Iako su njemački modeli vrlo traženi, oni nisu uvijek savršen izbor, jer veliki dio njih često dolazi s oštećenjima iz prošlosti
IPopularni automobili često su meta prevaranata koji manipuliraju njihovom kilometražom i skrivaju njihove nedostatke. Tvrtka carVertical, specijalizirana za podatke o automobilima, provela je istraživanje u Hrvatskoj kako bi otkrila koja su vozila bila najviše provjeravana u državi 2024. godine.
Njemački automobili dominiraju popisom najpopularnijih modela
Među automobilima koje su hrvatski vozači najviše provjeravali na carVerticalu dominiraju njemačke marke. Od deset najpopularnijih modela u Hrvatskoj, šest ih je njemačke proizvodnje, a na prvom je mjestu Volkswagen Golf (6,4 posto svih provjera povijesti automobila u zemlji).
Iza Volkswagen Golfa slijede Audi A4 (3,8 %), Škoda Octavia (3,7 %), Volkswagen Passat (3,3 %), BMW serije 3 (2,9 %), Renault Megane (2,5 %), Opel Astra (2, 2%), Audi A6 (1,9 %), Renault Clio (1,8 %) i Škoda Superb (1,6 %).
„Hrvatske potrošače privlače njemačke marke automobila, a Volkswagen Golf se u 2024. ističe svojom svestranošću, pouzdanošću i praktičnošću. Velika potražnja osigurava sporije smanjenje vrijednosti, što ga čini najboljim izborom za kupce koji traže dugoročnu vrijednost“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u tvrtki carVertical.
Prema podacima o oštećenjima na vrhu popisa je BMW
Iako su njemački modeli vrlo traženi, oni nisu uvijek savršen izbor, jer veliki dio njih često dolazi s oštećenjima iz prošlosti.
BMW serije 3 prepoznat je kao model s najviše oštećenja među deset vozila koja su najviše provjeravana u Hrvatskoj – čak 86,8 posto modela BMW-a serije 3 provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima. Iza BMW serije 3 slijede Volkswagen Golf (64,4 %), Audi A3 (62,6 %), Volkswagen Passat (62,6 %), Audi A6 (61,1 %), Audi A4 (59,6 %), Škoda Octavia (59,2 %), Škoda Superb (55,3 %), Opel Astra (54,3 %) i Renault Megane (49,9 %).
Najveću prosječnu vrijednost oštećenja imao je Audi A6 – 3.937 eura, a najmanju Opel Astra (2.445 eura).
Ugledni trgovci obično provode provjere povijesti kako bi potencijalnim kupcima predstavili povijesne zapise automobila. Međutim, vozila prodana bez takvih provjera mogu imati skrivene nedostatke, uzrokujući dugoročne probleme novom vlasniku.
„Hrvatski kupci trebaju biti oprezni s uvoznim automobilima, jer mnogi dolaze s nepotpunom ili lažnom dokumentacijom. Naši podaci pokazuju da uvezena vozila često imaju vraćenu kilometražu na brojaču prijeđenih kilometara ili podatke o skrivenim oštećenjima, zbog čega su provjere povijesti bitne za transparentnost“, kaže Buzelis.
Vraćanje kilometraže ostaje razlog za brigu
Prevaranti desetljećima lažiraju kilometražu na brojaču prijeđenih kilometara, a ta je praksa i dalje raširena. Mnogi automobili u Hrvatskoj imaju izmijenjenu kilometražu, pa vozači moraju biti oprezni prilikom kupnje svog sljedećeg vozila.
U istraživanju, automobil s najčešće izmijenjenom kilometražom među prvih deset vozila koja su najviše provjeravana, bio je BMW serije 3 – 4,4 posto modela provjerenih na carVerticalu imalo je odstupanja u brojaču kilometara. Iza serije 3 slijede Audi A6 (3,7 %), Renault Megane (3,7 %), Opel Astra (3,6 %) i Renault Clio (3,5 %).
Audi A6 imao je najveću prosječnu lažiranu kilometražu – 92.047 km, što naglašava potrebu za provjerom kilometraže tijekom procesa kupnje.
„Provjera povijesti automobila obavezna je kako bismo bili sigurni da je kilometraža točna. Ako je brojač kilometara vraćen, možda ćete na kraju preplatiti vozilo i suočit ćete se sa skupim popravcima prije nego što ste očekivali. Brza provjera povijesti je investicija koja vam dugoročno može uštedjeti novac i glavobolje. Štoviše, probna vožnja i fizički pregled u uglednim radionicama također se nikada ne smiju zanemariti“, zaključuje Buzelis.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.