Prvi model koji će koristiti ovu neobičnu kombinaciju tehnologija jest Yangwang U7, luksuzna elektrificirana limuzina duga preko 5,2 metra
Kineski BYD posljednjih je godina sinonim za baterije, električne motore i tehnološke skokove u svijetu električnih automobila. No sada radi nešto što bi se prije očekivalo od Subaruova ili Porscheova inženjerskog odjela. Naime, razvili su potpuno novi 2-litreni bokser motor. Ali ne za neki sportski automobil, nego kao range extender za električne modele sljedeće generacije.
Dakle, ovaj motor nije zamišljen kao klasični pogonski stroj. U BYD-ovoj filozofiji on služi kao generator koji puni bateriju u serijskom hibridnom sustavu, produžujući doseg vozila na više od 1000 kilometara. No razlog zašto su se odlučili upravo za bokser već je intrigantan sam po sebi. Ravan raspored cilindara smanjuje težište, poboljšava stabilnost i omogućuje tiši rad, a BYD tvrdi da je njihov novi motor na leru tek jedan decibel glasniji od elektromotora. Ugrađen je i suhi karter kako bi zauzimao manje prostora i radio s minimalnim vibracijama, što je ključan detalj kada motor služi primarno za proizvodnju struje.
Iako mu je glavna uloga punjenje baterije, BYD otkriva da bokser u određenim uvjetima može i izravno pokretati stražnju osovinu. U tom slučaju razvija 272 KS i 380 Nm, što ga čini ozbiljnim pogonskim dodatkom, a ne samo tihim generatorom skrivenim ispod lima.
Prvi model koji će koristiti ovu neobičnu kombinaciju tehnologija jest Yangwang U7 (na slikama), luksuzna elektrificirana limuzina duga preko 5,2 metra. Predstavljen početkom 2025. u Kini, U7 u plug-in izvedbi starta od oko 88.500 dolara i predstavlja BYD-ov najambiciozniji odgovor europskim premium markama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.