Početna Magazin 7932 pregleda

Kako zamijeniti gume bez odlaska vulkanizeru

FOTO: Canva

Za one koji imaju zimske i ljetne gume na posebnim setovima naplataka i misle da zamjenu mogu obaviti sami donosimo najvažnije savjete

Sezona je zamjene zimskih guma ljetnima. Kod vulkanizera vladaju velike gužve, a za one koji imaju zimske i ljetne gume na posebnim setovima naplataka i misle da zamjenu mogu obaviti sami te pritom dosta uštedjeti donosimo najvažnije savjete na što sve treba paziti kada kotače mijenjate 'kod kuće'.

Alat i oprema koji su potrebni

Ako želite sami izvršiti promjenu, prvo pripremite potrebne alate. To uključuje stabilnu dizalicu (najbolje hidrauličnu), ključ za kotače (najbolje veliki križni), žičanu četku, kutiju za vijke,adapter za posebne vijke (ako ih auto koristi) i moment ključ (nije nužno ali je poželjno).

Ako automobil ima rezervni kotač onda ima i dizalicu te može poslužiti i ona. U uputama automobila piše gdje se ona nalazi i kako se koristi, no ako namjeravate sami redovito mijenjati kotače svakako preporučujemo da kupite stabilnu hidrauličnu dizalicu.

Author: Canva foto: Canva

Pažnja: Prilikom promjene čeličnih na aluminijske naplatke ili obrnuto često se moraju koristiti različiti vijci ili matice. Isto vrijedi i za posebne matice na naplatcima za sprječavanje krađe. Unaprijed pripremite te dijelove da ne biste shvatili da vam nedostaju kad već skinete kotač. 

Na vijcima ili maticama ne bi smjelo biti vidljivih oštećenja. Navoji vijčanih spojeva i kontaktne površine moraju biti čisti i bez hrđe. Ako nisu, možete ih očistiti žičanom četkom. Nikako za to ne koristite sredstva poput WD 40  jer navoje se ne smije podmazivati.

Promjena kotača: korak po korak

1. Zategnite ručnu kočnicu i odaberite prvi stupanj prijenosa ili pomaknite ručicu automatskog mjenjača u položaj "P".

2. Skinite poklopac kotača (ako postoji). Najprije otpustite matice ili vijke kotača za otprilike četvrtinu kruga

3. Postavite dizalicu na ispravno mjesto na podvozju. Pridržavajte se sigurnosnih naputaka u uputama za uporabu

4. Podignite vozilo dok se ne postigne potrebna visina

5. Odvrnite matice kotača do kraja

6. Skinite kotač

Author: Canva foto: Canva

7. Kotač koji je prošle sezone bio na prednjoj osovini stavite na stražnju osovinu i obrnuto. Lijevi na lijevu stranu a desni na desnu. Nemojte ih pobrkati. Na taj način se gazni sloj troši što je moguće ravnomjernije

8. Neke su gume usmjerenog dizajna. To se može prepoznati po strelici (rotacija) na bočnoj strani gume. Smiju se postavljati samo u naznačenom smjeru kotrljanja.

9. Prije stavljanja novog kotača očistite kontaktne površine kotača i pogledajte kočione diskove i kočione pločice

10. Stavite kotač s ljetnom gumom i ručno zategnite sve matice kotača pomoću ključa. Zategnite do kraja no stanite kad osjetite otpor. 

11. Spustite automobil tako da guma dodiruje tlo

12. Zategnite matice kotača do kraja pomoću moment ključa. Ako ga nemate morate biti vrlo oprezni kako vijke/matice ne biste pretegnuli ili ih pak premalo zategnuli. 

Author: Canva foto: Canva

13. Označite gume uklonjenih kotača na gaznoj površini, na primjer voštanom bojom (PD za prednju desnu, PL za prednju lijevu itd...). Tako ćete sigurno znati gdje ide koja guma prilikom iduće promjene. 

14. Skinute gume pravilno uskladištite, na tamnom mjestu na kojem nije previše hladno ili previše toplo. 

15. Nakon izmjene kotača provjerite tlak zraka 

16. Provjerite vijke nakon što ste vozili 50 do 100 kilometara i prema potrebi ih dodatno zategnite. 

Na što još paziti?

Nakon zamjene guma vjerojatno će vam se javiti sustav za nadzor tlaka u gumama (imaju ga svi noviji automobili). To je zbog toga što se promijenio tlak u gumama ili ste montirali kotače drugih dimenzija. Ponovo postavite sustav prateći uputstva za korištenje vozila. To je moguće ako se radi o neizravnom mjernom sustavu (velika većina auta ima takav sustav), u kojem ugrađena elektronika analizira samo okretanje kotača i tako prepoznaje da je guma probušena. Ako je riječ o izravnom mjernom sustavu u kojem senzori ugrađeni u gume bežično šalju tlak do upravljačke jedinice u automobilu (takav sustav je dosta rijedak) moguće je da ćete za kalibriranje senzora morati posjetiti vulkanizera koji za to ima znanje ili opremu ili auto servis. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.