U Hrvatsku su stigla dva nova Opelova modela,a mi smo ih već isprobali na hrvatskoj prezentaciji koja je održana u Varaždinu
U Hrvatsku su stigla dva nova Opelova modela. Riječ je o redizajniranoj Corsi i karavanskoj izvedbi Astre koja nosi poznati naziv Sports Tourer.
Opel Corsa na tržištu je već duže od četiri desetljeća te je od tada prodano nevjerojatnih 14,6 milijuna primjeraka što ovaj automobil čini jednim od najprodavanijih europskih modela u povijesti. Aktualna generacija tu je od 2019. godine, a ovaj redizajn donosi dosta promjena.
Auto je dobio prepoznatljivi prednji dio s karakterističnom maskom Opel Vizor i novim odbojnikom. To potpuno mijenja izgled prednjeg dijela Corse koji je sada mnogo agresivniji ali i originalniji. Tu su i modificirana svjetla koja su sada LED već od osnovne opreme, a dostupna su i u naprednoj LED Matrix varijanti koja je poboljšana u odnosu na prošlu Corsu. Na stražnjem dijelu automobil je sada prepoznatljiv po velikom natpisu imena modela koji se proteže preko cijelih vrata prtljažnika. S boka automobil donosi nove naplatke od 16 ili 17 inča, a tu je i nova siva boja.
U unutrašnjosti je Corsa dobila nove presvlake sjedala, novi upravljač, a ručicu automatskog mjenjača zamijenio je mnogo manji prekidač koji nam je poznat iz drugih novijih Stellantisovih modela. Oprema može biti vrlo luksuzna pa se tako nude i sjedala s masažom. Opel je najviše ponosan na novi infotainment sustav koji je potpuno promijenjen u odnosu na onaj u prethodnoj Corsi. On ima mnogo bolju grafiku, te radi mnogo brže i ima više mogućnosti. Osim toga, prikazi na središnjem 10-inčnom ekranu osjetljivom na dodir te na digitalnim instrumentima ispred vozača postali su još jasniji.
Ima i mnogo novosti u pogledu pogona. Benzinci od 1,2 litre i 75, 100 te 130 KS su poznati od ranije, no njima se sada pridružuju i nove hibridne verzije sa 100 i 136 KS. Kod njih se pogon sastoji od 1,2-litrenog benzinskog motora koji zbog dodatne štednje radi u Millerovom ciklusu i električnog sustava od 48V s elektromotorom snage 28 KS. Iako 48 V u praksi znači blagi hibridni sustav, Opel svoj sustav naziva klasičnim hibridom, te navodi da se do 50 posto vožnje u gradu može obaviti s isključenim klasičnim motorima, što rezultira uštedom goriva od 0,8 litara. Hibridni modeli imaju i novi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest brzina. Benzinske verzije će se i dalje nuditi s ručnim i automatskim mjenjačima, ovisno o snazi.
Opel je ponudu pogona obogatio i za novu električnu verziju Long Range s motorom od 156 KS i baterijom od 51 kWh koja nudi više snage i osjetno veći doseg od dosadašnjeg pogona s 136 KS i 50 KWh. Tajna manje potrošnje i dosega koji je povećan s 350 na 406 km nije veći kapacitet baterije jer je on minimalno narastao. Tajna je u tome što auto ima efikasniji motor što je smanjilo potrošnju za oko 10 posto i samim time osjetno povećalo doseg. Automobil do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu što je za šest desetinki brže od dosadašnje električne verzije sa 136 KS. I slabija verzija i dalje ostaje u ponudi te je malo dorađena te joj je doseg s dosadašnjih 350 km povećan na 357 km.
Opel nudi tri razine opreme: Edition, GS i Ultimate, a oprema je od osnovne verzije znatno bogatije nago prije. Osnovna cijena nove Corse iznosi 19.400 eura s benzinskim motorom od 75 KS. Najjeftinija hibridna verzija košta od 24.194 eura, a električni model od 34.800 eura za verziju sa 136 KS i 36.800 eura za novu Long Range verziju.
Na novu Astru Sports Tourer trebali smo dosta dugo čekati te se Opel tek sada odlučio na lansiranje ovog modela i na naše tržište. Prilično atraktivan karavan ima vrlo čiste linije i dosta agresivan stražnji kraj, dok se prednji ne razlikuje od onog na klasičnoj Astri. Automobil se nudi u tri razine opreme (Edition, GS i Ultimate), a te verzije se znatno razlikuju i po vanjskom dizajnu. Automobil je 27 centimetara duži od standardne Astre (ukupno 464 centimetara).
Unutrašnjost je također preuzeta iz standardne Astre i donosi dva spojena zaslona (jedan za instrumente, drugi Infotainment), ali i mnogo pravih tipki, što je pohvalno. U odnosu na klasičnu Astru Sports Tourer nudi mnogo više prostora na stražnjim sjedalima zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji je porastao za 6 centimetara. Prtljažnik je ogromnog kapaciteta od 597 litara (1634 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima), no valja naglasiti da plug-in hibridne i električne verzije nude nešto skromnijih, no još uvijek raskošnih 516 litara.
Ponuda pogona je izuzetno bogata. Nudi se praktično sve što kupci mogu poželjeti: benzinci, dizelaš, plug-in hibridi i električna verzija, a uskoro stižu i blage hibridne verzije. Osnovna motorizacija su 1,2-litreni benzinci sa 110 KS (ručni mjenjač) i 130 KS (ručni i automatski mjenjač). Tu je i jedan dizelski motor sa 130 KS koji serijski dolazi uz automatski mjenjač s osam brzina. Plug-in hibridne verzije imaju 180 KS i 225 KS (samo GSe), električni doseg od 60 km i WLTP potrošnju od 1,1 do 1,2 l/100 km.
Tu je i jedna električna verzija koja koristi novi pogonski sklop s baterijom od 54 kWh i motorom snage 156 KS. WLTP doseg ovog modela je 413 kilometara, a maksimalna brzina je ograničena na 170 km/h.
Oprema nove Astre Sports Tourer je od osnove prilično bogata te donosi automatsku klimu, aluminijske naplatke i grijana sjedala. Osnovni benzinski model košta od 27.407 eura, dizel od 32.228 eura, plug-in hibrid od 44.675 eura, a električna varijanta od 45.500 eura.
Na kraju napominjemo da su u članku fotografije modela koje smo vozili, benzinske Corse GS sa 100 KS i ručnim mjenjačem i osnovne benzinske Astre Edition sa 110 KS i ručnim mjenjačem.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.