Početna Auto 254 pregleda

Vozili smo Citroën C3 Aircross: Najmanji SUV sa sedam sjedala u Hrvatskoj

FOTO: Dubravko Kolarić

Francuzi su ga napravili većim, snažnijim i udobnijim, ali još uvijek ga možete dobiti za manje od 20.000 eura

Citroën C3 Aircross nove generacije stigao je na hrvatsko tržište. Automobil u svojoj drugoj generaciji ne dolazi samo kao "obično novo izdanje", već kao temeljito redefiniran automobil. Veći, ozbiljniji i s puno više funkcionalnosti, novi C3 Aircross cilja u top 5 segmenta, ali i prema vozačima koji do sada možda i nisu razmišljali o Citroënu kao svom sljedećem automobilu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prva stvar koju ćete primijetiti je veličina. Novi C3 Aircross narastao je čak 23 centimetra u duljinu, pa sada broji 439 cm, s međuosovinskim razmakom od 267 cm, što je 7 cm više nego prije. Time je zakoračio u gornji dio B-SUV segmenta i opasno se približio granici s C segmentom. Osim toga je 20 cm odignut od tla, pa se vizualno i proporcijski puno više doima kao "pravi SUV" nego njegov prethodnik.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Citroën se odlučio i za potpuno novo „lice marke” koje već znamo s drugih modela, kao što je C3. Prepoznatljiv je novi svjetlosni potpis, robusnije linije i šire „ramena” karoserije, ukratko, sve izgleda agresivnije i mišićavije, ali još uvijek ostaje dovoljno razigrano da ne izgubi tradicionalni "francuski šarm" ove marke.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najveća novost je opcija trećeg reda sjedala, čime C3 Aircross postaje najmanji SUV na tržištu koji može prevesti sedam putnika. Ova konfiguracija dostupna je samo u verzijama s benzinskim motorom i hibridnim pogonom, ali ne i u električnoj. Klasični model nudi 460 litara prtljažnika, a sa spuštenim sjedalima i do 1600 litara. No uz verziju sa sedam sjedala volumen prtljažnika pada na 330 litara kada su ta dodatna sjedala sklopljena ili zanemarivih 40 litara u slučaju kada su sva sjedala podignuta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jasno je da se odabirom verzije sa sedam sjedala žrtvuje velik dio prtljažnog prostora, no više se u ovako malom SUV-u nije moglo postići. S druge strane, u prva dva reda sjedala, Aircross nudi više prostora za koljena i ramena nego većina konkurenata, dok je ponuda prostora u trećem redu sjedala - očekivano skromna. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Citroën se posljednjih godina profilirao kao marka koja nudi udobne aute  i novi C3 Aircross to potvrđuje. Ovjes koristi sustav Citroën Advanced Comfort, što je prvi takav ovjes u B-SUV segmentu i serijski je od početne razine opreme. U serijskoj opremi na višim razinama dolaze i Advanced Comfort sjedala, koja su šira, dublja i mekša nego kod većine konkurenata. Rezultat ove kombinacije je udobnost kakvu se rijetko nalazi u automobilima ove veličine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je također doživjela temeljitu evoluciju. Mali upravljač, veliki 10,25-inčni dodirni zaslon, tanki i mali digitalni instrumenti iznad volana koje Citroën zove head-up zaslonom i fizičke komande klime čine kabinu preglednom i funkcionalnom. Zanimljivo, osnovna verzija nema klasični infotainment zaslon, već dolazi s držačem za mobilni telefon koji u kombinaciji s aplikacijom zamjenjuje multimediju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi C3 Aircross nudi se s tri pogonske opcije. Na početku ponude je provjereni 1,2-litreni benzinski motor sa 101 KS i ručnim mjenjačem, dok Hybrid 145 kombinira motor istog obujma i 136 KS s elektromotorom i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom za ukupno 145 KS. Tu je i električna verzija sa 113 KS i baterijom kapaciteta 44 kWh, koja nudi doseg do 300 kilometara prema WLTP-u. Do kraja godine dolazi i Extended Range verzija s jednako snažnim motorom i do 400 kilometara dosega.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Citroën C3 Aircross u vožnji ostavlja dojam iznadprosječne udobnosti za svoju klasu. Zahvaljujući Citroën Advanced Comfort ovjesu, vožnja je mekana i prigušena, čak i preko lošijih površina, što je rijetkost u segmentu malih SUV-ova. Mali upravljač olakšava manevriranje u gradu, a preglednost je dobra u svim smjerovima. Hibridna verzija, koju smo isprobali,  nudi uglađene prijelaze između elektromotora i benzinskog pogona i više nego dovoljno snage. Ubrzanja nisu sportska, ali su dovoljna za svakodnevne potrebe, a vozilo u cjelini ima mnogo veći naglasak na komfor i opuštenost nego na dinamiku vožnje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kupcima su dostupne tri razine opreme: You, Plus i Max. Svaka od njih omogućuje dodatnu personalizaciju, a u ponudi je šest boja karoserije i dvije boje krova. Ulazna verzija You nudi osnovne elemente poput Citroën LED Vision svjetala, Smartphone stationa za povezivanje mobitela, ručne klime, te udobnog Citroën Advanced Comfort ovjesa. Tu su i ukrasni poklopci kotača veličine 16 inča, 6 zračnih jastuka, preklopiva stražnja klupa (1/3–2/3) i sustavi pomoći u vožnji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Razina Plus donosi 17-inčne ukrasne 3D poklopce kotača, krovne nosače, 10,25-inčni dodirni zaslon s Mirror Screen funkcijom, automatsku klimu, kameru za vožnju unatrag, električne podizače stražnjih stakala, te Advanced Comfort sjedala. Tu je i vizualno snažniji nastup zahvaljujući zaštitnim oblogama branika.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Top izvedba Max ide korak dalje s 17-inčnim aluminijskim naplatcima, 3D LED stražnjim svjetlima, dvobojnom karoserijom, ekskluzivnim uređenjem Metropolitan Grey, te brojnim tehnološkim dodacima: navigacijom, bežičnim punjenjem pametnog telefona, sustavom nadzora mrtvih kutova i pomoći pri parkiranju sprijeda. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sve verzije nude opcije poput paketa za grijanje (grijana sjedala, vjetrobransko staklo i ručice) te opciju sa sedam sjedala. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osnovna verzija kreće od 19.490 eura, hibridna verzija stoji 23.200 eura, dok električni model starta od 27.500 eura. No, uz Citroën financiranje, cijena ulaznog modela pada na 18.990 eura, što ga čini jednim od najpovoljnijih SUV-ova na tržištu s toliko prostora.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.