Ovo je prvi kompakt koji miri naoko nemoguće - pritiskom komande sport mijenja ćud i pretvara se iz uglađenoga udobnog i obiteljskog auta u jurilicu koja je među top 5 "hatchova"
S 270 konja Peugeot 308 GTi nije među najsnažnijim sportskim kompaktima, ali, kažu konstruktori, njihov cilj nije bio stvoriti ultimativnu jurilicu, nego svojevrsnu simbiozu sportive i obiteljskog automobila. Usprkos tome, juri kao neman i na pragu je svega što nude ultimativne kompaktne sportive.
Odista, čari koje nudi imaju široki spektar. Za razliku od Golfa R (300 KS), Honde Type R (310) i Forda Focusa (350 KS), koji prije svega pružaju sportske strasti i to ne zahvaljući raskošnijoj konjici, nego i 4x4 pogonu, Peugeot 308 GTi nastao je na skupoj školi koju su platili neto ugaslim RCZ-om. Najnoviji uradak iz Peugeotova odjela sportskih automobila poput Janusa je, boga s dva lica, iz grčke mitologije. Za razliku od RCZ-a, ali i Golfa R, Ford Focusa RS pa i Meganea RS (275 KS) on može poslužiti i kao klasični obiteljski auto. Rivali daju ponešto više adernalinske čarolije, no s njima ćete teško ugoditi supruzi, djeci, roditeljima... i svima kojima je do smirenije vožnje. Peugeot 308 GTi upotrebljivi je auto za svaki dan, no njegove sportske atribute ne treba potcjenjivati. To što se vrlo lako prilagođava dijametralno suprotnim zahtjevima, što ga uspoređuju s kameleonom, ide mu u prilog.
U jednom trenu spokojno prede, a iskrcate li "obitelj" pa žešće stisnete papučicu gasa grebe po asfaltu i ispušta oktanske urilke usporedive s pravim sportskim napasnicima. RCZ R je sve to imao, no teško bi vas punica s prodrmanim bubrežnim kamenčićima blagoslovila nakon vožnje u njemu. Peugeot 308 GTi ima isti o 1,6-litreni twinturbo benzinac s 270 konja, koji je u RCZ R-u parao uši i zvučio poput najglasnijega baritona. U praznome hodu, u "normal modu", najnoviji uradak Peugeotova sportskog odjela ničim ne odaje kako može biti goropadnik. Štoviše, poput umiljatoga je janjeta, no stisnete li prekidač i uključite "sport mod" na središnjoj konzoli oglasit će se rikom, a umjerene vozne karakteristike zamijeniti će se i boljim od onih kojima je raspolagao dojmljivi RCZ R.
Ako je potonji bio samo brz i agresivan, Peugeot 308 GTi je uza sve i udoban. Među sportskim "hatchevima" u ovome trenutku naprosto najbolje spaja naoko nespojivo. Stoga ga nije uputno uspoređivati ni s Golfom GTI koji razvija 230 KS, Ford Focusom ST (250 KS), Alfom Giulietom QV (241 KS), jer su čista kamilica naspram njega. Idealna je to prilika za sve koji jednim udarcem moraju utamaniti dvije muhe. Ako ste ljubitelj sportskih čarolija i prisiljeni podilaziti obitelji, neće vam biti teško braniti stav kako je Peugeot 308 GTi kompromis koji može zadovoljiti i jedne i druge. Jer 265.950 kuna nije mnogo više od cijena konzrevativnih dvolitrenih dizelskih limuzina poput Passata, Mazde6, Forda Mondea...
K tome, Peugeot 308 GTi ima neusporedivo više serijske opreme, poput 19-colnih aluminijskih naplataka Carbove, sportskih sjedala Recaro, moćnih Peugeotovih sportskih kočnica, diodnih svjetala, tuchscreena sa svim mogućim audioviziualnim, navigacijskim, aktivno sigurnosnim i inim infotainment pomagalima. Sada tome pridodajte posebno adaptirano sportsko podvozje koje je spušteno 11 mm, a ovješeno na dvostruke aluminijske vilice i u kombinaciji s otvrdnutim i skraćenim amortizerima. Proširen je i trag kotača, izvučeni su blatobrani, pridodani 380-milimetarski kočioni diskovi otporni na pregrijavanje.. Pa sa svim time ova jurilica izgleda tvrda poput mramora, ali je po potrebi i udobna. Konstruktori su upravo ovjesom pogodili bit "podvojenosti" ovog automobila. U serijskoj je opremi, kakvu u konzervativnim limuzinama možete samo sanjati, i Torsenov blokirajući diferencijal (špera) koji u graničnim situacijama izjednačava količinu prenesene snage na prednje kotače, onemogućavajući klizanje preko nosa.
Lako ga je voziti zbog svega navedenoga, a ponajviše zbog samo 1205 kg mase! Nezabilježno je to u ovoj klasi. Ford Focus RS teži je nevjerojatnih 160 kilograma. Što tek reći o Golfu R sa 172 kg više?. Usprkos nevjerojatnoj lakoći ovjes je suzdržan, u "normal modu" francuski mekan i podatan, a u "sport režimu" miran i siguran. Samo jakim impulsom na upravljaču možete isprovocirati zanošenje stražnjega kraja. Jednako je i za ubrzavanja. Jedino za bjesomučna stiskanja pedale gasa bježat će stražnji kraj, ali i s time izlaze nakraj elektronska sigurnosna pomagala. Upravo u situacijama kada se raspojasa dolazi do punog izražaja njegov opaki izgled. Ipak je to, prije svega - sportiva i duda varalica za članove obitelji kojima je do udobnosti. Bilo bi odlično priuštiti si ga, jer jedan je to od onih automobila koji na najbolji mogući način iskorištavaju oktansku moć benzina.
Dok ga ima valja uživati u tim čarima, jer jednoga dana s nostalgijom ćemo se sjećati razdoblja kada smo ludo ubrzavali, bivali kapapultirani i za vožnje sa 130 km/h... Na kraju krajeva, sto je ljudi i jednako toliko čudi. Nije ništa neobično ni što postoje oni koji vole dizelske "konzerve" od limuzina, kojima je više do hibrida koji jednako stoje, a ne mogu se pomaknuti s mjesta, koji pružaju iluziju čistunaca i naprednih tehnologija, a gledaj čuda – troše samo 30 posto manje nego "bolida" poput Peugeota 308 GTi, koji vas ispaljuje zamalo na raketni pogon. Ovaj auto može se voziti i štedljivije, no tko bi mu odolio. Nakratko smo i to pokušali i izmjerili potrošnju manju od 7 l, ali je i takva vožnja bila dinamitna u odnosu na vožnju hibridima koji u takvim režimima znaju potrošiti jedanko toliko.
Teška se borba vodi u segmentu kompaktnih jurilica. Iz dana u dan pojavljuju se konkurenti sa sve boljim značajkama, no nikada dosad nije se pojavio netko tko istodobno nudi dva u jedan, tko je tako dobar za jurnjavu, a istovremeno udoban i komforan za obitelj. Rezultat je to tridesetogodišnjega rada Peugeotova sportskog odjela koji se naslonio na desetljeće stariju Volkswagenovu tradiciju. Nije bez vraga Jean Todt započeo sportsku eru u Peugeotu inicirajući model 205 GTi, nastavio je to kasnije Corado Provera da bi u jednome trenutku ukinuli kultno ime koje je na automobilsku scenu donijela tvrtka iz Wolfsburga. S oznakama T nisu imali previše sreće, stoga su prije tri godine novoj sportskoj 208-ici prvoj vratli kultni GTi naziv. I ne samo to. I jednom i drugome, baš kao i RCZ-u, podarili su prave trkaće manire. Ovim je bolidom iznimno lako upravljati bez obzira što zna proizvesti performanse i brzine supersportaša.
Tehničke karakteristike | |
Naziv vozila PEUGEOT 308 GTI by Peugeot Sport 1.6 THP S | |
motor | 4 cilindra, turbobenzinski |
obujam | 1598 ccm |
snaga | 200 kW/270 KS pri 6000/min |
moment | 330 Nm pri 1900/min |
mjenjač | ručni, šest stupnjava |
maks.brzina | 250 km/h |
0-100 km/h | 6,0 s |
potrošnja | 8,1l/4,9l/6,0l na 100 km |
test | 10,5l/100 km |
emisija CO2 | 139g/km |
dimenzije | 4253/1842/1446 mm |
prtljažnik | 470 l |
masa | 1205 kg |
jamstvo | 2 godine |
cijena | 285.546 kn |
Ukratko: Pomirio je naoko nemoguće. U jednome trenutku moguće ga je voziti kao jednu od najbržih kompaktnih jurilica, a zakratko se pretvara u uljudan, miroljubiv, komforan i udoban auto
Ocjena: 9
CIJENA OSNOVNOGA MODELA: 265.942 kn
CIJENA TESTNOGA MODELA: 285.546 kn
DODATNA OPREMA:
Dvobojna karoserija 11.000 kn
Kamera za vožnju unazad 1500 kn
Hi-Fi sustav Denon 3700 kn
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.