M3 E30 jedan je od najpopularnijih BMW-a ikad, ali vrlo rijetko se priča o izvornim verzijama koje su prodane u 2,5 milijuna primjeraka
Početkom 80-ih godina prošloga stoljeća svjetlo dana ugledala je druga generacija BMW-a Serije 3, poznatije pod nadimkom 'kockica'. Njegova odlična upravljivost, kombinirana s ergonomijom prilagođom vozaču i bezvremenskim izgledom, odmah je popularizirala ovaj automobil kao ultimativni stroj za uživanje. Čak skoro četiri desetljeća poslije 'kockica' je još uvijek privlačna vrlo širokome krugu automobilskih entuzijasta, a to ju čini modernim klasikom.
Prva generacija 'trojke' se tijekom 1970-ih godina pokazala poprilično uspješnom i stvorila je niz obožavatelja, ali se pred BMW-om našao vrlo zahtjevan zadatak – stvoriti novi automobil koji će biti još bolji i nadmašiti sva očekivanja.
'Bavarcima' je odmah bilo jasno otkud krenuti, a to je rješavanje problema prošle generacije, koje su mnogi svjetski novinari uvijek kudili – ovjes i unutrašnjost, a onda dodatno poraditi na ostalim stavkama.
Legendarna 'kockica' konačno je predstavljena 1982. godine, a njome je BMW u potpunosti promijenio pravila svjetske autoindustrije. Kupcima je ponuđen izbor između četiriju vrsta karoserije, odnosno kupea, limuzine, karavana i kabrioleta.
Osim toga, kupci su mogli birati između više od deset motora, od benzinskih četverocilindraša i rednih 'šestaka' do šesterocilindričnih dizelaša, a skoro svi su imali različite izvedbe.
Najslabija verzija bila je četverocilindrični 316, a i ona je rađena u dvjema inačicama. Prva je slabija s karburatorom i 90 KS, a druga malo snažnija, s ubrizgavanjem goriva i 97 KS. U ponudi su bile i različite verzije motora sa četirima cilindrima, poput 318i, 318iS i 320iS, ali i brojne verzije rednih 'šestaka' poput 320i, 323i, 325/e/es i 325i/iS/iX.
Bez obzira na brojne verzije motora sa šest cilindara, najsnažniji motori bili su 2,3 i 2,5-litreni četverocilindraši iz modela M3. Naime, u osnovnoj verziji M3 je razvijao 195 konjskih snaga i 230 Nm okretnoga momenta, a u izvedbama Evolution snaga bi porasla do 240 KS i 240 Nm.
No svaki motor imao je svoje čari, jer uz unutrašnjost posvećenu vozaču, poboljšan ovjes i stražnji pogon 'kockica' je svakome vozaču bila san snova. Mnogi novinari su ju opisivali kao stvorenu za ljude koji su htjeli i sportski i obiteljski automobil u jednome. Tako je tijekom 12 godina proizvodnje prodano više od 2,5 milijuna primjeraka.
'Kockica' se prestala proizvoditi 1994. godine, kada je tržištem već opako zavladala treća generacija Serije 3 (E36), ali je bez obzira na to ona do danas ostala jednim od najpoželjnijih bavarskih automobila ikada.
Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Marin
filigram72
morenocro
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.