Početna Insider 35 pregleda

Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu

Gume EU oznake
Vidi galeriju 1/10
Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu Gume se moraju testirati u svim uvjetima, a oznake istaknuti na bočnome profilu

Zakon o zaštiti potrošača nalaže svim proizvođačima u Europskoj uniji obvezno označavanje automobilskih guma i ti podaci moraju biti čitko istaknuti

Gume EU oznake | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Dimenzije i cijena dva su najčešća čimbenika odabira novih guma. Europska direktiva koja propisuje nove oznake uvelike može olakšati izbor. Sve gume za osobna i laka dostavna vozila, koja su u prodaji na europskome tržištu, moraju imati posebne oznake svojih karakteristika. Označavanje i testiranje, prema strogom sustavu, obvezno je za gume proizvedene nakon 1. srpnja 2012. godine. Osim oznaka širine, visine te konstrukcije guma, na oznakama su i tri faktora prema kojima se uspoređuju: štedljivost (potrošnja, odnosno iskoristivost goriva), držanje na mokrome (zaustavni put na mokrome kolniku) i buka (vanjska razina buke koju gume proizvode za vožnje).

Gume EU oznake | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Novi propis o označavanju guma važan je zbog poboljšanja sigurnosti na cestama, smanjenja potrošnje goriva i emisije CO2 te smanjenja buke. Osim toga, bit će lakše odabrati gumu, ne samo prema cijeni nego i kvaliteti, već i prema performansama guma. Osim naljepnice, dobro je znati čitati i ostale karakteristike guma, a one su na bočnome profilu.

Gume EU oznake | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Kako čitati performanse gume (primjer):

Dimenzije: 205/55 R 16 91V

205 označava širinu gazeće površine gume, u milimetrima

55 označava odnos širine gazeće površine i visine bočne stranice, izražen u postocima.

R je oznaka za radijalnu konstrukciju

16 je promjer gume u colima (inčima)

91 označava indeks nosivosti gume, odnosno koliko je najveće opterećenje gume. Ukupno je 80 indeksa nosivosti, od 50 (190 kg) do 129 (1850 kilograma). Većina novih automobila zahtijeva indeks nosivosti od 81 do 100.

V je oznaka za indeks brzine. Ovo konkretno znači maksimalnu brzinu koju guma može izdržati za krajnje opterećenosti. I uz ove je oznake vezana tabela pa tako oznaka V znači da se može doseći brzina 240 kilometara na sat prilikom maksimalnog opterećenja 615 kilograma.

Postoje i sljedeće oznake: N – 150 km/h, Q – 160 km/h, R – 170 km/h, S – 180 km/h, T – 190 km/h, U – 200 km/h, H – 210 km/h, V – 240 km/h, ZR – preko 240 km/h, W – 270 km/h, Y – 300 km/h.

RFT – Simbol za Run On Flat, što znači da se može voziti i ako se probuše.

M+S – skraćenica za "mud and snow", odnosno za gume koje su posebno napravljene za vožnju po blatu i snijegu. Ova se oznaka može pronaći na zimskim ili pak na gumama za sve sezone

TL – skraćenica za tubeless, a označava gume koje nemaju još jednu unutrašnju gumu.

DOT - Ova oznaka govori kada je točno proizvedena guma. Najčešće se sastoji od kombinacije 7 do 12 znamenki, no nas zanimaju samo posljednje četiri. One označavaju tjedan i godinu proizvodnje gume, npr. ako su na gumi zadnje četiri znamenke 4217, onda to znači da je guma proizvedena u 42. tjednu 2018. godine.

Gume EU oznake | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start Gume EU oznake | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.