Dobra stvar je što se broj osobnih vozila u Hrvatskoj bez ABS-a i sustava ABS + ESP smanjuje pa ih je tako u 2017. bilo registrirano 441.875, a lani 404.746
U Europskoj uniji od svibnja 2022. u novim će modelima vozila biti obvezna sigurnosna tehnologija poput inteligentnog sustava za pomoć pri kontroli brzine (ISA) ili naprednog sustava za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača, piše u subotu Večernji list.
Ta će tehnologija u postojećim modelima biti obvezna od svibnja 2024. I dok u europskim institucijama propisuju sve napredniju tehnologiju kao obveznu opremu u vozilima, podaci o hrvatskom voznom parku pokazuju da je to za naše vozače daleka budućnost, navodi dnevnik.
Tako prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), primjerice, više od 400 tisuća osobnih automobila registriranih u Hrvatskoj u 2018. nije imalo suvremeni sustav kočenja – sustav za sprečavanje blokiranja kotača ABS ili ABS i ESP (elektronički program stabilnost). A to, napominju u CVH-u, može uvelike utjecati na sigurnost u prometu.
Sustav ABS ugrađen je u 778.441 osobni automobil u Hrvatskoj, a ABS i ESP u 482.198 automobila. Dobra stvar je pak što se broj osobnih vozila u Hrvatskoj bez ABS-a i sustava ABS + ESP smanjuje pa ih je tako u 2017. bilo registrirano 441.875, a lani 404.746, ističe Večernji.
U CVH-u upozoravaju i na to što je zabrinjavajući podatak da Hrvatska u gotovo svim kategorijama vozila ima relativno star vozni park.
Osobni automobili, koji su u prometu najzastupljeniji, prosječno su stari 12,64 godine, dok je prosječna starost traktora čak 30 godina. Pri tome je 68,4 posto automobila u Hrvatskoj starije od 10 godina. Ipak, prosječna starost automobila u Hrvatskoj lani je bila manja nego godinu prije kad je iznosila 12,95 godina. Prosječna starost svih vozila u Hrvatskoj u 2018. je 13,68 godina, a i to je niže u odnosu na 2017., kad je ta prosječna starost iznosila 13,99 godina, piše Večernji list u uskršnjem trobroju.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
barbi
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.