Početna Magazin 3273 pregleda

Citroën Xantia: 30 godina automobila koji je bio drugačiji

FOTO: Citroën

Između 1993 i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka te je Xantia postala jedan od uspješnijih modela marke Citroën

Citroën Xantia svjetsku premijeru doživio je u ožujku 1993. na Salonu automobila u Ženevi te sada obilježava svoju 30. obljetnicu i službeno postaje oldtimer. Između 1993 i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka, uglavnom u pogonu Rennes-la-Janais te je Xantia postala jedan od uspješnijih modela marke Citroën.

Author: Citroën foto: Citroën

Dizajn je finalizirao Daniel Abramson u dizajnerskom centru marke Citroën, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 1980-ih. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela je posve novu siluetu. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu, Xantia je proglašena automobilom godine 1993. u kojoj je i predstavljena.

DEVET GODINA ODVAŽNOSTI I INOVACIJA U SLUŽBI UDOBNOSTI

U svojih je devet godina proizvodnje Xantia doživjela brojne promjene. Najprije je bila dostupna u dvije inačice (SX i VSX), s tri različita motora. Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sustavom ovjesa, koji unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti. Inačica Activa predstavljena je 1994., a bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra koji je bio još napredniji te je broj kugli time povećan na 10. Zahvaljujući tome, Xantia je mogla skrenuti bez naginjanja karoserije. Ta je tehnologija dovela do razvoja posebnih guma u suradnji s proizvođačem Michelin. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995. Xantia je 1997. doživjela redizajn. Konačno, Xantia je 1998. bila prvo vozilo u Grupi PSA s novim dizelskim motorom 2.0 HDi koji je postao baza za sve druge dizelaše u budućim Citroënima. 

Author: Citroën foto: Citroën

Udobnost, sigurnost, tehnologije i užitak u vožnji ključni su pojmovi koji opisuju ovaj novi automobil predstavljen 1993. U to je vrijeme nudio udobnost bez premca, a šavovi u unutrašnjosti postali su odlika Xantie i onih koji su ga naslijedili. Boje i materijali u odlično iskorištenom prostoru u unutrašnjosti modela Xantia bili su u potpunom skladu. Tu su bili i ojačani putnički prostor, od čvršćeg i debljeg lima i s ojačanim šipkama u vratima, koji su jamčili veću sigurnost putnika.

APSOLUTNA UDOBNOST: HYDRACTIVE II

Author: Citroën foto: Citroën

Kad je riječ o tehnologiji, dolazak sustava Hydractive II, tehnologije koja povezuje snagu hidrauličkih i brzinu elektroničkih komponenti, ono je što je model Xantia učinilo posebnim. Konvencionalni hidropneumatski ovjes opremljen je jednom dodatnom kuglom po osovini, koju aktiviraju solenoidni ventili u uobičajenom sklopu koji uključuje jednu kuglu po cilindru ovjesa. Time je omogućeno definiranje dviju razina fleksibilnosti i kontrole ovjesa: fleksibilne i sportske. Senzori su računalu omogućili da odabere neki od tih dvaju načina rada, ovisno o uvjetima vožnje. Tehnologija u oba slučaja omogućavala je vozačima i putnicima izuzetno udobnu vožnju. 

NADAHNUĆE ZA OGLAŠIVAČE

Author: Citroën foto: Citroën

Model Xantia bio je prepun inovacija i značajki koje su ga učinile savršenim za reklamne kampanje marke Citroën. Poznata je reklama iz 1995. snimljena u suradnji s Carlom Lewisom u kojoj sportaš mora postati redovnik zbog izgubljene oklade. On je smatrao da automobil ne može skretati u posve ravnom položaju, ali to je odjednom bilo moguće u modelu Xantia. U drugoj reklami, iz 1999., modeli Xantia voze složeni u piramidu, čime se pokazuju izvrsne vozne osobine.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.