Ovo je deset najčešćih razloga zbog kojih motori u automobilima gube dio svoje maksimalne snage, tijekom godina...
U ovome videu, zahvaljujući momcima iz Engineering Explaineda, saznali smo zašto motori s vremenom gube dio svoje snage. Nijedan od deset navedenih razloga zapravo ne iznenađuje, ali nas podsjeća kako je apsolutno najvažnije pravilno održavati automobil. ako će rizik od kvarova biti minimalan, a automobil će isporučivati maksimalnu snagu a trošiti manje goriva.
![1 1 | Author: YouTube](/media/dg/97/07/d633d4eaf9a6211334e7.jpeg)
Najčešći problemi zbog kojih se smanjuje snaga motora podijeljeni su u četiri kategorije: zrak, gorivo, kompresija i paljenje. Očekivano, najčešći problem i uzrok gubitka dijela snage jeste star i prljav filter zraka. Zamjenom se potpuno otklanja taj gubitak, čim se zračni filter zamijeni poboljšava se i protok ispušnih plinova. U videu se spominje i problem poznatiji u starijih automobila, a to su loše, odnosno istegnute sajle gasa.
![1 1 | Author: Bristol](/media/dg/97/10/482f4337ffbef7f0bfae.jpeg)
Nakon što se riješi problem sa zrakom, slijedi gorivo. Najčešći uzrok su loše dizne, odnosno pumpe goriva. Ti se dijelovi ne mijenjaju tako lako kao filteri zraka, no popravak je i dalje relativno lagan. Najveći problem može se dogoditi s pumpom goriva, kada oslabi za velikoga broja okretaja (većega protoka goriva), no pri manje okretaja funkcionira bez problema. Ovo je jedan od problema koji se teže uopće mogu detektirati, a uzrokuju osjetan gubitak snage pri visokim okretajima.
![1 1 | Author: ProCarReviews](/media/dg/b0/35/b59c6fb95314cc2eeaa2.jpeg)
Na kraju dolazimo do kategorija u kojima godine i starost automobila nisu bitni, jedino je važna kilometraža. Ako se auto ne servisira uredno i kvalitetno (uključujući i velike servise), karike na klipovima mogu se potrošiti i direktno uzrokovati slabiju kompresiju u cilindrima. Također, moguće je da dođe i do stvaranja naslaga na razvodu ventila i stijenkama cilindara, što dodatno šteti kompresiji.
![1 1 | Author: Hot Rod Network](/media/dg/83/80/8d4f72b64bb0a0e69be0.jpeg)
Ti se problemi, ako se rano otkriju, mogu riješiti aditivima za gorivo, koji skidaju naslage, no u težim slučajevima mora se otvarati motor. Posljednja stvar na koju također treba paziti, a usto je vrlo pristupačna, jesu svjećice. Ako su one loše ili istrošene dolazi "zazor" na njima postane prevelik i automatski se ne ostvaruje dovoljno dobra iskra za paljenje goriva.
![1 1 | Author: CARiD.com](/media/dg/c4/fe/f786b6b7834c7065760d.jpeg)
Na kraju krajeva, ovaj je članak barem malo pojasnio uzroke koji stvaraju problem koji se zove gubitak snage, a jedino logično i efikasno rješenje koje ne uključuje troškove promjene kompletnoga motora je - održavanje. Automobili se moraju pravilno održavati ili će se jednostavno - pokvariti. To je cijela filozofija i vozači koji je se drže toga nikada nisu imali ozbiljnije probleme, barem ne ove koje smo naveli.
![1 1 | Author: Carletonville Herald](/media/dg/ed/c3/5b20b336033c4e7b2852.jpeg)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.