Nova generacija najnovije Hyundaijeve perjanice veća je, komfornija, snažnija i opremljenija nego ikada
Hyundai je trenutačno proizvođač s najsvježijom i najraznovrsnijom ponudom SUV-ova na svijetu. Najmanji među njima, Kona, predstavljen je prije manje od godinu dana, veći – Tucson, upravo je obnovljen, a sada je stigao i novi Santa Fe. Upravo ovaj potonji nam je stigao na hot test. Santa Fe je trenutačno najimpresivniji automobil u ponudi Hyundaija. Novi model je sedam centimetara duži od prethodnika, a zbog pobvećanja međuosovinskog razmaka u unutrašnjosti ima mjesta napretek. Zbog toga je Hyundai odustao i od veće izvedbe, Grand Santa Fea, jer veći i raskošniji SUV zaista nikome ne treba.
Vanjskim dizajnom se Santa Fe pomalo ugledao na Konu, a unutra je ovo uvjerljivo najluksuzniji auto koji je Hyundai ikada ponudio europskome tržištu. Uočljivi su premium kvaliteta materijala, mnogo kože, čak i na armaturama te oprema i gadgeti za najzahtjevnije kupce.
U ruke nam na test dolaze, kao i obično, najskuplji primjerci s top opremom i motorima pa je tako i s našim testnim vozilom. Već na prvi pogled ističu se veliki aluminijski naplaci, puno kroma, LED rasvjetna tijela i zatamnjena stakla. Ali, ne samo izvana, već i u velikoj, izvedbom i dizajnom naglašeno europeiziranoj unutrašnjosti ima mjesta više nego ikada. Za koljena suputnika straga primjerice, dobivena su nova četiri centimetra.
Prostranost je naglašena i za volanom, gdje se na udobnim sjedalima, koja mogu biti hlađena i grijana, sjedi kao u foteljama, sve oko vas je obučeno u najfinije materijale i meku kožu pa su nezaobilazni osjećaj i dojam da upravljate punokrvnim i skupocjenim SUV-om iz premium klase.
Dodirni zaslon velik je 8 inča, sadrži upravljanje svim funkcijama vrhunskoga multimedijalnog sustava Hi-Fi Krell i mnoga podešenja funkcija vozila. Prtljažnik u izvedbi s pet sjedala mjeri 625 litara i veći je za 40 litara nego u prijašnjemu modelu. Sa spuštenim sjedalima pod je ravan. Na test nam je ponuđena i verzija sa sedam sjedala. Dojam upotpunjuju multimedijalna povezivost (Apple CarPlay i Android Auto) i sigurnosne asistencije okupljene u paketu SmartSense Active Safety.
Testni je primjerak stigao s najsnažnijim motorom 2.2 CRDi s 200 KS i 440 Nm, koji može ovo 1930 kg teško vozilo, koje je dugo 4770, široko 1890 i visoko 1680 mm, potjerati do maksimalne brzine 204 km/h i sprinta do 'stotke' 9,4 sekundi. Automatski 8-stupanjski mjenjač brzine mijenja kao kroz putar, a sve se na kotače prenosi pomoću novorazvijenoga pogona 4 x 4 HTRAC. Postotak automatskoga prebačaja snage za proklizavanja prednjih kotača iznosi do 50 posto na stražnju osovinu.
Sve ovisi i o odabranome režimu rada motora i mjenjača (Eco, Comfort i Sport). Temeljito je poboljšan ovjes pa, premda se za vožnje u zavojima osjećaju veliki gabariti i poprilična masa, naginjanje nije naglašeno, a stabilnost i okretnost su dojmljivo izbalansirani. Santa Fe donosi i zanimljive sigurnosne novosti.
U slučaju opasnosti da neko vozilo udari u stražnja vrata auta, nije ih moguće otvoriti, što je korisna zaštita, osobito za djecu. Tu je i sustav upozoravanja na mogući sudar s vozilom u mrtvome kutu. Cijena? Punih 447.397 kuna. Neka mi netko kaže da ovo nije auto iz premium klase!
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
AliceKiser
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.