Početna Magazin 31 pregleda

Nijemci pokorili 22, Francuzi 8, a Talijani 3 države

Bitka za automobilističku Europu
Vidi galeriju 1/2
Nijemci pokorili 22, Francuzi 8, a Talijani 3 države Nijemci pokorili 22, Francuzi 8, a Talijani 3 države

Volkswagen i Renault kontrolirali su u 2015. mjeseci nevjerojatne dvije trećine europskog tržišta od 13,2 milijuna auta, a u tome su im pomogli i njihovi pod brendovi Škoda i Dacija

Automobilistička karta Europe otkriva kako Njemačka vlada u 22 europske zemlje, a Francuska u njih 8! Nekad dobrostojeći Fiat sada je No.1 samo u tri države, Toyota je lider u Grčkoj i Estoniji, a pravi su egzemplari Nissan, koji je najprodavaniji brend na Cipru, Volvo u Švedskoj, Ford u Velikoj Britaniji te Opel u Mađarskoj. Neprikosnoveni europski lider i ove je godine Volkswagen s dominacijom u 15 država, a pribrojimo li još i Škodu grupi iz Wolfsburga ispada kako drmaju s pola Europe. To je šesnaesta europska pobjeda Volkswagena u posljednja četvrt stoljeća, a 12. uzastopna. Opel je drugi na vremenskoj listi uspješnih s 8 titula najprodavanijeg europskog auta, ali zadnji put prvi su bili sada već davne 1997.

Hrvatska zabilježila rast prodaje od 5,1 posto, no to je jedan od najlošijih europskih rezultata, gdje su pojedina tržišta rasla i po stopi od 25 posto, s prosjekom od 8,24 posto.

Zanimljivo je kako je Škoda s pet naslova odmah iza Volkswagena koji ih ima 15. Dacia je neprikosnovena u Rumunjskoj, Moldaviji, Makedoniji i Bugarskoj, a Fiat drži prva mjsta u Turskoj, Italiji i Litvi. Trendovi u većini zemalja Europske unije sasvim su drukčijeg predznaka nego u Hrvatskoj i govore o zdravom rastu prodaje koji je uspio kompenzirati nešto lošije prodajne rezultate auto kompanija u Kini. Cijela Europa rasla je po stopi od 8,24%, a gotovo da i nema države unutar EU s lošijim prodajnim rezultatima od Hrvatske.

Više u novom broju Auto starta...

Bitka za automobilističku Europu  | Author: Auto start foto: Auto start

BROJ PRODANIH AUTA U EUROPI I HRVATSKOJ: 1990. – 2015.

GODINA EUROPA HRVATSKA
1990. 13.516.782 (Opel) 32.266 (Zastava)
1991. 13.415.744 (Opel) 50.998 (Škoda)
1992. 13.498.072 (Opel) 21.252 ( Škoda)
1993. 11.252.494 (Opel) 7944 (VW)
1994. 11.937.840 (Opel) 9975 (Fiat)
1995. 12.034.316 (Opel) 14.733 (Opel)
1996. 12.804.901 (Opel) 21.179 (VW)
1997. 13.415.727 (Opel) 50.533 (Fiat)
1998. 14.369.338 (VW) 57.505 (Opel)
1999. 15.066.357 (VW) 55.607 (VW)
2000. 14.746.571 (VW) 62.009 (VW)
2001. 14.817.719 (VW) 70.712 (Renault)
2002. 14.398.742 (Renault) 70.884 (Renault)
2003. 14.212.669 (Renault) 40.446 (Renault)
2004. 14.524.450 (VW) 65.598 (Opel)
2005. 14.504.759 (VW) 70.541 (Opel)
2006. 14.763.013 (VW) 78.775 (Opel)
2007. 14.793.643 (VW) 82.664 (Opel)
2008. 13.561.132 (VW) 88.265 (Opel)
2009. 13.665.807 (VW) 44.918 (Opel)
2010. 12.977.859 (VW) 38.578 (Opel)
2011. 12.808.077 (VW) 41.561 (VW)
2012. 11.770.966 (VW) 31.360 (VW)
2013. 11.552.464(VW) 27.802 (VW)
2014. 12.113.713 (VW) 33.962 (VW)
2015. 13.200.578 (VW) 35.715 (VW)

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.