Bez snažnog vizionara poput McGoverna, pitanje je hoće li JLR ublažiti radikalni novi smjer kako bi se pokušao pomiriti s tradicionalnim kupcima koji žele da Jaguar izgleda kao Jaguar
Gerry McGovern, dugogodišnji glavni kreativni direktor Jaguar Land Rovera (JLR) i čovjek odgovoran za radikalnu transformaciju brenda, navodno je dobio otkaz. Prema izvještajima Autocara, njegov odlazak bio je iznenadan i dramatičan - ispraćen je iz ureda samo dva tjedna nakon što je na čelo tvrtke stigao novi izvršni direktor.
Ovaj potez događa se u kritičnom trenutku za Jaguar, koji se priprema za potpuni prelazak na električna vozila i pokušava se repozicionirati kao ultra-luksuzni brend. No, čini se da je kontroverzna nova vizija, umjesto da oduševi, izazvala potrese i unutar tvrtke.
Otkaz McGovernu navodno je prvi veliki potez novog direktora P.B. Balajia, financijskog stručnjaka iz JLR-ove matične tvrtke Tata Motors. Njegov dolazak sugerira da je poslan kako bi "popravio rastući nered" u JLR-u, koji se bori s financijskim gubicima uzrokovanim kibernetičkim napadom koji je zaustavio proizvodnju na više od pet tjedana.
McGovern (69), poznat po čvrstim stavovima, očito je viđen kao dio problema. Iako je zaslužan za ogroman uspjeh modernih Range Rovera i novog Defendera, koji su Land Roveru donosili golem profit, njegov posljednji projekt s Jaguarom pokazao se kao korak predaleko.
Kampanja koja je razbjesnila fanove
Prošle godine Jaguar je pokrenuo rebranding koji je šokirao automobilski svijet. Umirovili su kultni logo mačke u skoku i zamijenili ga minimalističkim slovima, dok su oglasne kampanje bile potpuno lišene automobila. Umjesto toga, prikazivale su androgine modele u futurističkoj odjeći uz poruke poput "Izbriši obično".
Reakcija je bila brutalna. Mnogi su kampanju prozvali "woke", a kritičari poput Nigela Faragea i Donalda Trumpa su je napali. Čak je i Elon Musk javno pitao: "Prodajete li vi uopće automobile?".
Kulminacija je stigla predstavljanjem koncepta Type 00, futurističkog električnog kupea s ogromnom haubom i neobičnim dizajnom. Javnost ga je ismijala, uspoređujući ga s automobilom iz crtića ili Barbieinim ružičastim kabrioletom. Čak su i dizajneri unutar JLR-a navodno bili nezadovoljni, a u pismu upravi su se žalili što je rebranding povjeren vanjskoj agenciji Accenture Interactive.
Neizvjesna budućnost
Odlazak McGoverna ostavlja ogromnu prazninu i postavlja pitanje o budućnosti Jaguara. Tvrtka je već zaustavila prodaju svih svojih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi se pripremila za lansiranje potpuno električne linije 2026. godine. Prvi model bit će GT s četvero vrata i cijenom od preko 120.000 eura.
Bez snažnog vizionara poput McGoverna, pitanje je hoće li JLR ublažiti radikalni novi smjer kako bi se pokušao pomiriti s tradicionalnim kupcima koji žele da Jaguar izgleda... pa, kao Jaguar. Jedno je sigurno, budućnost slavnog britanskog brenda nikad nije bila neizvjesnija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.