Početna Auto 970 pregleda

Testirali smo Škodu Superb i VW Passat: Veliki dvoboj legendi

FOTO: Dubravko Kolarić

Na papiru jednaki, na cesti različiti. U detaljnom usporednom testu otkrivamo gdje Superb osvaja racionalnošću, a gdje Passat podiže ljestvicu prestiža i dinamike

U segmentu koji se godinama tiho sužava, ostala su samo dva istinska "teškaša" karavanske srednje klase, ako izuzmemo premium marke. Škoda Superb Combi i Volkswagen Passat Variant dijele tehniku, pogon i proizvodnu traku u Bratislavi, ali ne i karakter. Novi modeli donose još jasnije srodstvo nego ranije, no razlike koje ostaju sve su važnije, osobito za kupce koji žele najracionalniji, najudobniji ili najprestižniji izbor među karavanima s dizelskim motorom. Zbog toga smo napravili usporedni test ova dva automobila. Oba s identičnim dizelskim TDI motorima od 150 KS i DSG-om, no različitim karakterima, Passat kao bogati R-Line pun opreme i Škoda kao racionalniji i jeftiniji Selection model. Koji je bolji?

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i koncept: braća blizanci s različitim pristupom

Iz profila Superb i Passat djeluju gotovo poput istog automobila. Identan međuosovinski razmak od 284 cm, gotovo jednaka dužina i vrlo slične proporcije čine ih karavanskim dvojcima koji više ne skrivaju zajedničko podrijetlo. Čak je i većina bočne karoserije i prozora identična. No gledano sprijeda i straga, razlike su jasnije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Passat produbljuje svoju "njemačku" formalnost širokom maskom, Matrix LED svjetlima sa svjetlosnom trakom i sportskim stavom u R-Line izvedbi. Superb je suzdržaniji, elegantniji, s nešto mekšim, klasičnijim linijama i prepoznatljivom Škodinom jednostavnošću.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako su im "odijela" drugačija, oba automobila koriste arhitekturu koja omogućuje iznimnu prostranost i stabilnost, pa izgled postaje stvar ukusa - Passat djeluje prestižnije, Superb nenametljivo sofisticirano.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor i ergonomija: jedan naglašava logiku, drugi tehnologiju

Kabine oba modela oduševljavaju prostorom. Stražnja klupa i prtljažnik od 690 litara u oba modela ostaju mjerilo klase, dok širina i visina kabine omogućuju udobnost koja prije pripada višoj srednjoj klasi. Razlike se javljaju u pristupu upravljanju i ukupnom dojmu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Passat je tehnološki hrabriji. 15-inčni infotainment zaslon preuzima gotovo sve funkcije, uključujući podešavanje klime. Minimalistički pristup vizualno djeluje moderno, no zahtijeva navikavanje. Škoda nudi vrlo sličan infotainment, ali zadržava fizičku logiku kroz Smart Dials kotačiće, koji omogućuju brzu regulaciju klime, glasnoće i načina vožnje. U praksi, Superb pruža intuitivnije iskustvo, dok je Passat vizualno efektniji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Materijali u oba automobila ostavljaju dojam kvalitete, ali Superb u detaljima izgleda toplije, dok Passat stvara distanciraniji, više "korporativan" ambijent.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vozne osobine: dizel kao kralj dugih putovanja

Oba automobila koriste poznati 2.0 TDI sa 150 KS i 360 Nm, uparen sa 7-stupanjskim DSG-om. Razlike u performansama gotovo su nepostojeće na papiru, no na cesti se karakteri razdvajaju.

Passat, posebno s opcijskim DCC Pro ovjesom, vozi se zategnutije, preciznije i uvjerljivije pri višim brzinama. Upravljač nudi bolju povratnu informaciju, a karoserija se manje naginje u zavojima. U vožnji djeluje blago sportski, bez gubitka udobnosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Superb se oslanja na mirnoću i mekoću. Njegov klasični ovjes pruža izvanrednu udobnost, savršenu za vozače koji prelaze mnogo kilometara u kontinuitetu. Ne potiče na dinamičnu vožnju, ali impresionira lakoćom kojom upija neravnine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja je vrlo slična. Superb se na testu kretao oko 5,4 l/100 km, Passat oko 5,6 l/100 km, vjerojatno zbog malo većih kotača i više opreme koja troši energiju. U praksi oba s lakoćom prelaze 1000 km s jednim spremnikom.

U praksi: suptilne, ali važne razlike

Volkswagenov DSG ponekad se kod oba automobila pokazuje trom pri polasku, osobito u kombinaciji sa start-stop sustavom. No jednom u kretanju, prijenos radi uglađeno. Passat i ovdje ostavlja dojam strože kontrole, dok Superb djeluje opuštenije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pri granici, Passat se ponaša konzervativno i brzo aktivira elektroniku, dok Superb dopušta malo više prirodne agilnosti. Te razlike neće biti presudne prosječnom vozaču, ali pokazuju da modeli nisu kopije, već različiti karakteri na istoj tehnološkoj osnovi.

Zaključak i cijena: Oba imaju svoje kupce

Cijena najjasnije razdvaja ova dva karavana. Passat ima veću osnovnu cijenu, a s mnogo više opreme postaje mnogo skuplji. Testna konfiguracija se popela na "ponosnih" 64.780 eura. Superb, s mnogo manje opreme, logično košta mnogo manje, konkretno 49.604 eura za testni model. No valja imati na umu, s ujednačenom opremom i motorizacijom, razlike u cijeni nisu ni približno tako velike, zapravo ih gotovo nema.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za kupce koji žele maksimalnu vrijednost za uloženo bez pretjerane opreme i cijene ovakav Superb je logičan izbor. Za one koji žele dodatnu dozu prestiža i više tehnoloških mogućnosti, Passat je uvjerljiv alternativni smjer, naravno uz adekvatnu "nadoplatu".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada se Superb i Passat postave na potpuno ravnopravan teren, s istom motorizacijom i usporedivom razinom opreme, izbor se svodi manje na objektivne razlike, a više na karakternu nijansu koju svaki model nosi. Passat će prije izabrati kupac koji želi automobil s izraženijim imidžem, modernijim digitalnim pristupom i nešto čvršćim voznim karakterom. To je vozač koji cijeni sportski štih, oštriji dizajn i određeno ime marke, i koji je spreman platiti malo više nego za Superba. Superb, s druge strane, logičan je izbor za racionalnije nastrojene kupce, one koji žele maksimalnu udobnost, prostranost i ergonomiju koja ne traži prilagodbu. Ukratko, Passat privlači status, Superb privlači zdrav razum – a oba automobila, ujednačena po opremi i snazi, nude vrhunsko iskustvo srednje klase, samo različitim temperamentom.

Plus/Minus

Škoda Superb

+izvanredna udobnost i prostranost

+intuitivna ergonomija

+ niža cijena uz sasvim dovoljnu opremu

- manje uvjerljiv ovjes

- skromnija oprema

Volkswagen Passat

+izvanredna udobnost i prostranost

+ vrhunska stabilnost i dinamika

+ vrhunska oprema

− više ovisnosti o zaslonu

− visoka cijena

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI – Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG
Masa 1669 kg
Dimenzije 490 x 185 x 152 cm
Međuosovinski razmak 284 cm
Motor 4-cilindrični dizelski, 1968 cm³
Snaga 110 kW / 150 KS
Okretni moment 360 Nm
0–100 km/h 9,3 s
Najveća brzina 222 km/h
Mjenjač automatski 7-stupanjski, s dvostrukom spojkom
Potrošnja 4,9 l/100 km (WLTP), 5,4 l/100 km na testu
Prtljažnik 690 l
Cijena 49.604 € (testirani model), 44.504 € (bez dodatne opreme) 38.471 € (osnovni model, 150 KS, benzinac)
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI – Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG
Masa 1678 kg
Dimenzije 492 x 185 x 151 cm
Međuosovinski razmak 284 cm
Motor 4-cilindrični dizelski, 1968 cm³
Snaga 110 kW / 150 KS
Okretni moment 360 Nm
0–100 km/h 9,3 s
Najveća brzina 223 km/h
Mjenjač automatski 7-stupanjski, s dvostrukom spojkom
Potrošnja 4,9 l/100 km (WLTP), 5,6 l/100 na testu
Prtljažnik 690 l
Cijena 63.687 € (testirani model), 56.893 (bez dodatne opreme), 42.451 € (osnovni model, 122 KS, TDI)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Škoda Superb Combi 2.0 TDI Selection

Aluminijski naplatci 18", Matrix LED prednja svjetla, trozonska automatska klima, mikrovlaknima presvučena sjedala, grijana prednja sjedala, digitalni instrumenti 10", 13-inčni zaslon infotainmenta, adaptivni tempomat, električno otvaranja vrata prtljažnika...

Važnija oprema testirani Volkswagen Passat 2.0 TDI R-Line

Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatski trozonski klima uređaj, sportska prednja sjedala, grijanje prednjih sjedala, masaža na prednjim sjedalima, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 15", navigacija,  digitalni instrumenti 10,25", Harman/Kardon premium audio sustav 700 W i 13 zvučnika, stakleni panoramski krov, sjenila stražnjih bočnih prozora...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.