Posebna zamka za prebrze vozače postala je Jadranska magistrala na kojoj od Rijeke do Dubrovnika vreba oko 40 kamera
Stacionarne kamere za nadzor brzine, koje je policija počela postavljati prije nekoliko godina, pokazale su se efikasnima i isplativima te je ove godine njihov broj drastično povećan.
Prava 'eksplozija' broja kamera dogodila se u turističkim dijelovima Hrvatske, duž jadranske obale, ali i na putevima koji vode prema moru. Oni koji putuju autocestama za sada će ostati pošteđeni strogog policijskog nadzora jer na autocestama od Zagreba prema moru nije postavljena nijedna kamera, no zato su 'alternativni putevi' jednostavno prepuni policijski zamki.
Putujete li primjerice od Zagreba do Splita “starom cestom” D1, vrebat će vas potencijalnih 13 fiksnih kamera. Posebna zamka za prebrze vozače postala je Jadranska magistrala na kojoj sad od Rijeke do granice s Crnom Gorom vreba čak 31 potencijalna kamera. Posebno gusto su razmještene od Zadra prema Šibeniku, gdje vrebaju u gotovo svakom većem mjestu.
Ipak, to što je uz cestu kućište za kameru ne znači uvijek da je u njemu zaista i kamera. Kamere se premještaju prema potrebi, no s ceste u vožnji nije moguće primijetiti je li u kućištu kamera ili nije. Također, ako kamera danas nije u kućištu ne znači da već sutra neće biti unutra. Policija je sve kamere postavila u granicama naseljenih mjesta, što je pohvalno, no to što nema nikakvih oznaka koje najavljuju kamere govori da im je glavni cilj i dalje punjenje proračuna.
Sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec smatra da kamere trebaju biti označene – tako se ubire manje novca jer ljudi paze što rade. Uostalom, povećanje sigurnosti je glavni cilj ovakvih kamera, kažnjavanje je samo sekundarni efekt, zaključuje Husinec.
Postavljene kamere bi mogle itekako pomoći punjenju proračuna jer su smještene na lokacije s najvećim prometom. Podsjećamo, kazne za prekoračenje brzine u naseljenome mjestu su od 300 do 15.000 kuna i 60 dana zatvora.
Dva nova tipa kamera kojima se ništa ne može sakriti
Na neke lokacije postavljena je ruska kamera Cordon-M4, koja može kontrolirati sve automobile u četirima trakovima, bez obzira na to u kojemu se oni smjeru kreću. Kamera Gatso T-Series prati čak 32 vozila na šest trakova. Vrijednost jedne kamere je oko 330 tisuća kuna, a cijena svakoga kućišta oko 31 tisuću kuna. Ukupna vrijednost svih instaliranih kamera, kućišta i stupova je gotovo 24 milijuna kuna.
Pogledajte naš test novog Porschea 911 (992):
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.