Početna Magazin 2057 pregleda

'Francuz' koji je pokorio Europu: Sjećate li se Peugeota 205 GTI?

Peugeot 205 GTI
FOTO: Peugeot

Za predstavljanja 205-ice GTI nitko nije slutio koliko bi to mogao dobar auto, jer su svi bili zaluđeni VW Golfom GTI, ali u trenutku se sve promijenilo te se ovaj auto i dan-danas smatra jednim od najboljih 'prednjepogonaša'

Zamislite da vam netko kaže kako vozi automobil koji je brz, lagan, vrlo upravljiv, dizajniran u suradnji s Pininfarinom i već odavno je ušao u legendu. Sigurno biste pomislili kako je riječ o nekome Ferrariju, ali se i zavarali. U ovom slučaju riječ je o Peugeotu 205 GTI, koji nosi sve te značajke, ali i mnogo više. 

Peugeot 205 GTI | Author: Peugeot foto: Peugeot

Početkom 80-ih godina prošloga stoljeća, kada je bilo 'zlatno doba' sportskih kompakata (hot-hatcheva), Peugeot je predstavio 'nabrijanu' verziju male 205-ice, poznatiju pod imenom GTI. Tada nitko nije slutio koliko bi to mogao dobar auto, jer su svi bili zaluđeni Volkswagenovim Golfom GTI, ali u trenutku sjedanja za volan Peugeota, cijela priča bi se okrenula.

Možda je bio malo sporiji od Golfa GTI, ali je mali 'francuz' pružao nevjerojatno vozačko iskustvo. Od 1984. do 1989. godine u njega se ugrađivao 1,6-litreni 'atmosferac' sa 105/117 konjskih snaga i 134 Nm okretnoga momenta, a s obzirom na to da je težio samo 850 kilograma, 205 GTI je bio savršeno upravljiv i okretan. 

Peugeot 205 GTI | Author: Peugeot foto: Peugeot

Donio je novi žar u klasu, a obožavali su ga i mlađi i stariji vozači. No nisu svi mogli ostati hladne glave za vožnje pa su u njemu mnogi i poginuli, kao što je to bio slučaj i s njegovim konkurentima.

Bez obzira na to, Peugeot je nastavio razvijati ovaj model te je 1987. godine predstavio i 1,9-litreni motor sa 130 konjskih snaga i 161 Nm okretnoga momenta. S obzirom na veličinu toga motora, 205-ica je tada dobila 30-ak kilograma, ali je svejedno zadržala onaj vozački duh i čak postala znatno brža

Peugeot 205 GTI | Author: Peugeot foto: Peugeot

Osim motora, 205-ica je dobila i osvježenje koje ubraja 'zategnute linije', veće i šire kotače, kvalitetniju unutrašnjost s drugom kontrolnom pločom, a poslije čak i servo.

Auto je sam po sebi bio odličan, ali mu je velikoj popularnost pridonio i Peugeotov uspjeh u autosportu. Trkaća verzija nazvana je 205 T16, imala je središnje smješten motor sa snagom između 340 i 460 KS, a s Vatanenom, Salonenom i Kankkunenom za volanima, osvojila je naslove svjetskoga relijaškog prvenstva 1985. i 1986. godine te Relija "Pariz - Dakar" 1987. i 1988. godine. 

Peugeot 205 GTI | Author: Peugeot foto: Peugeot

Upravo ta uspješna povijest čini 205-icu GTI jednim od najpoželjnijih youngtimera/oldtimera današnjice, a to se odražava i na njihovim cijenama. Jeftnijih primjeraka u Europi se ne može naći ispod 4300 eura (oko 32.000 kuna), a primjerci u boljem stanju mogu koštati oko 17.000 eura (126.000 kuna).

Peugeot 205 GTI | Author: Peugeot foto: Peugeot

 

Ekskluzivno u Hrvatskoj: Pogledajte test nove Toyote Supre

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.