ostaje ugodno neutralan i izravan te uvijek daje dovoljno povratnih informacija. Kočioni sustav je uzoran.
Zaključak:
Caddy je bio i ostao multitalent, a ova verzija spaja praktičnost prostranog obiteljskog auta sa svrsishodnošću štedljivog radnog vozila. I sve to po vrlo povoljnoj cijeni, pod uvjetom, da ga kupujete na tvrtku ili obrt i izbjegnete PDV. Zbog N1 kategorije mora imati pregradu koja smanjuje praktičnost, no to je nedostatak koji ćete lako pregrmjeti kada shvatite koliko ste na njegov račun uštedjeli. Uvijek dobar TDI je dodatan adut za kupnju ovog auta, a i vozna svojstva su mnogo bolja od onoga što biste očekivali od jednog malog kombija. Caddy je i dalje mjerilo za klasu.
Plus:
Pogodan za posao i obitelj
Ponuda prostora i praktičnost
Štedljivost motora
Minus:
Buka pri većim brzinama
Nemogučnost prijevoza dužih predmeta zbog pregrade
Malo preslab motor
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1650 kg
dimenzije: 450 x 186 x 183 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 75 kW/102 KS
0-100 km/h: 13,5 s
najveća brzina: 175 km/h
potrošnja: 4,8-5,2 l/100 km
cijena: 26.321 € + PDV, odnosno 32.902 € (testni model), 24.800 € + PDV, odnosno 31.000 € (bez dodatne opreme)
Važnija oprema testirani Volkswagen Caddy Van 4Life 2.0 TDI
Čelični naplatci s ukrasnim poklopcem 16", rezervni kotač punih dimenzija, digitalni manualni klima uređaj, prednji i stražnji parkirni senzori, dodirni zaslon 10", digitalni instrumenti 10", tempomat, pregrada između putničkog dijela i prtljažnika, kuka za vuču...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.