Početna Magazin 161 pregleda

Evo kolika je cijena rada po proizvedenom autu

Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023

Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023
FOTO: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Fahrzeugproduktion im Mercedes-Benz Werk Bremen | Pressefoto 2023 Vehicle Production at the Mercedes-Benz Sindelfingen plant | Press photo 2023

Njemačka je osjetno skuplja od najvećih europskih konkurenata,a iza nje su Ujedinjeno kraljevstvo, Italija i Francuska... Pogledajte kako stoji Kina

Proizvodnja automobila u Njemačkoj posljednjih godina osjetno pada , a sve više proizvođača prebacuju svoje pogone u druge države. Čak je i Volkswagen krajem prošle godine razmatrao zatvaranje svoje dvije tvornice u Njemačkoj, što bi bio prvi puta da ta marka napravi takav potez. Najveći problem za proizvodnju automobila u Njemačkoj je vrlo visoka cijena rada.

Nova studija konzultantske tvrtke Oliver Wyman prvi je put otkrila ogromnu razliku u troškovima rada između Njemačke i drugih država koje su veliki proizvođači automobila. Stručnjaci tvrtke su usporedili 250 tvornica automobila diljem svijeta i otkrili su da je Njemačka uvjerljivo najskuplja država na svijetu za proizvodnju novih automobila. Naime, po proizvedenom vozilu proizvođači u Njemačkoj na radnike u prosjeku potroše 2939 eura. Taj iznos pokriva plaće, doprinose za mirovine i druge beneficije.

Author: BMW foto: BMW

Njemačka je osjetno skuplja od najvećih europskih konkurenata: Ujedinjenog kraljevstva (2073 eura), Italije (1837 eura) i Francuske (1394 eura). Zanimljivo, troškovi za radnike u SAD-u su osjetno jeftiniji od troškova u najrazvijenijim europskim državama s cijenom rada od 1192 eura. Ipak, proizvođačima je mnogo jeftinije raditi aute u Istočnoj Europi s troškovima rada od 738 eura, ovisno o državi, no i to je još uvijek skupo kad vidimo koliko proizvođači u Kini prosječno potroše za radnike po jednom vozilu. Taj iznos je naime samo 531 euro. Za neke konkretne modele i tvornice, proizvodnja jednog automobila u Njemačkoj košta i do 6900 eura više nego u Kini, pa je jasno zašto Njemačka sve teže postaje konkurentna. 

RASPAD SISTEMA Proizvodnja u talijanskim tvornicama pala je na najnižu razinu u posljednjih 69 godina

"Postavlja se pitanje kako uopće možemo nastaviti proizvodnju vozila u Njemačkoj u budućnosti", rekao je Fabian Brandt, čelnik njemačke podružnice Olivera Wymana, za njemačke novine Handelsblatt. "Ako se proizvodnja nastavi smanjivati, mnoge tvrtke će nas ili napustiti ili će potpuno propasti."

Author: Audi foto: Audi

Ipak, Kina više nije najjeftinije mjesto na svijetu za proizvodnju automobila. Studija je otkrila da je u nekoliko država trošak radnika osjetno manji nego u Kini. Primjerice, u Turskoj je trošak rada po vozilu 368 eura, u Meksiku 271 euro, a u Rumunjskoj 243 eura. Uvjerljivo najmanji troškovi su u Maroku, samo 94 eura. Naravno, sve ove vrijednosti nisu izravan pokazatelj razlika u plaćama već pokazuju koliko su tvornice u nekim državama produktivne i kolika su dodatna davanja državi, povrh plaće. 

TESTIRAJU IH Mašine preuzimaju: Od sada u Mercedesovoj tvornici rade humanoidni roboti

Zbog toga je moguće da Rumunjska ima toliko manje troškove od drugih država istočne Europe, ali i da u skupom Japanu trošak radnika iznosi samo 683 eura, što je manje nego u Južnoj Koreji (701 euro)  i na razini država istočne Europe. 

AUTO INDUSTRIJA U EU ima 80 tvornica automobila, u Hrvatskoj je samo jedna


PROSJEČNI TROŠAK RADA PO AUTOMOBILU:

Njemačka 2939 eura
Ujedinjeno Kraljevstvo 2073 eura
Italija 1837 eura
Francuska 1394 eura
SAD 1192 eura
Kanada 860 eura
Španjolska 849 eura
Slovačka 738 eura
Južna Koreja 701 euro
Japan 683 eura
Češka  614 eura
Poljska 589 eura
Kina 531 euro
Turska 368 eura
Meksiko 271 euro
Rumunjska 243 eura
Maroko 94 eura

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.