Početna Auto 4170 pregleda

Test VW Golf 1.5 TSI 4Life: Nakon redizajna opet je onaj pravi

FOTO: Dubravko Kolarić

Nećemo nimalo pogriješiti kada ustvrdimo da je Volkswagen Golf nakon redizajna opet najbolji auto u klasi. Ionako je u međuvremenu izgubio brojne konkurente pa mu je tu posao ionako olakšan

Volkswagen Golf je desetljećima bio apsolutni favorit većini hrvatskih vozača. No popularnost SUV-ova i male slabosti osme generacije ovog automobila uzdrmali su status legende za model iz Wolfsburga. Nakon dugo vremena njegova prodaja je osjetno pala, a kupci su se okrenuli alternativama, prvenstveno u vidu modela T-Roc, T-Cross i Tiguan koji su prestigli Golfa na prodajnim ljestvicama diljem Europe, pa tako i u Hrvatskoj. No ova je godina pokazala da Golf nije još za otpisati. Primjerice, u Njemačkoj je ponovo, nakon dugo vremena postao najprodavaniji automobil, a popularnost mu ponovo raste i na drugim tržištima, pa tako i u Hrvatskoj. Razlog za to je nedavni redizajn kojim su Nijemci "popeglali bore" i, što je važnije, poboljšali detalje koje su kupci kod Golfa 8 najviše kritizirali.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kakav je novi Golf nakon redizajna provjerili smo testom verzije 1.5 TSI 4Life. Riječ je o verziji s osnovnim benzinskim motorom i specijalnim paketom opreme osmišljenim za naše tržište koji pruža uvjerljivo najbolji odnos uloženoga i dobivenoga kada je u pitanju novi Golf.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dugo se na našim testovima nismo družili s Golfom. Od zastupnika dobivamo brojne SUV-ove, mnoge električne automobile, a klasični kompakti, koji su nekada bili motori prodaje svakog proizvođača, postali su rijetkost na našim testovima. Zato je vrlo lijepo bilo "ponovo vidjeti starog znanca", prisjetiti se što je nekada predstavljao i provjeriti što može danas.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovaj auto dugačak 4,28 metara je nešto za gotovo svakog kupca jer je kompaktan, dovoljno prostran, udoban, zabavan za vožnju i može biti prvi, drugi ili treći automobil u obitelji. Dugi niz godina, barem u Europi, sinonim za Golf su bili TDI motori, no danas na tržištu benzinski motori sada imaju glavnu ulogu, a osnovna 1,5-litrena verzija sa 116 KS bit će dovoljna većini kupaca. Ovaj motor s četiri cilindara je redizajnom zamijenio dosadašnji trocilindrični agregat i osjetno je uglađenija i bolja opcija s manje nametljivim zvukom, manje buke, više snage, okretnog momenta i s ugodnijom reakcijom na gas.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Promjena motora je pun pogodak. Već s psihološke strane četiri cilindara zvuči bolje (i trajnije) nego tri, a u praksi je motor velik iskorak u odnosu na prethodnika. Ovaj 1.5 TSI nije sportaš, ali je dovoljno snažan i prilično učinkovit. Maksimalni okretni moment od 220 Nm nije ni blizu dizelskim verzijama, no 20 Nm više od prethodnika se itekako osjeti u praksi. Motor je vrlo elastičan, ručni mjenjač radi vrlo dobro, a vozač tek pri većem opterećenju primjećuje da 116 KS danas i nije neka posebna snaga. No uglavnom je sasvim dovoljna.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

I performanse su "potpuno u redu". Ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi nije vrhunsko, no daleko od toga da je loše. Isto vrijedi i za međuubrzanja, koja će vam omogućiti relativno bezbrižna preticanja. Maksimalna brzina od 203 km/h je itekako dobra za auto sa 116 KS. Turbo motor ne samo da je prilično potentan in tih, već je i štedljiv. Test smo završili s prosječnom kombiniranom potrošnjom od 6,1 l/100 km, a u gradu je ona iznosila 6,9 l/100 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što testirani VW Golf zna savršeno je pomiriti udobnost i sportski duh u jedno. Golf je uvijek bio zabavan za vožnju, a tako je i s ovom novom verzijom nakon redizajna. Relativno mala masa od 1,4 rone u kombinaciji s odličnim ovjesom, preciznim i komunikativnim upravljačem i vrlo dobrim kočnicama u stanju je pružiti mnogo više uzbuđenja kroz zavoje nego što ćete doživjeti s bilo kojim SUV-om. Danas kada je zabava u vožnji sporedna stvar kod većine auta, ovaj Golf s osnovnim motorom je u stanju ponovo upaliti vatru u srcima sportski orijentiranih vozača, koliko god to čudno i nevjerojatno zvučalo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Naravno, mnogim vozačima zabava u vožnji nije nimalo bitna, no Golf osvaja i svojom drugom, udobnom stranom. Osma generacija Golfa možda nije toliko savršena u mnogim detaljima kao sedma, ali kada je riječ o podvozju i usklađenosti vožnje, kralj kompaktne klase je onaj pravi bez obzira tražite li zabavu u vožnji, komfor u gradu ili neopterećujuću profinjenost na dugim putovanjima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Mnoge nedostatke Golfa 8, koje smo ranije spomenuli, Volkswagen je lijepo "izgladio" redizajnom. Kao prvo tu je mnogo bolji infotainment sustav koji je za "nekoliko klasa" bolji od onoga što je do sada Golf nudio. Radi brže, jednostavniji je za korištenje, logičniji i puno stabilniji. Mnogo toga je poboljšano i osvjetljivanjem klizača za glasnoću i temperaturu. Još uvijek oni nisu idealno rješenje, no sada ih barem vidite u mraku. Tu je i novi upravljač na koji su se vratile klasične tipke i u povijest poslale dodirne tipke koje su vlasnici uvelike kritizirali. Nekad je povratak na starija rješenja, zapravo korak prema naprijed.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Također, novi Golf ostavlja malo boli dojam kada su u pitanju kvaliteta materijala i izrade. Na žalost, neki detalji koji su bili predmet kritike su ostali, a najviše nam smeta što Golf i dalje nema odvojene komande za klimu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda prostora je vrlo dobra za ovu klasu sprijeda i straga, a u prtljažnik stane 381 litra te je Golf itekako u stanju obavljati ulogu obiteljskog automobila, unatoč tome što se po prostranosti ne može mjeriti s kompaktnim SUV-ovima. Velike pohvale zaslužuju i sjedala koja su odlično oblikovana i vrlo udobna, posebno na dužim putovanjima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Nećemo nimalo pogriješiti kada ustvrdimo da je Volkswagen Golf nakon redizajna opet najbolji auto u klasi. Ionako je u međuvremenu izgubio brojne konkurente pa mu je tu posao ionako olakšan. Ono što dosta upada u oči je i cijena Golfa. 23.500 eura, koliko košta osnovni model je danas realno mala cijena za kompaktni auto pa je jasno da Golf napada i cijenom. I 28.891 eura za relativno bogato opremljeni testirani auto nije nipošto puno, s obzirom na današnje cijene automobila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Vozne osobine i udobnost
Motor
Odnos uloženo-dobiveno

Minus: 

Nema odvojene komade za klimu

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1358 kg
dimenzije: 428 x 179 x 148 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga: 85 kW/116 KS
0-100 km/h: 9,9 s
najveća brzina: 203 km/h
potrošnja: 5,4 l/100 km
cijena: 28.891 € (testni model), 27.560 € (bez dodatne opreme), 23.500 € (Osnovni VW Golf)

Važnija oprema testirani Volkswagen Golf 1.5 TSI 4Life

Aluminijski naplatci 17", automatska klima, digitalni instrumenti10,2", dodirni zaslon 10,2", bežično povezivanje s Apple Car Play i Android Auto, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, grijana prednja sjedala, grijani upravljač, adaptivni tempomat...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.