Početna Novosti 93 pregleda

SUV-ovi su postali globalni vladari: Tko time najviše profitira

FOTO: Canva

Ono što SUV-e čini posebnima jest njihova globalna univerzalnost. Nisu regionalni fenomen poput pick-upova u SAD-u ili limuzina u Kini već svjetski standard

Do sada je vjerojatno svima jasno da SUV vozila nisu prolazni trend, već globalni kraljevi automobilskog tržišta. Prema podacima za 2024., u svijetu ih je prodano ih je čak 40,5 milijuna, što je novi povijesni rekord. Njihov tržišni udio dosegnuo je 49,5 posto ukupne prodaje osobnih vozila. Nikada do sada ovaj segment nije bio toliko dominantan otkako su krajem devedesetih krenuli u osvajanje tržišta.

Dok su klasične limuzine izgubile 1 posto, a sportski automobili 3 posto prodaje, SUV-ovi su u 2024. narasli 9 posto u odnosu na 2023. U apsolutnim brojkama to znači čak 3,4 milijuna više vozila nego godinu ranije. Jedino su monovolumeni, zahvaljujući kineskom tržištu, zabilježili blagi rast od 6 posto. Sve ostale klase stagniraju zbog toga što im kupce "kradu" SUV-ovi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što SUV-e čini posebnima jest njihova globalna univerzalnost. Nisu regionalni fenomen poput pick-upova u SAD-u ili limuzina u Kini već svjetski standard. Kina je i dalje najveće tržište s 11,8 milijuna prodanih SUV-a i rastom od 12 posto, a udio u ukupnoj prodaji tamo iznosi 49 posto. Sjeverna Amerika (SAD i Kanada) bilježi još veću dominaciju - 59 posto, a na nekim tržištima poput Rusije i srednje Azije udio ide do 64 posto.

Ako gledamo pojedinačne zemlje, rekordi su još ekstremniji. U Cipru i Moldaviji SUV-ovi drže 79 posto tržišta, u Ukrajini 78, dok Norveška i Gruzija imaju 72 posto. Hrvatska je također u vrhu, s 68 posto tržišnog udjela SUV-a, što potvrđuje koliko se i kod nas kupci udaljavaju od klasičnih limuzina i karavana.

Author: Suzuki foto: Suzuki

Kod proizvođača razlike u udjelima SUV-ova su goleme. Među globalnih top 20, kineski Chery prednjači. Čak 83 posto ukupne prodaje čine SUV-ovi. Slijedi Great Wall Motors s 78 posto. Zanimljivo, među tradicionalnim brendovima najviše se na SUV-ove oslanja Mazda sa 69 posto ukupne prodaje. Suprotan ekstrem je Suzuki. Iako u Europi u njihovoj prodaji dominiraju SUV-ovi, globalno samo 27 posto njegove prodaje otpada na takve automobile.

A tko prodaje najviše SUV-a u svijetu? Apsolutni lider je Toyota s 4,04 milijuna SUV-ova, daleko ispred konkurencije. Slijede Volkswagen (2,2 milijuna), Hyundai (2,05 milijuna) i Kia (1,82 milijuna). Elektrifikacija se također probija prvenstveno kroz ovaj segment, pa ne čudi da je i Tesla s 1,21 milijun SUV-ova ušla u globalni top 10.

Author: Toyota foto: Toyota

U nastavku vam donosimo Top 10 SUV marki na svijetu 2024. godine:

1.Toyota – 4,04 mil.

2. Volkswagen – 2,20 mil.

3. Hyundai – 2,05 mil.

4. Kia – 1,82 mil.

5. Honda – 1,78 mil.

6. BYD – 1,58 mil.

7. Ford – 1,47 mil.

8. Nissan – 1,40 mil.

9. Chevrolet – 1,24 mil.

10. Tesla – 1,21 mil.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.