Dok čekaju rješenje, vlasnici pribjegavaju "uradi sam" metodama. Neki su uspjeli pokrenuti automobil nakon što su odspojili akumulator na najmanje deset sati
Stotine vlasnika Porschea diljem Rusije probudilo se 1. prosinca u pravu noćnu moru. Njihovi cijenjeni njemački automobili preko noći su se pretvorili u nepomične, beskorisne "cigle na kotačima". Od Moskve do Krasnodara, vozači su ostali zarobljeni s vozilima koja su se jednostavno odbijala pokrenuti, a čini se da je u središtu misterija Porscheov Sustav za praćenje vozila (VTS).
Problem pogađa sve Porsche modele proizvedene nakon 2013. godine, a koji su tvornički opremljeni spomenutim VTS sustavom. Dizajniran kao protuprovalna zaštita, sustav automatski aktivira blokadu motora ako izgubi satelitski signal. Upravo se to, čini se, dogodilo masovno diljem zemlje.
Svi modeli pogođeni, servisi zatrpani
Servisni centri su preplavljeni pozivima i vozilima na vučnim službama. Julija Truškova, direktorica servisa u jednoj od najvećih ruskih auto-kuća, Rolf Group, potvrdila je razmjere problema.
"Svi modeli i sve vrste motora su pogođeni", izjavila je za medije, dodajući kako se "suočavaju s valovima identičnih pritužbi". Jedan servisni agent izvijestio je da su u samo tri dana primili više od 40 vozila na šleperima, uglavnom modela Cayenne, Macan i Panamera.
Zanimljivo je da su se slični, iako manje rašireni problemi, počeli javljati i kod nekih modela Mercedes-Benza, Audija i Volkswagena, što dodatno potpiruje teorije o vanjskom utjecaju.
Je li ovo sabotaža? Sumnja se na cyber napad
Dok službenog objašnjenja iz Porschea još uvijek nema, u Rusiji su se rasplamsale spekulacije. Mnogi vjeruju da nije riječ o slučajnom kvaru, već o namjernom činu. "Moguće je da je ovo učinjeno namjerno", rekao je predstavnik jednog moskovskog salona, iako je priznao da za to trenutno nema čvrstih dokaza.
Neki stručnjaci idu korak dalje i spominju mogućnost sofisticiranog cyber napada koji uključuje ometanje satelitskog signala, a sumnje su usmjerene prema Zapadu kao odgovor na rusku invaziju na Ukrajinu. Podsjetimo, Porsche je obustavio isporuke novih vozila u Rusiju odmah nakon početka rata, no bogati Rusi i dalje masovno voze njihove automobile.
Očajni vlasnici sami popravljaju aute
Dok čekaju rješenje, vlasnici pribjegavaju "uradi sam" metodama. Neki su uspjeli pokrenuti automobil nakon što su odspojili akumulator na najmanje deset sati. Drugi su se odlučili na radikalnije poteze, poput čupanja konektora alarmnog sustava kako bi ga u potpunosti onesposobili.
Iskustva su frustrirajuća. Aleksandar (31) iz Sankt Peterburga ispričao je kako mu je njegov Macan jednostavno "umro" ispred pizzerije.
"Pokupio sam narudžbu, vratio se unutra, i to je bilo to, auto nije htio upaliti. Dva dana sam proveo pokušavajući shvatiti što se dogodilo. Ovo je znak upozorenja o tome kojim se markama može vjerovati", požalio se.
Ovaj incident zorno prikazuje ranjivost modernih, tehnološki naprednih automobila koji ovise o vanjskoj infrastrukturi. Sustav dizajniran da ih zaštiti, paradoksalno, doveo je do njihove potpune paralize, pretvarajući skupocjenu imovinu u ozbiljnu glavobolju koju će, u uvjetima međunarodne izolacije, biti izuzetno teško riješiti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.