Početna Magazin 439 pregleda

Mnogi rabljeni auti 'iz Njemačke' zapravo dolaze iz drugih država

FOTO: Sebastian Kahnert/DPA/PIXSELL

Svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama, no neki od njih uopće ne dolaze iz Njemačke

Njemačka je odavno najpopularnija država za kupnju rabljenih automobila u Europi. Vozila iz Njemačke posebno su poželjna u istočnoj Europi, gdje je uvriježeno mišljenje da automobili sa zapada imaju manje nedostataka ili skrivenih oštećenja. Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama. U nekim zemljama, udio uvezenih rabljenih automobila iz Njemačke prelazi 50 %

ISTRAŽIVANJE Može li se vjerovati prodavačima rabljenih auta u Njemačkoj? .

Međutim, na njemačkom tržištu rabljenih automobila postoji čudan paradoks: neka vozila uopće nisu vožena na njemačkim cestama! 

Automobili koji se prodaju u Njemačkoj mogu dolaziti iz drugih zemalja

Najpopularniji oglasnici u Njemačkoj imaju milijune vozila, tako da je asortiman automobila za prodaju veći nego bilo gdje drugdje na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja.

Podatci carVertical, tvrtke za povijest vozila, sugeriraju da 4,3 % automobila za prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni kultne autobahne – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi puta registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6 %), Francuska (12,7 %), SAD (10,6 %), Belgija (9,1 %) i Rumunjska (5,1 %).

Author: Frank Hoermann/SVEN SIMON/DPA/PIXSELL foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON/DPA/PIXSELL

Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. Budući da države često ne razmjenjuju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.

Uvozom auta iz zemalja izvan EU ušteda do 10 tisuća eura ISTRAŽIVANJE 56 posto rabljenih auta koje uvozimo je bilo oštećeno

„Udio od 4,3 % automobila s povijesnim podatcima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podatci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Što privlači kupce i prodavače automobile iz istočne Europe njemačkom tržištu?

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu rabljenih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako netko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumunjskoj, može to pokušati učiniti negdje drugdje. 

FENOMEN TAKSI SAVJETUJEMO Kako znati je li rabljeni auto bio korišten kao taksi?

Popularan je mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišeji mogu navesti ljude da kupuju bez pregleda izvješća o povijesti ili savjetovanja s kvalificiranim mehaničarom.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.