Korejski KGM je predstavio mali SUV Tivoli i veliki električni Torres EVX. Električni model ima jamstvo na bateriju od čak milijun kilometara!
KGM i boljim poznavateljima automobila ne znači vjerojatno ništa. No radi se o proizvođaču koji je vrlo dobro poznat većini i koji ima već dugu tradiciju na hrvatskom tržištu. Naime, KGM je novi naziv tvrtke iz Koreje koja je još do kraja ljeta nosila naziv SsangYong. Od lipnja do kraja godine na tržištu nastupaju kao KGM-SsangYong, a uskoro, od početka iduće godine zvat će se KG Mobility Corporation ili skraćeno KGM. Tvrtka je u vlasništvu korejske KG Group, industrijskog diva koji je izrazito jak u industriji kemikalija i čelika.
Prvi model kojeg nam je KGM predstavio prošlog tjedna u Zagrebu je mali SUV Tivoli, automobil koji se do sada prodavao i kao Ssangyong Tivoli. Automobil osim novog imena dobiva i osjetno osvježen vanjski dizajn te potpuno promijenjenu unutrašnjost. Osvježeni Tivoli uvodi moderan i zaista osebujan izgled, s obnovljenim integriranim branikom i proširenom maskom. Sportski karakter dodatno pojačavaju trostruka LED svjetla za maglu. Mali SUV dugačak 426 cm nudi se u pet boja.
U unutrašnjosti modernizirano sučelje dvozonske klime sada ima ergonomske touch prekidače, Infotainment 9" HD zaslonom osjetljivim na dodir i Tom Tom navigacijom i prilagodljive digitalne instrumente od 10,25". Tivoli podržava Apple CarPlay i Android Auto, Bluetooth telefonsko povezivanje i DAB radio.
U unutrašnjosti ima relativno mnogo prostora s obzirom na dimenzije automobila. Budući da je najširi u svojoj klasi, pruža dovoljno prostora za tri odrasle osobe straga s dovoljno prostora za noge svih putnika. Njegov prtljažni prostor od 427 litara među najvećima je u klasi. Serijska oprema je vrlo bogata.
Za pogon je zadužen novi 1.5 GDi turbo 4-cilindrični benzinski motor, koji poboljšava performanse i učinkovitost. Pruža vrlo dobre performanse s maksimalnom snagom od 163 KS pri 5500 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom od 280 Nm između 1500 do 4000 okretaja u minuti. Nudi izbor između dva mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, ručnog i automatskog. Automatik je treća generacija AISIN AW GEN Ill mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, korištenog kod raznih svjetskih proizvođača vozila i prilagođena najnovijem Tivoliju. Maksimalna brzina s oba mjenjača je 193 km/h, a WLTP potrošnja goriva 7(ručni mjenjač), odnosno 7,7 l/100 km (automatik).
Što se vožnje tiče, po prvi put u povijesti marke, inženjeri u ldiadi u Španjolskoj proveli su potpuni razvojni program kako bi prilagodili vožnju, upravljivost i reakcije upravljanja Tivoli prema europskim preferencijama i kako bi se smanjila buka s ceste.
Cijena novog KGM Tivolija u Hrvatskoj iznosi 23.999 eura za model s ručnim mjenjačem i 26.499 eura za automatik.
Drugi novitet KGM-a je električni Torres EVX. Upečatljivi SUV vrlo modernog dizajna sprijeda i pomalo neobičnog straga, je dugačak 472 cm, širok 189 cm i visok 172 cm te spada u srednju klasu.
KGM naglašava da je Torres EVX dizajniran da djeluje kao visokoučinkovito električno vozilo u svakodnevnoj uporabi, a istovremeno pruža prednosti tradicionalnog SUV-a kako bi vam omogućio stvarnu sposobnost terenske vožnje, robustan dobar izgled i veliki prtljažni prostor za sve što vam treba kako biste maksimalno uživali u slobodnim aktivnostima na otvorenom. Time žele naglasiti terenske sposobnosti i avanturistički duh automobila koji bi trebao pružiti više od uobičajenih SUV-ova. Torres se može personalizirati izborom od 12 vanjskih boja, sedam jednotonskih te pet dvobojnih kombinacija s crnim krovom.
Unutrašnjost je izuzetno prostrana, a prtljažnik s kapacitetom od 703 litre zaista raskošan. Dodatan plus za avanturiste je priključak V2L (vehicle-to-load) što znači da se na auto mogu priključiti vanjski električni aparati.
Novi Torres ima vrlo malo fizičkih tipki u unutrašnjosti te u kabini dominira veliki dodirni zaslon od 12,3 inča koji je zajedno s jednako velikim digitalnim instrumentima spojen u jednu cjelinu. Preko zaslona se kontrolira gotovo sve, od navigacije, videa, klima uređaja, ventilacije sjedala i kontrola grijanja, kao i zabavnih značajki poput potpomognutog razgovora s putnicima na stražnjim sjedalima i 'sleeper mode' za opušteni i neprekinuti san za putnike na stražnjim sjedalima. prednja sjedala su s električnom podešavanjem u 8 smjerova s lumbalnom potporom u 2 smjera, te su grijana i hlađena.
"Pametna vrata" prtljažnika na Torresu EVX automatski se otvaraju kada stojite iza automobila dulje od tri sekunde, dok se gumb za otvaranje sada prvi put nalazi unutar prtljažnog prostora tako da se stražnja vrata mogu otvoriti i iznutra kada kampirate u automobilu.
Torres EVX koristi BYD-ovu litij željezo fosfat (LFP) bateriju za sigurnost, izdržljivost i kako bi se izbjegao rizik od požara. Nova tehnologija na ovoj bateriji sljedeće generacije poznata kao 'Cell to Pack' montira ćelije pravokutnog oblika izravno u baterijski paket kako bi se postigla veća energetska učinkovitost i povećana sigurnost, dok sustav toplinske pumpe smanjuje negativan učinak niskih zimskih temperatura na doseg. Kapacitet baterije iznosi 73,4 kWh što automobilu omogućava WLTP doseg od 462 km kombinirano ili 635 kilometara u gradu.
Za pogon je zadužen jedan električni motor sa stalnim magnetnim naponom koji razvija 207 KS. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 8,1 sekundu, dok je maksimalna brzina ograničena na 175 km/h.
U KGM-u su jako uvjereni u trajnost svoje baterije te na nju nude jamstvo koje se ne može usporediti s niti jednim drugim na tržištu. Dok se konkurencija uglavnom ograničava na 8 godina ili 160.000 kilometara, KGM daje jamstvo na baterije u trajanju od 10 godina ili na nevjerojatnih milijun prijeđenih kilometara. Jamstvo na čitav auto je sedam godina ili 150.000 km.
Novi Torres EVX se nudi sa samo jednim bogatim paketom opreme uz prilično konkurentnu cijenu od 41.799 eura, a uz kupnju za gotovinu ili kredit dobiva se 4000 eura popusta pa cijena iznosi 37.799 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.