Privatni kupci kupe tek svaki četvrti auto na tržištu i biraju skromnije...
Najpopularnija marka na hrvatskome tržištu je Volkswagen. Ove godine prodao je 8707 automobila i tako uvelike nadmašio drugi Renault (5599 prodanih auta). Na trećemu mjestu je Škoda. No je li to zaista prava slika onoga što kupci u Hrvatskoj preferiraju, što si mogu priuštiti i što, na kraju krajeva, kupuju?
Izostavimo li s popisa najprodavanijih auta kupce poput rent-a-cara, tvrtki, državnih institucija i druge 'velike kupce' dolazimo do zabrinjavajuće činjenice da 'mali' privatni kupci ove godine u ukupnome tržištu sudjeluju s 25,7 posto, ali i do sasvim novog odnosa snaga među najpopularnijim markama u Hrvatskoj. Na popisu deset najprodavanijih marki privatnim kupcima Volkswagen nije uvjerljivo prvi, već tek treći. Također, Škode među 10 najprodavanijih marki uopće nema. Ta marka čak 88 posto svojih automobila prodaje 'velikim kupcima'. Kada je riječ o prodaji 'malim' privatnim kupcima, odnos snaga je potpuno ispremiješan. Kako smo naveli, Suzuki je uvjerljivi broj 1 s 2069 prodanih auta, drugi je Hyundai, a VW tek treći.
Hrvatsko tržište automobila doživljava svojevrsni preporod. Rast od čak 18,5 posto u odnosu na prošlu godinu je impresivan, no to što je tek svaki četvrti auto prodan privatnome kupcu zabrinjava. Ipak, nije ni ovdje sve crno. Udio privatnih kupaca ove je godine u odnosu na prošlu porastao s 24,9 na 25,7 posto, a ukupna prodaja privatnim kupcima 22 posto. Dakle prodaja privatnim kupcima raste brže nego prodaja 'velikim kupcima'. No ne treba zaboraviti da su mnogi auti koji se u statistikama vode kao vozila tvrtki zapravo kupljeni za privatne potrebe, a privatni kupci sve više 'kupuju' i na leasing, što se u statistikama također vodi kao prodaja tvrtkama.
Privatni kupci u Hrvatskoj ipak nisu 'pred izumiranjem', kako bi se to moglo zaključiti površnim pogledom na statistike. Iako se masovno izbjegavaju krediti koji su prije desetak godina bili glavni faktor eksplozije tržišta novih automobila, još uvijek je prodaja solidna. A i modeli koji se biraju nisu loši. Nekada su najprodavaniji auti privatnim kupcima bile ogoljele verzije Renaulta Clija ili stare Opel Astre Classic, a danas je to Suzuki Vitara, simpatični SUV koji nije skup, no još uvijek je mnogo skuplji od najjeftinijih modela na tržištu. Dakle, stvari na tržištu ipak idu nabolje. Bez obzira na to kako to katastrofalno izgledalo na prvi pogled.
10. Mazda
626 prodanih privatnim kupcima - 45,23 % udio privatnih kupaca
Iako je Mazda po ukupnoj prodaji tek 17. marka u Hrvatskoj, na ljestvici prodaje privatnim kupcima je među deset najboljih. Mazda se tako među privatnim kupcima ove godine prodavala bolje od Škode, Peugeota i Forda. Razlozi zašto su njihovi auti tako popularni kod 'malih kupaca' su slični kao i kod Toyote. Kada je neka marka na glasu kao kvalitetna to je velik mamac za privatnoga kupca.
9. Citroën
736 prodanih privatnim kupcima - 31,11 % udio privatnih kupaca
Citroën je još jedna marka koja je, suprotno trendovima, povećala udio 'velikih kupaca' u svojoj prodaji. Logično, jer Citroën je ove godine izbacio dva modela vrlo zanimljiva 'velikim kupcima' – C3 Aircross i C4 Cactus, a i prodaja modela C3 se “zahuktala”. Upravo C3 je uvjerljivo najpopularniji model kada je riječ o privatnim kupcima ove marke.
8. Kia
749 prodanih privatnim kupcima - 44,74 % udio privatnih kupaca
Korejska marka odličnim odnosom kvalitete i cijene privlači jedan od najvećih udjela privatnih kupaca na tržištu. Velik mamac za privatne kupce je i sedam godina garancije, faktor koji ne igra preveliku ulogu kod onih koji automobile kupuju za tvrtku. Modeli Rio i Ceed su i dalje najveći magneti za privatne kupce, a dobro se prodaje i Stonic.
7. Dacia
941 prodanih privatnim kupcima - 35,70 % udio privatnih kupaca
To što Dacia nije na vrhu ili pri vrhu ove liste ipak govori da hrvatski privatni kupci nisu tako siromašni kako se na prvi pogled misli. Dacia nudi odličan omjer cijene i kvalitete i najniže cijene na tržištu pa je logično što se mnogi kupci odlučuju za ovu marku. I dok je kod Toyote pao udio privatnih kupaca, Dacia je zadržala gotovo identičan omjer kao u 2017. godini. Najprodavaniji je Sandero.
6. Toyota
949 prodanih privatnim kupcima - 46,29 % udio privatnih kupaca
Toyota je uz Suzuki, Hyundai, Kiju, Mazdu, Hondu i Subaru jedna od rijetkih čija prodaja privatnim kupcima prelazi 40 % svih prodanih auta. Poslovična kvaliteta i dugotrajnost njezinih auta i dalje su aduti kojim se privlače privatni kupci koji auto žele zadržati dugo, a ne ga prodati nakon tri, četiri godine. Privatnim kupcima se najbolje prodaje Yaris.
5. Renault
1012 prodanih privatnim kupcima - 18,07 % udio privatnih kupaca
Kao i Volkswagen, Renault veliku većinu svoje prodaje bazira na 'velikim kupcima'. Suprotno trendu, francuska tvrtka je svoj udio privatnih kupaca ove godine smanjila, s 22 na sadašnjih 18 posto. Renault Clio i Megane vrlo su popularni auti u rent-a-caru i u tvrtkama i otud velik rast prodaje. No prodaja njihovih auta privatnim kupcima nije rasla.
4. Opel
1125 prodanih privatnim kupcima - 22,29 % udio privatnih kupaca
S udjelom gotovo 78 posto 'veliki kupci' su i dalje glavni kada je riječ o prodaji Opela, no i kod ove marke je taj postotak pao. Prošle su godine oni kupili čak 81 posto novih Opela. Privatni kupci najčešće biraju Corsu, Astru i mali SUV Crossland X. Zanimljivo, Opel je i po prodaji privatnim kupcima i po ukupnoj prodaji četvrti u Hrvatskoj.
3. Volkswagen
1522 prodanih privatnim kupcima - 17,48 % udio privatnih kupaca
U odnosu na Suzuki i Hyundai, Volkswagen ima izuzetno malen udio privatnih kupaca, četiri od pet auta kupuju 'veliki kupci'. Ipak je i dalje na visokome trećemu mjestu, jer ukupno prodaje mnogo više nego dvije vodeće marke u 'privatnom sektoru'. Privatni kupci najviše biraju Polo, Tiguan, Golf i T-Roc. I kod VW-a je udio privatnih kupaca ove godine porastao.
2. Hyundai
1605 prodanih privatnim kupcima - 53,48 % udio privatnih kupaca
I Hyundai svoju prodaju bazira na privatnim kupcima. Prošle godine zvijezda je bio model i20, a kako je na tržište stigla obnovljena verzija očekuje se da će Hyundai još poboljšati prodaju privatnim kupcima. U 2017. je privatnim kupcima prodao samo 44 posto auta.
1. Suzuki
2069 prodanih privatnim kupcima - 57,71 % udio privatnih kupaca
Uvjerljivo je marka broj jedan kod privatnih kupaca, već godinama. Lider je postao s Vitarom, no u međuvremenu se i njegovi drugi modeli odlično prodaju. I prema ukupnome broju prodanih stoji odlično, peti je. A nedavno je uspio prodati i 60 Vitara policiji za nadzor granice. U velikom je naletu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.