Na primjeru pet najprodavanijih novih automobila u Hrvatskoj istražili smo koliki su troškovi njihova osnovnog održavanja, o kojima malotko uistinu razmišlja pri odabiru i kupnji
Koliko se nas, koji smo kupovali nov automobil, u razdoblju maštanja, planiranja i odabira limenoga ljubimca uopće zapitalo koliko će nas koštati njegovo održavanje? Ono je u razdoblju garancijskoga roka ili lizinga obvezno i to u ovlaštenim servisima, kao i originalni dijelovi, ulja i ostalo.
Jesmo li se zapitali koliko će stajati redovni servisi nakon svakih 15 do 20 tisuća kilometara ili svakih šest mjeseci, registracija i osiguranje vozila, zamjene ulja, filtara, dijelova kočnog sustava, metlica brisača, kupnja još jednoga kompleta guma i, ne daj Bože – popravci? A to, do isteka garancije ili lizinga, može stajati gotovo koliko je koštao auto, ako prijeđete 'malo više kilometara'. Ne vjerujete?
Istražili smo to na primjeru pet modela automobila koji su najprodavaniji na tržištu u Hrvatskoj. Uistinu 'minimalistički' odabrali smo one troškove koji su neizbježni i poneki primjer onoga što možemo očekivati kao neizbježno, naravno – uz troškove tehničkoga pregleda i svakogodišnje registracije vozila. Izračuni su rađeni na temelju ponude jednog ovlaštenog servisa pa su odstupanja moguća.
Zanemarimo prosječne hrvatske vlasnike auta, koji u godini prijeđu oko 12 tisuća kilometara, uglavnom od doma do dućana, škole i posla, iako je njihov svaki prijeđeni kilometar zapravo najskuplji. Godišnji troškovi za one koji prijeđu 30, 45 ili 60 tisuća kilometara srazmjerno su dvaput, ili triput veći od onih koje spominjemo, jer s vremenom na red dolaze zamjene kočnica, zupčastih remena, troškovi održavanja klima-uređaja...
Dacia Sandero
osnovni servis zamjene ulja – motorno ulje, filtar ulja, rad – 429 kuna
prošireni servis – motorno ulje, filtar ulja, filtar zraka, filtar ventilacije, rad – 739 kuna
prošireni servis 2 – motorno ulje, filtar ulja, filtar zraka, filtar ventilacije, filtar goriva, rad – 1079 kuna
vanjsko pranje vozila uključuje pretpranje, šamponiranje, ispiranje, brisanje vanjskih dijelova vozila – stakala i lima, zaštitu guma glicerinom – 39 kuna
usisavanje unutrašnjosti vozila i prtljažnoga prostora, pranje stakala, čišćenje i zaštita komandne ploče i ostalih plastičnih dijelova, čišćenje pragova i tepiha – 39 kuna
zamjena prednjih metlica brisača uključuje set prednjih metlica i rad – 129 kuna
zamjena prednjih kočnih obloga i diskova – 1409 kuna
zamjena stražnjih kočnih obloga i diskova – 1419 kuna
UKUPNO: od 636 do 4114 kuna
Suzuki Vitara
servis zamjene ulja – osnovni – 419 kuna
servis zamjene ulja – prošireni – 739 kuna
servis zamjene ulja 2 – prošireni – 1079 kuna
zamjena prednjih metlica brisača – 129 kuna
pranje vozila – 78 kuna
zamjena prednjih kočnih obloga i diskova – 1469 kuna
zamjena stražnjih kočnih obloga i diskova – 1319 kuna
UKUPNO: od 626 do 4700 kuna
Škoda Octavia
servis zamjene ulja – osnovni – 419 kuna
servis zamjene ulja - prošireni – 739 kuna
servis zamjene ulja 2 – prošireni – 1079 kuna
zamjena prednjih metlica brisača – 129
pranje vozila – 78 kuna
zamjena prednjih kočnih obloga i diskova – 1469 kuna
zamjena stražnjih kočnih obloga i diskova – 1319 kuna
UKUPNO: od 626 do 4074 kune
Renault Clio
servis zamjene ulja – osnovni – 429 kuna
servis zamjene ulja – prošireni – 739 kuna
servis zamjene ulja 2 – prošireni – 1079 kuna
zamjena prednjih metlica brisača – 169 kuna
pranje vozila – 78 kuna
zamjena prednjih kočnih obloga i diskova – 1409 kuna
zamjena stražnjih kočnih obloga i diskova – 1419 kuna
UKUPNO: od 676 do 4154 kune
Volkswagen Golf
servis zamjene ulja – osnovni – 419 kuna
servis zamjene ulja – prošireni – 739 kuna
servis zamjene ulja 2 – prošireni – 1079 kuna
zamjena prednjih metlica brisača – 159 kuna
pranje vozila – 78 kuna
zamjena prednjih kočnih obloga i diskova – 1249 kuna
zamjena stražnjih kočnih obloga i diskova – 1319 kuna
UKUPNO: od 656 do 3884 kune
Dakle, na redoviti servis ide se svakih šest mjeseci ili nakon 15 – 20 tisuća kilometara pa ove osnovne troškove treba u godini najmanje udvostručiti, pridodati im troškove tehničkoga pregleda, registracije, nabave i sezonskih zamjena guma, mogućih otklanjanja kvarova, a o gorivu, cestarinama nećemo ni govoriti ovom prilikom.
Pogledajte naš test novog Porschea 911 (992):
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
KNEZ
KNEZ
makan
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.