Početna Auto 1127 pregleda

Vozili smo novu Toyotu Aygo X Hybrid: Najštedljiviji auto na svijetu

FOTO: Dubravko Kolarić

Nakon prvih kilometara koje smo napravili u Italiji jasno je da Aygo X Hybrid više nije samo simpatičan gradski auto

Toyota Aygo X je od samog starta bio neobična pojava u A segmentu, u kojem je ionako sve manje auta. Povišeni gradski automobil, crossover proporcija i dizajna prilagođenog Europi, od početka je igrao na kartu stila i simpatičnosti. A sada se svemu tome pridružuje i vrhunska tehnologija u vidu Toyotinog hibridnog pogona. I to ne kao dodatna opcija u ponudi, već kao jedini pogonski stroj za ovaj auto. Time novi Aygo X Hybrid sa 116 KS postaje neobično snažan za svoj segment. Također postaje i prvi hibridni model u segmentu malih gradskih auta, i što je najvažnije i "najzvučnije", Aygo X Hybrid je sada neslužbeni svjetski rekorder po potrošnji goriva za sve aute na tržištu koji imaju motor na izgaranje, a nemaju utičnicu za punjenje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ukratko, iako se to ne čini na prvu, dolazak hibridnog pogona u ovaj auto je prekretnica, a prve vožnje u okolici Firenze u Italiji  pokazale su nam da Aygo X Hybrid više nije samo simpatičan i zanimljiv, nego i ozbiljno kompetentan mali automobil u gotovo svakom smislu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na talijanskim cestama, od gradske gužve do zavojitih dionica oko Firence, Aygo X Hybrid ostavio je vrlo zreli dojam. U odnosu na dosadašnju benzinsku verziju razlika je odmah osjetna. Novi pogon, preuzet iz Yarisa, kombinira 1,5-litreni trocilindrični benzinski motor sa 91 KS i elektromotor snage 80 KS, za ukupnu snagu sustava od 116 KS. To je čak 44 KS više nego prije, a u vožnji se taj skok osjeti u svakom ubrzanju te je s Aygom X sada mnogo ugodnije putovati autocestom većim brzinama ili, primjerice, pretjecati na otvorenoj cesti. Osim toga,  u gradskoj i vožnji otvorenim cestama  Aygo se često kreće gotovo isključivo na struju, što je veliki plus za potrošnju ali i za udobnost. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes, upravljač i kočnice dodatno su prilagođeni snažnijem pogonu, a posebno je zanimljiva nova GR Sport izvedba. Ona donosi tvrđe podešen ovjes, precizniji upravljač, specifične 18-colne naplatke i vizualne detalje inspirirane Gazoo Racing linijom. GR Sport je doista mrvicu zabavniji u bržoj vožnji, no važno je naglasiti da je i “obična” verzija Ayga X Hybrid sasvim ugodna, uvjerljiva i sigurna, bez osjećaja da je riječ o nekakvom kompromisu pri dinamičkoj vožnji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Udobnost je jedno od ugodnijih iznenađenja. Aygo X Hybrid je osjetno tiši nego prije, zahvaljujući poboljšanoj izolaciji prednjeg i bočnih stakala te dodatnim oblogama u prednjem dijelu vozila. Tek pri snažnom pritisku na gas motor zna postati glasniji, no to je očekivano za ovakvu konfiguraciju s CVT mjenjačem i veličinu automobila. U normalnoj vožnji razina buke ostaje vrlo niska.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja je, očekivano, jedan od najvećih aduta. Na prvim vožnjama prosjek se kretao oko 3,8 l/100 km, uz najnižu zabilježenu vrijednost od 3,2 l/100 km na ruti kroz naselja i otvorenom cestom i najvišu od 4,5 l/100 km na ruti kroz grad i po autocesti, brzinom 110 do 130 km/h. S tvornički deklariranih 3,7 l/100 km i 85 g CO2 po kilometru, Aygo X Hybrid trenutačno nosi titulu najštedljivijeg automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem u Europi, izuzmemo li plug-in hibride, a to je potvrdio već i na prvim testnim vožnjama, unatoč ne previše povoljnim uvjetima za "postavljanje rekorda potrošnje" (relativno niska temperatura i sklizak kolnik). 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Toyota je imala velik tehnički izazov smjestiti veći motor, elektromotor i bateriju u majušni automobil od 3,7 metara. Moralo se nešto promijeniti, a rješenje je pronađeno u produživanju prednjeg dijela za 7,6 cm, čime je ukupna duljina narasla na 378 cm. Međuosovinski razmak ostao je isti, a proporcije su tek blago promijenjene zbog većeg prednjeg prevjesa. Unatoč tome, Aygo X i dalje izgleda skladno i prepoznatljivo

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

. Naravno, zbog većih dimenzija i sve hibride tehnologije (baterija, 1,5 litreni motor umjesto 1-litrenog) povećanje mase je bilo neizbježno. Iako se 140 kg više od ranijeg benzinca čini kao velik skok, masa je ostala vrlo prihvatljiva - od oko 1135 kilograma pa Aygo u današnjem automobilskom svijetu još uvije predstavlja perolaku kategoriju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost je također vidljivo osvježena. Digitalni instrumenti sada su serijski, infotainment je brži i moderniji, elektronična parkirna kočnica i dva USB-C priključka dio su standardne opreme. Tu je i novi komandni panel automatske klime. Prtljažnik je ostao na vrlo solidnih 231 litru, bez ikakvog gubitka prostora zbog baterije (koja je ispod stražnjeg sjedala), što je još jedan dokaz koliko je pametno riješena integracija hibridnog sustava.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Aygo X Hybrid dizajniran je u Belgiji, motor se proizvodi u Poljskoj, a konačna montaža odvija se u Toyotinoj tvornici u Češkoj. CO2 otisak u cijelom životnom ciklusu smanjen je za 18 posto, a ovim modelom Toyota je ispunila još jedan cilj, sve Toyote u Europi sada su elektrificirane.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena u Hrvatskoj kreće od 19.990 eura, čime Aygo X Hybrid postaje najjeftiniji hibrid na tržištu. Najskuplja je GR Sport verzija koja stoji 25.600 eura i predstavlja vrh ponude. Automobil se već može naručiti, a prve isporuke kupcima na Hrvatskom tržištu uslijedit će početkom iduće godine. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nakon prvih kilometara u Italiji jasno je da Aygo X Hybrid više nije samo simpatičan gradski auto. S pravim hibridnim pogonom, osjetno boljim performansama i izuzetno niskom potrošnjom, prerastao je u zreliji izbor kojem je glavna domena i dalje grad, no ne boji se izlaska na otvorenu cestu ili autocestu, na kojima je sasvim dovoljno uvjeriv. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.