Početna Magazin 10273 pregleda

Ne žele umrijeti: Tko bi rekao da se ovi auti i dalje proizvode

Clio Mio
FOTO: Autodato

Metuzalemi automobilskog svijeta najčešći su među iranskim vozačima, ali neki od ovih automobila i dalje se prodaju u brojnim državama svijeta

Dolazi nova Lada Niva i mogla bi izgledati ovako NAPOKON Dolazi nova Lada Niva, a mogla bi izgledati ovako

Proizvodni ciklus automobila je u pravilu između pet i osam godina. Kad se neki proizvode 10 godina to je već pravo malo čudo, no ništa prema listi deset najdugovječnijih automobila na svijetu, koji jednostavno ne žele "umrijeti".

 

Renault Clio II - od 1998. godine

Clio Mio | Author: Autodato foto: Autodato

Iako je u nas već godinama aktualna četvrta generacija, vozači u Argentini i Kolumbiji još mogu uživati u drugoj generaciji Clija. Najpopularniji Clio u povijesti u Argentini se zove Clio Mio, a u Kolumbiji Clio Style. Iako je u tim zemljama cijenom na razini Dacie, još je nevjerojatno skup. U Kolumbiji auto sa 75 KS stoji preračunato oko 80.000 kuna, a u Argentini 100.000 kuna!

1 | Author: auto.mercadolibre.com.ar foto: auto.mercadolibre.com.ar

 

Suzuki Jimny - od 1998. godine

Suzuki Jimny | Author: Eteses foto: Eteses

Iako su ga mnogi  već zaboravili, ovaj maleni terenac još se proizvodi i može se kupiti u našim autosalonima. Zbog minijaturnih dimenzija, u kombinaciji s vrhunskim mogućnostima pogona 4 x 4 u nekim europskim zemljama još se solidno prodaje. Ima benzinski motor s 85 KS, a s cijenom od 146.292 kuna spada među najjeftinije 4 x 4 aute u Hrvatskoj.

 

Peugeot 405 - od 1987. godine

405  | Author: Peugeot foto: Peugeot

Iako se u Europi prestao prodavati još davne 1997., trideset godina od premijere 405 je još uvijek aktualan na iranskome tržištu. Vrlo se dobro prodaje zato što je uvjerljivo najjeftiniji automobil ove veličine na tržištu. Ima benzinski motor s 97 KS, koji, prema tvorničkim podacima, prosječno troši 9 l/100 km, električne podizače prozora i preračunato stoji 62.000 kuna.

405  | Author: Peugeot foto: Peugeot

 

 

Jeep Wrangler - od 1986. godine

Wrangler | Author: Jeep foto: Jeep

Prošao je dosta redizajna i modifikacija te izgleda vrlo moderno no koncepcijski je i dalje vrlo sličan modelu koji se pojavio 1986. godine kao nasljednik originalnoga Jeepa iz Drugog svjetskog rata. Osnovni Wrangler ima 2,8-litreni dizelski motor s 200 KS, a najjeftiniji model stoji od 371.207 kuna. U Egiptu se još proizvodi verzija iz 2006., prije posljednjeg redizajna.

 

Lada Niva - od 1977. godine

Lada Niva | Author: LADA foto: LADA

Gotovo je vršnjakinja Mercedesa G-klase, no s njim se, osim dobrim terenskim mogućnostima, ne može usporediti ni po čemu. Niva se u nas ne prodaje jer zbog sigurnosti ne može proći homologaciju. U Rusiji se danas zove 4x4, ima isti benzinski motor kao i nekad, 83 KS i u gradu troši oko 12 litara. No cijena je i dalje senzacionalna, od 55.000 kuna naviše.

 

Nissan Junior - od 1970. godine

Nissan Junior | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

U nas je ovo potpuno nepoznat model, no izvan Europe se u 70-ima vrlo dobro prodavao, čak i bolje od konkurentske Toyote Hilux. Kao i Toyota, gotovo je neuništiv pa ne čudi što se još proizvodi i solidno prodaje u Iranu, zemlji s najviše 'automobilskih metuzalema'. Ondje se zove Zamyad Z24, ima 95 KS i stoji preračunato oko 60.000 kuna.

 

Hillman Hunter Pick-up - od 1966. godine

IKCO Bardo | Author: WheelsAge foto: WheelsAge

 Ovaj britanski auto ima burnu povijest, no preživio je do danas. Na Otoku nije bio neki hit, a tvrtka koja ga je proizvodila propala je 1971. Ipak, u Europi je izdržao do 1979. godine, a to je ništa spram njegove karijere u Iranu. Tamo je stigao 1967., a proizvodi se i pedeset godina poslije. Od svih karoserijski verzija preživio je jedino pick-up i danas se zove IKCO Bardo. Ima 67 KS, u gradu troši 13 litara, no zato stoji preračunato 33.500 kuna te je tako najjeftiniji auto u Iranu.

 

Lotus 7 - od 1957. godine

Lotus 7 | Author: Lotus foto: Lotus

Već mu je 60 godina, a još je vrlo uspješan. Još od sedamdesetih ne proizvodi ga Lotus, već Caterham, a vozači ga vole zbog vrhunskih sportskih značajki i jednostavnosti. Caterham Seven nudi se u nekoliko izvedbi, različitih po snazi. Osnovni ima samo 80 KS, a stoji preračunato oko 150.000 kuna, top model s 310 KS ubrzava poput superautomobila i stoji oko 400.000 kuna.

 

Morgan 4/4 - od 1955. godine

1 | Author: MORGAN foto: MORGAN

Iako je prvi 4/4 predstavljen još 1936. godine, aktualni 4/4 na tržištu se našao 1955. godine. No bez obzira na to kako računali, ovo je najdugovječniji auto na tržištu. Ima čeličnu šasiju, a okvir karoserije je izrađen iz drveta. Ne postoji razumno objašnjenje zašto ga ljudi još kupuju, jednostavno je popularan iako nitko ne zna zašto. Osnovni model ima 110 KS, juri 185 km/h i u Velikoj Britaniji stoji preračunato oko 262.000 kuna.

1 | Author: MORGAN foto: MORGAN

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • mican

    Kamo sreće da se i još neki drugi i dalje proizvode. Da ima za kupit, uzeo bih Megane II Grandtour, i još jednog istog da čeka u garaži da se ovaj prvi potroši. Savršenstvo!! Ono što su poslije napravili s

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.