Početna Auto 164 pregleda

U Hrvatsku je stigao novi Renault 5: Evo kakav je i koliko košta

FOTO: Dubravko Kolarić

Na hrvatskom tržištu trenutačno su u ponudi sve tri razine opreme, ali samo dva od tri najavljena pogona. Osnovnu verziju opreme Evolution moguće je dobiti sa 122 KS i baterijom od 40 kWh

Renault 5 je stigao u Hrvatsku. Upoznali smo ga na domaćoj prezentaciji i dobili priliku s njim napraviti prve kilometre po Zagrebu i okolici. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nakon jednodnevnog druženja s novom peticom zaključak se nameće sam. Za Renault je ovo pun pogodak. Dizajn koji budi emocije i sjećanja je odličan i fenomenalno se uklopio u moderno doba. Već pri prvim kilometrima kroz Zagreb primijetili smo koliko mali auto ljudima "zapinje za oči". Glave su se okretale za "petardom", a drugi vozači su na semaforima spuštali svoje prozore i krenuli nas ispitivati o autu. Ne sjećamo se kada je neki auto kojeg smo vozili privukao toliku pozornost. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Retro dizajn se jasno nastavlja na klasični Renault 5 s praktično istim oblikom, vrlo sličnim stražnjim dijelom i modernim prednjim dijelom koji je jasno inspiriran originalom, iako ima drugačiji oblik svjetala. Sve izvedbe R5 koje će se nuditi na našem tržištu imaju naplatke od 18 inča, a zanimljiv dizajnerski detalj je indikator baterije na prednjoj haubi koji oponaša otvor za usis zraka. Iako pokazuje stanje baterije, previše praktične vrijednosti zapravo nema, no izgleda zgodno. Renault 5 će se nuditi u kombinaciji sa sedam boja, od kojih su neke neočekivano žive i hrabre, poput one na našem zelenom primjerku kojeg smo isprobali. Tu su i razne opcije naljepnica za karoseriju i krov za dodatnu individualizaciju.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Priča s Renaultom 5 je započela 1972. godine, a trajala je sve do 1996. godine. Automobil ej bio ogroman hit, proizveden je u više od devet milijuna primjeraka, a sada se sve nastavlja s električnim modelom koji se sa svojih 392 centimetara dimenzijama u ponudi Renaulta smješta ispod Clija. Unatoč malim dimenzijama automobil nudi solidnu ponudu prostora u unutrašnjosti. Straga ima oko pet cm manje prostora za noge nego u Cliju, što je još uvijek solidno za osobe visine do 180 cm, no sprijeda je ponuda prostora čak i obilnija zbog veće širine. Tu je i prtljažnik koji je s 326 litara prilično raskošan za auto ove klase. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tehnička osnova za Renault 5 E-Tech Electric je potpuno nova platforma AmpR Small na kojoj su nastali ili će nastati i električni Renault 4, Twingo, Alpine A290 i električni Nissan Micra. Renault nudi tri verzije motora snage 95, 122 i 150 KS i baterije od 40 i 52 kWh. Manja baterija ide uz prva dva motora, a veća uz najsnažniji. WLTP doseg s manjom baterijom je 312 km, a s većom 410 km, a na prvoj vožnji smo s top modelom (52 kWh) ostvarili potrošnju koja bi nam omogućila oko 380 kilometara u gradu. Bateriju je moguće trošiti i na drugi naćin, uz pomoć Vehicle 2 Load funkcije kojom Renault 5 može pokretati vanjske uređaje ili čak puniti drugi auto u nuždi. 

Author: Marin Tomas foto: Marin Tomas Renault 5 2025.

Brzinu punjenja nismo isprobali, no Renault tvrdi da se manja baterija može puniti snagom od 80 kW, dok veća podržava do 100 kW. Snaga AC punjenja kod obje verzije baterije 11 kW. Sve ove brojke nisu spektakularne no dovoljne su da se obje baterije od 10 do 80 posto napune za manje od pola sata. Baterije se sastoje od prizmatičnih ćelija tvrtke AESC Envision. One imaju prilično neobičnu NMC kemiju: ne NMC622 ili NMC811, već NCM631, tj. 60 posto nikla, 30 posto mangana i 10 posto kobalta. Još jedna posebna značajka je da se baterije sastoje od samo nekoliko modula. Umjesto 12 kao u Meganeu i Zoeu, u velikoj su bateriji samo četiri, a u maloj tri. To znači da Renault štedi na težini: u Zoeu baterija od 52 kWh teži oko 300 kilograma, u R5 280 kilograma, a mala baterija teži 240 kilograma. Posljedica svega je masa osnovnog modela od 1449 kilograma je u svijetu električnih automobila nešto što bi se moglo formulirati kao "samo 1449 kilograma". 

Author: Marin Tomas foto: Marin Tomas Renault 5 2025.

Najsnažnija verzija koju smo isprobali u stanju je do 100 km/h ubrzati za 8 sekundi i postići maksimalnih 150 km/h. No Renault 5 o sebi mnogo konkretnije priča na cesti, u praksi. Vozne osobine su vrlo dobre i auto je u stanju pružiti neočekivane razine zabave ali i udobnosti, zahvaljujući stražnjem multilink ovjesu po kojem je jedinstven u klasi. Motor je ispred prednje osovine, a pogon je prednji kod svih varijanti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti Renault 5 ima dva zaslona od 10 inča jedan pored drugog. Armaturna ploča inspirirana je onom u klasičnom Renaultu 5 i sve izgleda prilično dobro napravljeno uz korištenje kvalitetnih materijala. Infotainment sustav Open R Link četvrte generacije temelji se na Google tehnologiji, a ima i glasovno upravljanje s ChatGPT tehnologijom i "Renault" avatar. Možete postavljati pitanja avataru i davati mu upute, a kada sjednete u auto, on će vam ga "rado predstaviti". Navigacijski sustav nudi planer rute za električna vozila. Ako je brzi punjač unesen kao odredište, baterija se automatski predkondicionira. Automobil ima i dizalicu topline koja poboljšava grijanje unutrašnjosti i pridonosi boljem dosegu tijekom zime.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na kolu upravljača nalaze se čak četiri poluge: uz uobičajene dvije za pokazivače smjera i brisače, tu je i tradicionalni satelit dolje desno za kontrolu zvuka i jedan gore desno za načine rada mjenjača P, N, R , D i B. U svim verzijama sjedala podsjećaju na sportska sjedala iz originalnih petica i imaju izrazito oblikovane bočne podupirače. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Standardna oprema Evolution uključuje 18-inčne kotače, 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, Android Auto i Apple CarPlay kao i LED prednja svjetla s asistentom za duga svjetla. Techno nudi i aluminijske naplatke, kameru za vožnju unatrag, Googleove usluge, indukcijsko punjenje pametnog telefona, svjetlo indikatora punjenja na haubi i adaptivni tempomat. Iconic također dodaje grijana sjedala i upravljač, između ostalog. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na hrvatskom tržištu trenutačno su u ponudi sve tri razine opreme, ali samo dva od tri najavljena pogona. Osnovnu verziju opreme Evolution moguće je dobiti sa 122 KS i baterijom od 40 kWh, Techno se nudi s istom kombinacijom baterije i motora ali i s 52 kWh baterijom i motorom od 150 KS, a iste kombinacije pogonskog sklopa moguće je dobiti i za najbogatiji Iconic. Osnovni Renault 5 u Hrvatskoj košta od 28.990 eura. Najjeftinija verzija s većom baterijom stoji od 33.490 eura, dok je najskuplji model s top opremom i najvećom baterijom za od 35.990 eura.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ako se pitate što se dogodilo s najavljenim osnovnim modelom za ranije najavljenih 25.000 eura, on je tek u dolasku, no neke će vjerojatno razočarati time što će nuditi samo AC punjenje maksimalnom snagom od 11 kWh i time biti prilično neupotrebljiv za duža putovanja. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.