Passat nije samo "alibi projekt" Volkswagena za oproštaj već je itekako dostojan svojeg imena i tradicije. Karavan je i dalje mjerilo klase, iako klase skoro više ni nema
Nakon 51 godine na tržištu Volkswagen Passat je dobio svoju novu generaciju. Vjerojatno i posljednju, jer srednja klasa izumire, a omiljena limuzina je zbog toga nestala u devetoj generaciji (ili sedmoj, ovisno kako se računa) ovog automobila. I kao karavanski Variant, ovo je još uvijek punokrvni Passat, a nova serija ovakvog automobila uvijek budi očekivanja, pa smo s priličnim zanimanjem pristupili testu nove generacije omiljenog modela srednje klase. Passat smo isprobali s "jedinim logičnim motorom", odnosno TDI strojem i prestižnim paketom opreme R-Line.
Možda niste znali, ali Volkswagen je prvi put prepustio razvoj dva blisko povezana modela Passat i Superb češkoj marki, no to Passatu nije naštetilo. Auti dijele mehaniku, tvornicu, pa čak i dio dizajna koji ja identičan na većem dijelu bočnih strana oba automobila. Ipak, vizualno Passat ostaje vjeran sebi s jasnim linijama, nekoliko iznenađenja i jasnom pripadnošću VW gami. Naš testni automobil kao R-Line ostavlja jako dobar dojam.
Kada ga prvi puta vidite uživo teško je ne primijetiti koliko je Passat velik. S dužinom od 4,92 m, 15 je centimetara duži od svojeg prethodnika i nevjerojatnih 72 centimetra duži od svog pretka od prije 50 godina. No unatoč rastu dimenzija, proporcije su još uvijek ispravne i kada se pogleda sa svih strana, dugački karavan izgleda vrlo skladno. Nova prednja LED Matrix IQ Light svjetla također privlače poglede svojom lijepom svjetlosnom grafikom koju u mraku nadopunjuje osvijetljena poprečna letvica.
Kao što je sada uobičajeno u VW-u, stražnja svjetla također su povezana su svjetlosnom trakom. Straga se sada vidi i kamera koja više nije skrivena i zbog toga se relativno brzo prlja. Nažalost, dani elegantne kamere integrirane u logotip koja se otkrivala samo kada je bila potrebna su prošli, vjerojatno zbog troškova.
Povećanje dužine za 15 i međuosovinskog razmaka za 5 centimetara pomoglo je i prostranosti. Passat je narastao vjerojatno zbog Superba, jer da se Passat razvijao više samostalno moguće je da bi bio manji od češke perjanice, kao i uvijek do sada. Nije da je prethodnik bio imalo skučen, no ovaj sada ima nevjerojatno prostranu kabinu. Dva košarkaša koji sjede jedan iza drugoga imat će još uvijek viška prostora za noge, a prosječno viski ljudi moći će se poprilično ispružiti na stražnjim sjedalima. Pred ovom ponudom prostora može se sakriti i većina limuzina visoke srednje klase.
Stražnja sjedala su vrlo udobna kao i prednja sportska koja imaju integriran naslon za glavu, zbog čega izgledaju vrlo dobro, i ugrađenu masažu zbog čega će se putnici osjećati vrlo dobro.
Ogroman je i prtljažnik. Zapremina se ponovno povećala sa 650 na 690 litara. Ovdje ima dovoljno mjesta za "hrpu kofera", desetke sanduka za piće, zapravo sve što vam padne na pamet. Prtljažnik je također potpuno ravan, nema stepenica i unutarnjeg praga za utovar. U njemu je čak i utičnica od 220 V, koja je dio dodatne opreme i dolazi uz "paket prtljažnik". Passat sada ima i električnu zavjesu za prtljažnik što je itekako praktično.
Iako je VW u nekim svojim modelima odlutao od toga, izbor materijala, izrada i dizajn se u Passatu vraćaju na standard koji se očekuje od Volkswagena. Unatoč tome što dominira zaista velik zaslon od 15", dizajn je klasičan VW-ovski, a mnogo modernog i luksuznog "štiha" unose stvarno sjajna ambijentalna rasvjeta i aplikacije od alcantare oplemenjene finim ukrasnim šavovima. Tu su i mnogi korisni pretinci i ventilirano induktivno postolje za punjenje mobitela, a u vratima je praktičan kišobran, detalj kojeg je Passat naslijedio od Superba.
Infotainment sustav je zaista vrlo dobar, no nikako nam se ne sviđa to što je Passat na račun njegovog ogromnog zaslona izgubio gotovo sve fizičke tipke. Sada se i klimom upravlja s pomoću zaslona. Dobro, tvrdnja da je Passat izgubio skoro sve fizičke tipke zapravo i nije previše fer jer moramo pohvaliti što je, za razliku od mnogih recentnih VW-a dobio klasične tipke na upravljaču kojima se VW vrača nakon kritika kupaca. Iako se VW nije htio odmaknuti od klizača za namještanje temperature i glasnoće ispod zaslona, sada ih barem osvjetljava.
Motorizacija testnog vozila je idealna, oružje VW Grupe za sve namjene, neuništivi TDI od dvije litre obujma. Ovaj ima 150 KS i iako smo ga do sada "vozili" nebrojeno puta u mnogim autima i dalje nas uspije svaki put iznova impresionirati. Naravno da ovakav dizel nije sprinter, ali uvijek radi uglađeno i u rezervi ima ogromne zalihe momenta. Standardni sprint od 0 do 100 km/h završava se za 9,3 sekundi, a auto nastavlja ubrzavati sve do 223 km/h. Ovo je relativno "moćno oružje" i na njemačkim "Autobahnovima". Sedmerostupanjski DSG mjenjač vrlo dobro obavlja svoj posao, mijenja brzine brzo, glatko i gotovo uvijek ima spreman pravi stupanj prijenosa.
Naravno, TDI je i vrlo štedljiv. Test smo završili s prosjekom potrošnje od 6,0 l/100 km, unatoč impresivnim vanjskim dimenzijama i masi praznog vozila s vozačem većom od 1,7 tona. U gradu nam je prosječna potrošnja iznosila 6,9 l/100 kilometara što je također itekako prihvatljivo. Uz prosječnu vožnju na otvorenim cestama ćete lako trošiti i manje od 5 l/100 km, a čak i pri forsiranju na autocesti potrošnju je gotovo nemoguće natjerati na više od 8 l/100 km.
Naš testni automobil bio je opremljen i opcijskim DCC Pro ovjesom i smatramo da bi svatko tko želi najbolje od svojeg Passata trebao uložiti u ovo. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji elektronski kontroliranih amortizera s dva ventila, kod kojih se dekompresija i kompresija po prvi put odvojeno kontroliraju, Passat se može savršeno prilagoditi svakoj situaciji. Vozač može birati razinu udobnosti s pomoću klizača u 15 stupnjeva, pri čemu je raspon iznimno velik.
U najmekšoj postavci, Passat kao da "lebdi na čarobnom tepihu", ali bez ikakvog ljuljanja ili prevelikog naginjanja karoserije. Štoviše i tada je moguća vrlo dinamična i brza vožnja kroz zavoje. U "sportskijim" postavkama, ovjes primjetno otvrdne, a u onoj najviše sportskoj jedva da dopušta bilo kakvo bočno naginjanje. No i u toj postavci je još uvijek vrlo udoban. Realno ovjes je na razini onih u najsofisticiranijim modelima više i visoke klase. A valja spomenuti i vrlo ugodan upravljač, lagan i izravan, ali ipak s puno osjećaja. I on čini vožnju ugodnijom ili zabavnijom. Ovisno što preferirate, Passat može sve.
Zaključak:
Passat nije samo "alibi projekt" Volkswagena za oproštaj već je itekako dostojan svojeg imena i tradicije. karavan je i dalje mjerilo klase, iako klase skoro više ni nema. No zato se nema ništa "sramiti ni strahovati" pred zahtjevnim kupcima koji od Passata tradicionalno očekuju (naj)više. Ovaj Passat ima sve i ostaje svestrani automobil koji radi gotovo sve kako treba, odgovara svakoj prilici i dosiže razinu kvalitete kojoj konkurencija ne može parirati. Na žalost, o cijeni ne možemo govoriti ni s mrvicom oduševljenja. Passat nikada nije bio jeftin, a ova posljednja generacija također jako dobro naplaćuje svoje kvalitete. Naš R-Line već bez dodatne opreme stoji 55.858 eura, a testni automobil, koji je zaista bio vrlo dobro opremljen košta impresivnih 64.780 eura. Ovo je Passat, no također ovo je zaista puno novca za njega. Ima mnoga obilježja premium klase, a jedno od njih je, na žalost i cijena.
Plus:
Odličan motor
Vrhunski ovjes
Ponuda prostora
Minus:
Malo fizičkih tipki
Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1678 kg
dimenzije: 492 x 185 x 151 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 223 km/h
potrošnja: 4,9 l/100 km
cijena: 64.780 € (testni model), 55.859 € (bez dodatne opreme), 42.224 (osnovni model)
Važnija oprema testirani Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line
Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, sportska prednja sjedala, grijanje prednjih sjedala, masaža na prednjim sjedalima, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 15", navigacija, digitalni instrumenti 10,25", Harman/Kardon premium audio sustav 700 W, stakleni panoramski krov, sjenila stražnjih bočnih prozora, elektronska kontrola ovjesa DCC Pro...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.