uvjerljivo najviše automobila koji nam trenutno dolaze iz Kine nisu modeli kineskih marki, već modeli europskih marki koje one iz raznih razloga proizvode na dalekom istoku
Dok svi govore o opasnosti toga da Kina osvoji svjetsko tržište automobila i uništi tradicionalne marke, prvenstveno misle na automobile kineskih marki. No, uvjerljivo najviše automobila koji nam trenutno dolaze iz Kine nisu modeli kineskih marki, već modeli europskih marki koje one iz raznih razloga (prvenstveno je to cijena) proizvode na dalekom istoku. U nastavku donosimo popis renomiranih modela europskih marki koji se proizvode u Kini. Neki će vas sigurno iznenaditi.
BMW iX3
Mnogima će biti iznenađenje činjenica da se jedan od istaknutijih električnih BMW-a, SUV iX3 ne proizvodi u Bavarskoj već u u tvornici BMW Brilliance u Shenyangu.
Citroën C5 X
Citroën desetljećima mnoge aute proizvodi u Kini, no samo jedan od njih je i za zapadno tržište. Riječ je o jednom do njihovih najprestižnijih modela, crossoveru C5 X.
Cupra Tavascan
Cupra Tavascan, koji uskoro stiže do europskih prodavača, proizvodi se u kineskoj tvornici Volkswagen Grupe u gradu Hefeiju.
Dacia Spring
Dacia Spring, najjeftiniji električni auto na europskom tržištu proizvodi se u tvornici eGT New Energy Automotive koja je zajednička tvrtka Dongfenga, Renaulta i Nissana.
DS9
Najveći i najprestižniji DS9 koji se pridaje samo an nekim europskim tržištima proizvodi se u tvornici Baoneng grupe u Shenzhenu.
Lotus
Svi novi Lotusovi električni automobili proizvode se u Kini, domu matične tvrtke Geely. I Lotus Eletre i Lotus Emeya dolaze iz tvornice u Wuhanu.
MG
MG je na ovom popisu uvjetno jer su svi svjesni da je ova Britanska marka, zapravo kineska. Današnji modeli marke MG Motor koja ima sjedište u londonskoj četvrti Marylebone, proizvode se u tvornicama kineskog diva SAIC.
Polestar
Polestar je švedski brend, no Polestar 2 se proizvodi u Luqiaou, Polestar 3 dolazi s proizvodnih traka u Chengduu, a Polestar 4 iz Ningboa.
Smart
Novi električni Smartovi stvoreni pod okriljem Mercedes-Benza i Geelyjeve marke Smart Automobile dolaze iz Kine. I Smart #1 i Smart #3 izlaze iz tvornice u Xi'anu.
Tesla Model 3
Američki div Tesla također se djelomično oslanja na kineske tvornice. Tesla Model 3 namijenjen Europi trenutno dolazi iz tvornice Gigafactory 3 u Šangaju.
Volvo
Većinski dioničar Volvo Carsa je Geely, što objašnjava zašto se mnogi novi švedski automobili proizvode u Kini. Prvi je bio Volvo S90, koji se proizvodio u tvornici u Daqingu, a nakon njega su uslijedili Volvo EX30, EX90 i EM90 koji se proizvode u drugim kineskim tvornicama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.