Vozite automobil, imate položen vozački ispit... no, to nije garancija da sigurno i dobro vozite. Donosimo 10 savjeta koji će vas podsjetiti kako biti bolji i pouzdaniji vozač
1. Ruke na upravljaču: 15 do 3
Ako upravljača zamislimo kao sat, pravilna pozicija ruku je na mjestima kazaljki kada pokazuju 9 i 15, odnosno 15 do 3. Na taj se način bez pomicanja ruku može savladati 90% zavoja na cestama. Vožnja jednom rukom nije dozvoljena ni prilikom telefoniranja
2. Pozicija: Ispružena ruka
Ležati za upravljačem ili na njemu umara vozača, ali i usporava njegove reakcije. Uspravan naslon sjedala te upravljač udaljen toliko da ispruženom rukom dlan možemo prebaciti preko gornjeg dijela početak je potrage za pravom pozicijom
3. Magla: Vozite iza nekog
Magla je pojava koju ponekad ne možemo izbjeći. Najbolje rješenje je usporiti vožnju, upaliti maglenke, osobito onu straga, ali treba se prisjetiti i ugasiti je nakon što izađemo iz magle kako ne bi smetali ostalima u prometu. Kada se umorite najbolje je zakačiti se nekome na leđa i pratiti ga na sigurnoj udaljenosti
4. Vlažan kolnik: Oduzmite gas
Vlažan kolnik smanjuje prianjanje kotača, no, veča količina vode uzrokuje aquplaning, odnosno stvaranje vodenog klina između kotača i podloge. Lagano oduzimanje gasa bez kočenja u večini slučajeva najbolja je reakcija
5. Snijeg: Bez naglih reakcija
Za sigurnu vožnju po snijegu treba izbjegavati nagle i grube reakcije. Upravljačem, gasom i kočnicama treba upravljati odmjereno i sporije nego inače. Najbolje je stoga na put krenuti ranije, a dobro dođe i zimska oprema
6. Kako kočiti: Stisak bez popuštanja
Za efikasno zaustavljanje dovoljno je odlučno i bez popuštanja sjesti na kočnicu. No, ukoliko automobil nema ABS sustav koji sprječava blokiranje kotača, potrebno je dozirati kočionu silu, a u slučaju blokade popustiti pritisak i ponovno potražiti krajnju granicu. Na snijegom ili ledom pokrivenom kolniku ABS će produžiti zaustavni put, ali i omogućiti upravljanje vozilom
7. Što raditi u zavoju: Ne kočiti i mijenjati
Kočenje u zavoju nije preporučljivo, kao ni mjenjanje stupnja prijenosa u mjenjaču, jer obije radnje destabiliziraju automobil u kritičnom momentu. Prije ulaska u zavoj treba procijeniti brzinu i odrediti stupanj prijenosa, jer činiti to usred zavoja nije najpametniji potez
8. Kočenje za one koji žele više: Lijeva noga
Kočenje lijevom nogom može biti korisno, ali ta tehnika vožnje primjerenija je utrkama i zahtjeva praksu. Najbolje je posuditi prijateljev auto osobito ako ima nove gume i otići na Grobnik ili neku drugu zatvorenu stazu i par dana potrošiti na usavršavanje
9. Iznenadne prepreke: Oduzmite gas, okrenite upravljač
Za uspješno izbjegavanje iznenadnih prepreka potrebna je koncentracija i dobri refleksi, a preduvjet za to je pravilno sjedenje za upravljačem. U iznenadnim manevrima česte su pojave da auto nastavlja kretanje ravno unatoč zakrenutim kotačima ili zanošenje stražnjeg dijela. Izlaz iz neugodne situacije je lagano oduzimanje gasa uz pravovremeno okretanje upravljača u suprotnom smjeru od zavoja.
10. Vožnja na granici: Prvo na trkalište
Nekoliko krugova na pravom trkalištu uvijek su korisni. U vožnji na samoj granici vozački nedostaci brzo izbijaju na vidjelo, brže nego limiti auta kojeg vozite. Ako već volite juriti činite to na zato predviđenim mjestima
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.