Početna Magazin 8 pregleda

Nakon Toyote nova američka žrtva je VW

DIESELGATE

Dok znalci tvrde kako je riječ o američkome jalu i zavjeri, o pokušaju kresanja krila kompaniji koja je ove godine postala No.1 u svjetskoj autoindustriji, sve su glasniji oni koji tvrde da su Nijemci "kemijali" s NO2

U SAD-u se čak 480 tisuća, a diljem svijeta još 10,5 milijuna VW-ovih dizelaša istražuje zbog proizvođačeva varanja deklariranom emisijom dušikova dioksida. Sve je potencirano naknadnim ugrađivanjem softvera koji je trebao prikriti neželjene podatke te senzacionalnim priznanjem krivnje Martina Winterkorna, čelnika VW-a.

U tijeku je najveći skandal u povijesti Volkswagena. No, američki napad na trenutno najveći i najjači auto-brend na svijetu nalikuje oprobanom scenariju američkih industrijalaca, koji primjenjuju kad se osjećaju ugroženima.

Što se krije iza toga napada Amerike? Jesu li uistinu u pravu oni koji upozoravaju na veću količinu štetnih ispušnih plinova u vozilima njemačkoga giganta od propisane ili je opet riječ o dobrome starom i isprobanom receptu? Istom onom koji se pripravlja čim netko visoko skoči. Jesu li štetni plinovi (dušikov dioksid) pravi uzrok medijskoga linča kojem je izložena kompanija iz Wolfsburga ili je riječ o scenariju koji američki političari i industrijalci u pravilu primjenjuju kada se osjete ugroženima? U svim dosadašnjim slučajevima američki Big Three (GM, Ford i Chrysler) naprosto ne može podnijeti gledanje u leđa prvo Toyoti, a od prije nekoliko mjeseci i Volkswagenu. Ovogodišnji prodajni rezultati katapultirali su VW na No.1 svjetske ljestvice u autoindustriji. Dečki iz Wolfsburga ne samo što su prodali najviše auta u 2015,, čak 5,04 milijuna u prvih šest mjeseci, nego su ostvarili i značajan profit, najveći u autoindustriji. Svijetom autoindustrije može globalno drmati samo onaj tko je pokorio cijeli svijet, pa tako i SAD. Volkswagenu sve bolje ide i u Sjevernoj Americi, a s 2,1 posto udjela na tržištu bolji su i od domaćih marki poput Buicka, Cadillaca, Chryslera, Linkolna... Cijela grupacija ima 3,6 posto udjela na tržištu SAD-a, gdje se lani prodalo više od 16,5 milijuna novih vozila. 
Teorija zavjera sve je prisutnija kod brojnih političara i vjerojatno bi priča o «sklizaljki» za njemačke industrijalce prošla da nije bilo potresnoga svjedočanstva Martina Winterkorna, čelnika VW-a.

Više u sljedećem broju Auto starta..

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.