Početna Auto 13334 pregleda

U Hrvatsku je stigao najprestižniji Renault današnjice. Znamo i cijene

FOTO: Dubravko Kolarić

Atraktivni coupe SUV realno nema mnogo konkurenata na tržištu, pogotovo ako izostavimo modele premium proizvođača

Renault je još malo "podebljao" ponudu svojih SUV modela na našem tržištu. Nakon što su na tržište stigli Austral i Espace sada nam dolazi još jedan model srodan ovom dvojcu. Dok je Austral kompaktni SUV, a Espace njegova luksuznija produžena verzija srednje klase, Rafale će ciljati na kupce koji više vole takozvani "coupe-SUV" karoserijski oblik na SUV-u srednje klase. 

Author: Renault foto: Renault

Rafale je nazvan po zrakoplovu, no ne onom na kojeg mislite. Riječ je o eksperimentalnom trkaćem zrakoplovu iz 1934. godine Caudron C.430 Rafale koji je imao Renaultov motor. Rafale je vrlo važan automobil za Renault jer dosta mijenja dizajnerski stil Renaultovih SUV-a. Prednji dio osjetno je drugačiji nego kod Australa i Espacea, s novim svjetlosnim potpisom, a automobil ima mnogo oštrije linije od dosadašnjih Renaultovih SUV-ova. 

Author: Renault foto: Renault

Rafale realno nema mnogo konkurenata na tržištu, pogotovo ako izostavimo modele premium proizvođača. Formalno spada u D-segment, odnosno srednju klasu.  Automobil je dugačak 471 cm, širok 186 cm, visok 161 cm i ima međuosovinski razmak od 274 cm. Dužina i širina vrlo su slični onima kod Espacea, no Rafale zbog svojeg stražnjeg dijela u coupea ipak ima manje mjesta u unutrašnjosti te gubi treći red sjedala. U prtljažnik stane još uvijek odličnih 528 litara. 

Author: Renault foto: Renault

Dizajn unutrašnjosti je gotovo u potpunosti prenesena iz Australa i Espacea, a jedina veća razlika je to što Rafale ima novi upravljač. Ispred vozača su digitalni instrumenti zaslona 12,3" inča s novom grafikom i mogućnostima, a u sredini je okomito postavljen dodirni zaslon od 12". On koristi Google Android  Automotive 12 operativni sustav što je uobičajeno kod svih novih modela Renaulta u zadnje vrijeme. Kupci će također moći odabrati i head up zaslon s projekcijom informacija na vjetrobransko staklo.

Author: Renault foto: Renault

Posebnost unutrašnjosti je i veliki "pametni" panoramski krov dimenzija 147 x 112 cm s automatskim zatamnjivanjem. Još jedan zanimljiv detalj su osvijetljeni logotipovi na sjedalima u Esprit Alpine razini opreme, dok slabija razina opreme serijski dobiva sportska sjedala. 

Author: Renault foto: Renault

Pogonske opcije su za sada samo dvije, s time da snažniji model na tržište dolazi tek krajem godine. Kupci tako za sada mogu dobiti samo poznati hibridni sustav kojeg koriste i Austral i Espace i koji razvija 200 KS. Sastoji se od 1,2-litrenog benzinskog motora s tri cilindra i 130 KS i te dva električna motora (drugi je starter generator). Tu je i takozvani multi-mode mjenjač bez spojke kakvog koriste svi Renault hibridi. Potrošnja ovog modela po WLTP-u je 4,7 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Uz nadoplatu ili uz bogatiju opremu uz ovaj model moguće je dobiti i sustav upravljanja na sve kotače 4Control Advanced koji poboljšava vožnju zavojima i smanjuje krug okretanja na 10,4 metara, što je na razini Clija. U odnosu na Austral znatno je poboljšan i ovjes koji ima 30 posto brži odaziv i smanjuje naginjanje karoserije za 10 posto. Sve to bi u kombinaciji s 4 cm širim tragom kotača i gumama širine 245 mm  trebalo značiti i bolja vozna svojstva. 

Author: Renault foto: Renault

Kasnije, vjerojatno u studenom Rafale E-Tech 4×4 300, prva 4x4 i prva plug-in hibridna verzija Renaultovog SUV-a. S 300 KS ovaj automobil jednako je snažan kao najsnažniji serijski modeli Renaulta u povijesti, R.S. verzija Meganea. Povećanjem snage 1,2-litrenog benzinca i dodavanjem trećeg električnog motora od 136 KS na stražnju osovinu snaga je porasla na kombiniranih 300 KS. Ovaj Rafale do 100 km/h ubrzava za samo 6,4 sekunde, a baterija od 22 kWh osigurava električni domet od 100 km. U hrvatsku bi ovaj Rafale trebao stići uz Atelier Alpine opremu uz koju izgleda izrazito sportsko te ima crni izraženi spojler i i 21-inčne 'Chicane' kotače. No kod ove verzije nije sve samo u šminki jer Atelier Alpine ima i prilagodljiv ovjesom koji koristi kameru za skeniranje ceste. Tu je i opcija 'Chassis Control' kojom se može prebacivati između tri postavke (Comfort, Dynamic i Sport) za podešavanje amortizera  i kuta upravljanja stražnjim kotačima. Sam Alpine se i potrudio kako bi ovjes učinio više sportskim nego na normalnim Rafaleima. 

Author: Renault foto: Renault

Novi Rafale u hrvatskoj se za sada nudi sa slabijim hibridnim pogonom od 200 KS i dvije razine opreme. Uz osnovnu Techno automobil košta od 44.990 eura, a Esprit Alpine verzija stoji od 49.990 eura. S početkom prodaje Renault kupcima nudi financiranje na tri rate bez kamata i 8 godina jamstva. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.