Ukusi europljana su se potpuno promijenili i SUV automobili sada drže više od polovice tražišta. To je dominacija poput one u SAD-u
SUV groznica u Europi ne jenjava. Prema podacima Jato Dynamicsa, udio SUV-ova u ukupnoj prodaji automobila na kontinentu dosegnuo je 56 posto u prvoj polovici 2025., što je gotovo jednako dominaciji ove klase u SAD-u s 59,6 posto. Prije samo šest godina taj udio u Europi bio je 38 posto, što pokazuje koliko su visoki automobili u međuvremenu osvojili vozače.
Za razliku od Sjedinjenih Država, gdje prevladavaju golemi SUV-ovi s V6 I V8 motorima, europsko tržište čvrsto se oslanja na male i kompaktne SUV-ove (B i C segment), koji čine čak 80 posto ukupne prodaje. U toj kategoriji dominiraju marke koncerna Volkswagen, uz snažan nastup japanskih i korejskih proizvođača.
Prema rezultatima za razdoblje od siječnja do kolovoza 2025., ljestvica najprodavanijih izgleda ovako:
TOP 10 NAJPRODAVANIJIH SUV-OVA U EUROPI 2025 (Jato Dynamics, siječanj–kolovoz)
1. VW T-Roc: 141.388 (-2%)
2. VW Tiguan: 125.608 (+26%)
3. Toyota Yaris Cross: 124.821 (-4%)
4. BMW X1/iX1: 123.494 (+17%)
5. Dacia Duster: 121.827 (+5%)
6. Peugeot 2008: 119.299 (+3%)
7. Ford Puma: 99.166 (-4%)
8. Hyundai Tucson: 98.959 (-4%)
9. Kia Sportage: 98.020 (-13%)
10. Nissan Qashqai: 93.877 (-4%)
Volkswagen T-Roc i dalje je kralj europskih SUV-ova, s 141 tisućom prodanih primjeraka, unatoč blagom padu od dva posto. Model je na tržištu od 2017., a nova generacija stiže krajem 2025. s prvim hibridnim pogonom. Na drugom mjestu, i s impresivnim rastom od 26 posto, nalazi se Volkswagen Tiguan, kojem je treća generacija donijela novi val uspjeha. S više motora i plug-in verzijama, Tiguan potvrđuje status najuspješnijeg SUV-a u kompaktnoj klasi.
Treći je Toyota Yaris Cross, dokaz da europski kupci i dalje cijene male, praktične hibride. S gotovo 125 tisuća prodanih primjeraka, zadržao je mjesto u samom vrhu, iako je zabilježio lagani pad od četiri posto. Slijedi BMW X1/iX1, jedini pravi premium SUV među prvih deset, koji se prodaje u gotovo jednakom omjeru između klasičnih i električnih izvedbi. S ukupno 123.494 registracije, BMW pokazuje da premium i električno mogu ići ruku pod ruku.
Peto mjesto drži Dacia Duster, tradicionalno najpovoljniji SUV u top 10, s početnom cijenom od 18.990 eura. Uz široku ponudu motora, od hibrida do plina i rast prodaje od pet posto, Duster potvrđuje da pristupačnost i dalje ima veliku težinu.
Premium tržište pokazuje neke zanimljive pomake. Iako je Tesla Model Y izgubio 34 posto prodaje, ostaje na drugom mjestu iza BMW-a, dok se Mercedes i Volvo uspješno drže u gornjem dijelu ljestvice, kao i Cupra Formentor.
TOP 10 NAJPRODAVANIJIH PREMIUM SUV-OVA U EUROPI 2025 (Jato Dynamics, siječanj–kolovoz)
BMW X1/iX1: 123.494 (+17%)
Tesla Model Y: 82.672 (-34%)
Mercedes GLA/EQA: 74.055 (+23%)
Cupra Formentor: 58.341 (-13%)
Volvo XC60: 57.064 (-2%)
Volvo XC40: 51.725 (+18%)
Mercedes GLA: 47.127 (+5%)
Mercedes GLC: 46.987 (+14%)
BMW X3: 43.713 (+18%)
BMW X2/iX2: 39.844 (+80%)
Sve u svemu, 2025. pokazuje da SUV ostaje srce europskog tržišta, ali i da se odnosi snaga mijenjaju. Volkswagen još čvrsto drži vrh, no BMW, Toyota i sve brojniji azijski proizvođači pokazuju da je borba za pozicije na ljestvici najprodavanijih otvorenija nego ikad.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.